8 oktober 2009

Pyssel av olika sort

Tusen tack till Corrina för vinsten som kom på posten idag! Smycket är jättefint!
Lite småpyssel har jag hunnit med, även om tiden är knapp. Förra veckan loppisfyndade jag en liten låda för en euro. Ingen skönhet men den ville jag ha i alla fall!
Någon hade limmat en klisterrundel på den och när jag tog bort den såg jag att det varit en gammal fin målning därunder, tyvärr nu förstörd.
Innehållet fick man på köpet. Lite blandat krafs men dessa två var ju fina!
Men nu har jag pysslat till det en aning. En bild från ett gammalt julnummer av Drömhem och Trädgård och lite spetsband. Jag använde decoupagelack för att fästa det hela.
Spetsen som jag lagt i lådan fyndade jag också på loppisen.
Och min man, han pysslar i sin tur i köket! Experimenterar med olika bröd och mjölsorter. Detta var urgott!

Lyckliga jag :) Ni ska veta att jag håller hårt i honom för han är en pärla!

Snart helg igen. Kära nån så veckorna går! Kamomilla

22 kommentarer:

  1. Vad snabbt det gick med posten. Härligt att du har hunnit att pyssla, det har tyvärr inte inte jag. Det kan bli mer av den varan längre fram hoppas jag. Jag skulle med hålla hårt i en karl som kan baka, fast jag håller hårt i min krla ändå han har kanske andra kvaliteter som jag inte upptäkt än efter 23 år. Nej nu skojar jag. Kram

    SvaraRadera
  2. Hallo där..vad pysslig du är..så fint .såg du gjort en julhörmna..mysigt..när man ser sådana bilder så snurrar julhjärna igång..härligt..nää nu får jag se till att pyssla färdigt mina saker för idag..har snöat in på stämpla bilder på tygbitar!! ha de gött..kram..Pia

    SvaraRadera
  3. Asken blev ju väldigt fin! Spetsen som du fyndade var också så söt ;)

    Ja det gäller nog att hålla hårt i sin karl och brödbak....mums Känner nu när jag sitter här med min tekopp och det vattnas i munnen att det inte skulle vara så tokigt med litet nybakt bröd.

    SvaraRadera
  4. Fint fixat!
    Har själv det där julnumret med änglarna... Sneglade här om dagen på högen med jultidningar, men vågade inte röra dom ännu ;)

    Håll du hårt i den gubben!
    Men hallå!? Var är receptet?

    SvaraRadera
  5. Höstmys och pyssel, härligt. Du, han där i köket. Håller han kurser för äkta "blogg-änklingar" eller....i brödbak menar jag!
    Kanske kan vara en affärsidé, hi hi! Jag skickar min direkt.!=)
    Ha en mysig helg/ Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar man du har som bakat bröd, skulle nog falla av stolen om min man började baka.Trälådan blev ju fin.
    Kram Theres

    SvaraRadera
  7. Grattis till vinsten! Så fin din låda blev i slutänden!
    Vilken lycka att ha en brödbakare sådär nära inpå!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  8. I will thank you for the email
    Hope that there is someone who can help me later
    Rini the Netherlands

    SvaraRadera
  9. Härligt att han bakar och fixar i köket :)

    Min sambo bakar inte men däremot gör han de bästa smörgåsar. Jag orkar aldrig satsa på en smörgås, smör och ost och ibland en skinkbit, lite gurka om jag är superambitiös och inte så otålig. Men när han gör smörgåsar så är det hela köret med smör, salladsblad, skinka, ost, gurka och tomat. Minst. De är fina och goda :)

    SvaraRadera
  10. Åååååååå va asken blev fin! En egen bagae e nog guld värd:)Jag har mina spetsar som mormor har virkat oanvända ännu, kanske jag nån gång hittar på ett fint sätt att använda dom:)

    SvaraRadera
  11. Åhhh vilken lycka, du pysslar och maken han bakar bröd, förstår att du håller hårt i honom !!
    Sååå fin asken blev nu..och brödet ser verkligen gott ut..
    Ha nu en toppen helg
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  12. Lådan blev ju fin med änglarna också !
    Mmm...vad gott det ser ut med brödet! Du gör nog rätt som håller hårt i din man ;0)

    SvaraRadera
  13. Vilken underbart kreativ blogg, kom in här genom Mocka, som varit enormt inpirerande för mitt lilla vita-hus-projekt. Häln Mille

    SvaraRadera
  14. Det är rätt, en sån man ska du hålla i :)

    SvaraRadera
  15. Vilket fint smycke, härliga färger!
    Och du är alltid lika kreativ...Så fin lådan blev!
    Vilken lycka att ha en man som är duktig på att baka! Du gör helt rätt som håller hårt i honom! ;)
    Önskar dig en trevlig helg! :)

    SvaraRadera
  16. så kul att du gått och vunnit igen - grattis!
    han skämmer nog bort dig lite, gubben din. du kommer väl ihåg att paja honom lite extra sådana dagar då han bakat gott bröd ;)
    hoppas ni får en vacker helg där nere! hasse och jag ska till skogs imorgon. lukas åker ner till åbo ikväll - på exkursion till åa och österbottniska nationen.
    kram!

    SvaraRadera
  17. Hallå där...jissis så rar den blev den där lådan när du fick ta hand om den...min man ser jag inte under hela veckorna, kom hem idag och har varit borta och jobbat sedan i söndags, så här nöter vi inte på varandra precis, ha en skön helg, kram

    SvaraRadera
  18. Härlig vinst och härligt pyssel!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  19. Gillar hörnan du visade i förra inlägget! Och lådan blev ju jättefin.
    Ha en skön lördag!

    SvaraRadera
  20. Ja tänk vilken tur du har som har en matlagningsintresserad sambo.. Så fin asken blev!
    Trevlig helg!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  21. Ja det var en pärla må jag säga - det riktig tvattnas i munnen.

    Så söta de där skedarna var.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  22. Jag tycker asken blev jättefin och det där X:et var inte fel ute det heller :O)
    Kram Agneta

    SvaraRadera