22 oktober 2009

Smycken av oväntat material

Nu blir det betonginlägg igen...Jag kan liksom inte sluta. Denna gång har jag testat att göra smycken. Eftersom de är relativt tunga vill de här broscherna hänga lite, men mot en tjock ylletröja tar de sig bäst!
Jag har behandlat dem med matt decoupagelack för att få en del av den lite dammiga strävheten bort. Då sliter de kanske inte så mycket på kläderna. På baksidan har jag limmat en broschnål, köpt i hobbyaffären.
Rosor och blad, gjutna i tvålformar från hobbyaffären.

Och vet ni, idag har jag bokat en julmarknadsplats åt mig! Jag ska åka till Gamla Malmens julmarknad i Pargas den 12 december! Det är första gången och det känns ganska pirrigt! Ska bli kul att se om folk vill köpa betongpraliner, större betonghjärtan, smycken och annat jag krafsar ihop. Nu får jag stå i, om jag ska ha nåt att sälja! (Bäst att vara ute i tid, jag vill inte stessa i sista minuten)

Nu ska jag ut i tomteverkstan! ;)

hej och hå! Vi hörs igen!

28 kommentarer:

  1. Det kommer säkert att bli en lyckad marknad... vem kan motstå de gulliga betongsaker! Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Tjena betongkamomilla:)..vad härlig du är..betong inlägg på betong inlägg..och vad fina de är oxå.....tycker du gör en bra grej att du ska stå på julmarknad..det är sååå kul att sälja saker på det viset..träffa folk ocgh just känna julstämningen....tror att du kommer få slut på dina grejer fortare än du anar..

    SvaraRadera
  3. Oj så roligt med julmarknad! Söta broscher :)

    SvaraRadera
  4. Jättefina broscher...ha trevligt på marknaden det låter såå kul:)
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Vad läckert med smycken i betong. Vilket pillergöra.Det kommer säkert att gå åt som smör. KRam

    SvaraRadera
  6. Rosen är väldigt söt! Eftersom du funnits i Bloglandia länge så känner du säkert till detta men jag säger det nu för säkerhets skull. det finns en annan "betongbloggerska" just nu nämligen Susannes kreativa sida.

    Oj så synd att julmarknaden går mig förbi...är i Tallinn då. Annars tror jag att jag skulle ha kommit för att titta på dina fina hjärtan och allt annat..

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Yes,va skoj! Det är så roligt med marknader, har många år varit på väg till just den julmarknaden för den verkar så mysig(bara för att handla) men det har aldrig blivit av. Kanske i år...söt ros:)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vad roligt att få se dina betongsmycken. De är verkligen jättefina. Du kommer säkert att göra succé på julmarknaden. Kram

    SvaraRadera
  9. Vad roligt för dej att vara med på marknad. Du gör jätte fina saker så jag tror det kommer gå åt som smör =).
    Sköt om dej!

    SvaraRadera
  10. Oväntat men vackert!Vad synd att Pargas är så långt borta.

    SvaraRadera
  11. Absolut säkert vill de köpa dina alster! Måste påminna min syster som ju bor i Åbo om det datumet :O)
    Skön helg!

    SvaraRadera
  12. Oj så spännande med marknad!
    Ja, det är nog bäst att sätta igång tillverkningen, man är inte så kreativ under stress (åtminstone inte jag)
    Jag sålde för första gången på basar i fjol och det gick oväntat bra med försäljningen, så kanske jag prövar på igen i år.

    Kan tänka mig du har en del alster på lager redan...?

    Ha en toppenfin helg!

    SvaraRadera
  13. Så söta!
    Har du testar grundmåla dem med svart och sen med vitt och shabba dem lite... vet inte om det går men kanske värt ett försök!

    Så kul med marknad, hoppas verkligen du får sälja!
    Kram Marith
    Psssst, jag har älghorn till salu, kanske du vill ha som klädhängare?

    SvaraRadera
  14. Fina smycken, å se till att du e flitig nu för jag tror bestämt att dina saker kommer att ha strykande åtgång på marknaden.

    SvaraRadera
  15. Så jättefina smycket och så roligt att du ska ut och sälja!
    Jag tror att allt du har gjort kommer att gå åt som smör!!!!!:)
    Det är alltid en bra sporre också när man har något sådant framför sej! Lycka till med skapandet!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  16. Vad skoj att du ska sälja dina alster- lovar att många kommer vilja handla av dig!
    Trevlig helg!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  17. Hej! Tack för titten hos mig...alltid kul när någon ny tittar in. Du får jättegärna länka.

    Vilken härlig och fin blogg du har! Här får man massor av inspiration! Jättefina betongsaker du gjutit! Visst är det så att man får betongen på "Hjärnan";) Jag vänder och vrider på alla tänkbara plastburkar, flaskor, förpackningar mm. för man kanske skulle kunna gjuta något fint i dom. Är ständigt på jakt efter nya formar.
    Lycka till med försäljningen på marknaden!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  18. Dina alster kommer säkert att gå åt på julmarknade på Gamla Malmen! Jag har inte varit där på flera år, men som gammal Pargas-bo, så vet jag att du kommer att få mycket sålt.
    Trevligt veckoslut!

    SvaraRadera
  19. Det var härliga, lite 2ruffiga2 smycken du har gjort..
    Betong är ett härligt material och jag tror säker att det finns många som vill handla utav dig på Julmarknaden :)

    Ha en härlig helg!!

    Kramis Sanne!

    SvaraRadera
  20. Vet du, det GÖR inget att det blir en massa betonginlägg, för sakerna du gör är så fina så man får inte nog! Så "betonga" på du bara! Broscherna är jättefina! Blir verkligen sugen på att prova själv...
    Vad kul att du ska vara på julmarknaden i Pargas, skulle gärna komma om det inte sett så skralt ut i kassan... :/ Får önska dig lycka till i tomteverkstaden! :)

    SvaraRadera
  21. Jag tror inte du behöver oroa dej, dina skapelser kan nog ingen motstå!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  22. Vad roligt att du kommer till Pargas, det brukar vara fint på marknaden! Vi ses hoppeligen där, om inte tidigare!
    H Maj

    SvaraRadera
  23. Jo, jag lovar. Fast i dag är det mycket bättre ; )Hade en lovande och givande dag, hoppas bara att det håller får då har jag nytt jobb. Jippi fast man skall kanske inte ropa hej förän det är klart. KRam

    SvaraRadera
  24. de är grymt söta, om något kan vara grymt och sött på samma gång :)
    du kommer att göra succé i pargas, no doubt!

    SvaraRadera
  25. Vinet supergott men inhandlat på alko för ca 5 år sedan. Jag har turen att ha en vinintresserad karl, som köper, förvaltar och lagrar...själv dricker jag bara sedan - och njuter! :O)

    SvaraRadera
  26. Vad roligt med en plats på julmarknaden!!! VARMT LYCKA TILL önskar jag dig! Broscherna passar ju fint på grovt stickat! Du har ALLTID så "fyndiga" ideér! Ha en skön söndag! Kram fr C

    SvaraRadera
  27. Oj, jag går i funderingar på att boka bord på marknaden jag oxå. Kan inte bestämma mig om jag ska hinna producera tillräckligt för ett stånd på marknaden... Julgodis är mitt gebit.

    SvaraRadera