6 oktober 2009

K möter X

I söndags besökte vi en marknad och det var riktigt trevligt. Vi träffade många flitiga kreativa skärgårdskvinnor och hade en riktigt trevlig eftermiddag. Förstås passade jag på att handla lite smått och gott, bland annat en ny bokstav, av samma kvinna som gav mig detta K i våras. Hon är händig som bara den, och nu hade hon en korg med bokstäver som jag förstås fastnade för och bara måste rota i... Denna gång blev det ett X, det är ju snart x-mas... ;) Det är brunt och med små stänk av guld, just sådär passligt så det just och just syns.
Det får luta mot mitt fönster, brevid spisen i vardagsrummet. Gunilla var snäll och gav mig en äppelkrans på köpet! Vad rart av henne, jag uppskattade det verkligen! Och jag önskar att jag hade haft mer pengar att handla för för hon hade finfina kors, fina korgar, små texttags och annat mysigt!
En hösthörna som kunde passa till jul också, inte sant?
Så hittade jag ett par underbara pulsvärmare som jag bara måste ha... De värmer så skönt och är så vackert vita att man knappt vågar ha dem, i rädsla för att smutsa ner dem...
Nu lovar de storm till natten igen. Jag ska upp 04.55 och hoppas det inte är värsta orkanen då, för då blir det inte så mysigt att köra till jobbet.

29 kommentarer:

  1. Vilka fina bokstäver! Jag fastnade förstås lite extra för ditt K, eftersom mitt namn börjar på det;) Jag får nog skaffa mig något liknande till min bokhylla (ska bara bygga hyllan först!) Ha en bra kväll, och hoppas du slipper stormen. Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Flotte bokstaver og fin størrelse på de....og nydelige pulsvanter...det må jeg gå til annskaffelse av...
    ha en koselig kveld
    klemmer edda

    SvaraRadera
  3. Du e´för go´ :) det var jätteroligt att ses igen,kanske man kunde ha nån form av blogg/"bloggläsar"träff ???
    Pulsvärmarna var populära, inte att undra på heller så sköna som dom är!
    Höstkramar!

    SvaraRadera
  4. Hallå där..det var en urmysig hörna du fått till, ditt X verkligen så fint..hoppas innerligt att du får en lugn färd...höststormar är ju ingen höjdare..här har dom varnat för starka vindar utmed ostkusten och där bor ju vi..blåst är något som jag icke gillar, ha det gott, kram

    SvaraRadera
  5. Vackra bokstäver! Och kransen är jättefin, en sådan kunde man ha ute också. Kör försiktigt i mörkret!

    SvaraRadera
  6. Jättefin hösthörna!! verkligen. Du kan fånga stämningar du!
    jag undrar varifrån du skaffat ljuslampetten den svarta, på väggen?? Väldigt dekorativ.
    Hoppas att du inte behöver köra i storm, eller ösregn!

    SvaraRadera
  7. Mysig hörna för både höst å vinter, å värmarna sku jag nog inte nämnas använda. Av rädsla för smuts :) Håller tummarna att stormen far fram nån annanstans.

    SvaraRadera
  8. Vilken fin hörna och pulsvärmarna var jätte fina. Nu ligger din vinst hos posten få se hur många dagar det tar innan det kommer fram. Kram

    SvaraRadera
  9. Hej min vän! Vilka underbara skatter du visar upp - superfina bokstäver, och vilka handledsvärmare, och vilket fönster... jag önskar jag också kunde ha det sådär snyggt hemma. Jag är just nu gnällig och tycker ingenting är snyggt som jag ställer ihop (ynk ynk, du hör vilka i-landsproblem jag har!).

    Hoppas ni inte drabbas av någon hemsk höststorm. I helgen hade vi rejält blåsigt, jag kunde knappt sova på nätterna. Nu är det mörkt när man går upp och så mörknar det fort på kvällarna... ta det lugnt när du kör i mörkret! (Igår klev det ut en jätteälg när jag körde till jobbet- men som tur var BAKOM bilen och inte framför!)

