10 oktober 2009

Småstressig lördag

Inget speciellt att rapportera just nu. Jag har spenderat dagen i storstan, för Svantehunden skulle på trimning. Jag passade på att bli trimmad i håret jag också och så plöjde jag i lugn och ro igenom några loppisar. (det tar nämligen lite tid det där, när en Westie trimmas för hand) Inget banbrytande i fyndväg, men nog ett par fina formar att gjuta betong i. Imorgon drar jag igång med det! Istället ska jag idag visa lite skatter som prylsamlarväninnans systers lådor (se tidigare inlägg) innehöll.
Kronan i bakgrunden hade jag från förut, den var inte med i lådan. Jag undrar vad glaset med lock kan vara till för- någon som vet? Ingen skåra för sked finns det. Jag tänkte nämligen allra först på senapsglas men nej...? (Edit: obs det är inte större än en kryddburk ungefär, bara ca 10cm högt-inget ölstop!) :)
Och vinröd sammet inne i det lilla skrinet...
En bunt med spetsdukar var med.
Och så någonting som jag inte vet om de är servetter eller näsdukar. De är tunna så tunna...men vackert broderade med ett B. De ska strykas ännu, men jag hade bråttom med fotograferandet...
...och så några andra dukar till. Stort stort tack till prylsamlarväninnans syster, det var som julafton ska du veta! :)

Så inget pyssel idag. Jag ligger lågt. Har varit trött och huvudvärkig i flera dagar nu. Men imorgon, om jag mår bra, ska jag gräva fram betongsäcken jag köpte i fredags! Och hoppeligen hinna med lite annat pyssel också! Söndagar är mysiga...

16 kommentarer:

  1. du ser verkligen ut att ha haft en tidig julafton! det där glaset ser ut som ett ölstop, men säker är jag ju inte. hur stort är det?
    maken har precis skopat upp lakritsglass... mmm :)

    SvaraRadera
  2. Jag skulle också säga att det är ett ölstop.

    SvaraRadera
  3. Oijoi kuinka kauniita liinoja...noille löytyisi sata ja yksi käyttökohdetta..

    SvaraRadera
  4. Va mycke skatter du fick igen:)Väntar med spänning på bilder av faten:)

    SvaraRadera
  5. Så spännande att du kan gjuta i betong och tänka i dom banorna!

    Nej, det lilla stopet vet jag inte heller vad det kan vara. Du hittar säkert något bra med det också!

    Hoppas att du får en fin söndag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. kauniita liinoja.
    minulla on sinulle jotakin blogissani!!
    Lämpimin terkuin Jaana

    SvaraRadera
  7. Du hitta ju massvis med fynd! Bravo =).
    Jag blir så sugen att gjuta i betong när jag ser din header. Dom faten är ju otroligt fina.
    Ha en trevlig söndag.
    kram
    tezz

    SvaraRadera
  8. HEj - så skön lördag - för er båda :) Att bli klippt är inte någonting jag unnar mig särskilt ofta och därför njuter jag hejdlöst när jag gör det!

    Skall bli kul att se vad du hittar på med dina formar.

    kram till dig.

    Anna

    SvaraRadera
  9. Låter roligt att gjuta i betong! Jag ska också ta vara på dagen idag..... härligt med lite ledighet... det är lite för mycket på jobbet nu...Ska bli spännande att se betong resultaten.... Stor Kram fr C

    SvaraRadera
  10. Men vilka fina saker.Det är toppen när man får såna gåvor..
    Hoppas din huvudverk går över. snart..
    Kram anna

    SvaraRadera
  11. fniss, ja, då är det nog inte ett ölstop ;) sorry, can't help you there, ma'am.

    SvaraRadera
  12. Erittäin upeat liinalöydöt! Noin runsaasti aarteita tuntuu taatusti jouluaatolta :) Näistähän saa vaikka mitä, voisi sanoa :)

    SvaraRadera
  13. Hallå där, vilka loppisfynd, du har öga för det där lilla extra, tur du sa att det inte var i dricksglas-stl, men skulle kunnat trott det annars, och då hade det ju varit fiffigt att ha dricka/öl i ute sommartid och slippa flugorna men son senapsglas till jul blir det ju alldeles lysande!!! Vackra brödbilder nedan. Hösthälsn fr Nordingården

    SvaraRadera
  14. Hejsan! Vilka fina fynd du gjort!! Det är jätteroligt med loppisar, ofta kan man springa på oväntade saker.
    Jag fyndade några glasgrunkor för någon dag sedan, på loppis, lagt upp bilder på min blogg.

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  15. Vad skojigt med lådor som man bara kan ösa upp fynd ur... verkligen julafton om något ;)
    Lycka till med betonggjutandet!

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Vilket mysigt och ombonat hem Ni har!! Vilket jobb att flytta huset, men säkert ett roligt projekt!
    Hälsningar Malin

    SvaraRadera