    Kram kram från Kristin

    SvaraRadera
  10. Så fint du har det i din hörna, jättevacker ljusstake på väggen där..

    SvaraRadera
  11. Så fina saker du köpt- vilken duktig tjej! Gillar bokstaven X.. och äppelkransen var superfin där. Kör försiktigt imorgon bitti!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  12. X-et var verkligen en höjdare. Håller tummarna att du slipper stormen till morgonen.

    SvaraRadera
  13. Stormen kom så jag hoppas du tog dej till jobbet. Här blåser och ösregnar det. Vårt fönster i vardagsrummet är fullt av löv som sitter som fastklistrade i regnet.
    Har aldrig sett nåt sådant förut!
    Tur att fönstertvätterskan kommer på onsdag nästa vecka.

    Vilka fina och mysiga saker du hittat på marknaden. Gillade äppelkransen extra mycket. Den kan du nog ha över jul oxå. Sköt nu om dej i höstmörkret! kram

    SvaraRadera
  14. Gillar din smak, SÅ mycket :)

    SvaraRadera
  15. Vilka ljuvliga saker du hittade och vilken fin hösthörna du har gjort! Alltid lika kul att titta in hos dej!

    Ja, hösten kom med stora kliv i år, och stormarna avlöser visst varandra!
    Hoppas att det gick bra för dej imorse!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  16. Såå snygga bokstäver och så himla fint du pyntat med dom! Läckert att ställa bokstaven på fönstret! Jättefin bild i headern oxå, myspys! Kram :)

    SvaraRadera
  17. Det var trevligt att ni besökte marknaden! Nu pustar vi ut med Anne en stund men i december blir det nog en julmarknad... :-)
    Ha det så bra i stormvädret! ...Här i Korpo börjar solen redan skina så det gamla talesättet gäller alltid...

    Kram,
    Terhi

    SvaraRadera
  18. Wow vad fint du har det. Snyggt med bokstäver.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  19. Så fint! :o)
    Är du också en skärgårdskvinna!?
    I så fall är du väl van med orkaner, men dock lika otrevligt ändå. Hoppas att det gick bra!
    Kramis

    SvaraRadera
  20. snygg bokstav. det är just ett sånt stuk jag söker för att komplettera min samling, men det är ju helt hopplöst att hitta ett i :/
    kram

    SvaraRadera
  21. Det är så mysigt att kika in hos dig att jag blir alldeles varm i hjärtat.

    SvaraRadera
  22. En sån mysig hörna och alldeles underbara pulsvärmare.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  23. Halloj...nu möts vi i bloggosfären. Du var hos mig just som jag besökte dig :)

    Underbara bokstäver, handvärmare, kransen...ja allt!

    kram,

    Anna Panna

    SvaraRadera
  24. kauniita ostoksia olet tehnyt.
    Hauskan kranssin sait omenoista, ihana idea.
    Toivotaan, että myrsky tyyntyisi ja sade rauhoittuisi.
    Terkuin Jaana

    SvaraRadera
  25. Hej!
    När jag börjar tidigt går jag upp 0520,men du går upp ändå tidigare stackare.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  26. Vilka fina saker o såna ljuvliga pulsvärmare!
    Din stackare att kliva upp så tidigt!! Lova att köra försiktigt!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  27. Vilket mysigt hörn du har! Passar ju också perfekt till jul :O) Äppelkransen var jättefin!

    SvaraRadera
  28. Vad fina saker du har köpt. Det var ett vackert X, passade fint i fönstret. Och de där pulsvärmarna, jag förstår att det kan kännas som om man ej vågar använda dem- jättesöta.
    Hoppas stormen avtog fram på morgonen!
    Ha en bra vecka!
    Anna-Karin
    livetharochnu-akh

    SvaraRadera
  29. Sopiva kyllä kirjain tulevaan vuodenaikaan, ihana nurkkaus kaikkinensa tuossa! Taidan itsekin jo odotella, kamalaa kun tämä alkaa aina vähän aikaisemmin..

    Nyt on kyllä myrskynnyt jo oikein urakalla, voisi olla taas seesteistä hetkisen, jookoskookos? :)

    SvaraRadera