31 oktober 2009

Enklaste pysslet

Tusen tack till er alla som kikat in här, lämnat en hälsning, mailat eller på annat sätt hört av sig! Jag är yr av allt och så glad!


Kan något bli bättre än det här?:Lantliv är som ett bra vin, det blir bara bättre och bättre med åren. Eller som en god karamell, man vill att den aldrig ska ta slut... I år har den överträffat allt. En härlig läsupplevelse, underbara bilder att njuta av och den där genuina familjära känslan som jag tycker att bara denna tidning når till fullo. Att få vara med på ett pyttelitet hörn i denna tidning var något som jag inte ens vågat drömma om. Men ibland bjuder livet på överraskningar.

Eftersom tidningarna tutar på med julpyssel i full fart redan så ska jag inte vara sämre... Och så hör jag ju till dem som inte gillar julstress. Jag tycker att man ska vara ute i god tid, planera väl och göra upp en klar tidtabell så slipper man stressen. Då kan man njuta av december till fullo. Det mesta fixar jag i november! Nu ska jag bjuda på snabbaste och enklaste pyssel- eller gåvotipset! Kanske du har en pressokokare eller ska ge bort en? Kaffet (eller teet) svalnar ganska fort, så en värmare kan vara bra att ha!

Man tager en bit filttyg (tjockt sådant) och lite band. Sax, limpistol och så kör man igång!Klipp biten till passlig storlek så den omsluter kannan helt. Limma fast band i lämplig höjd (prova först mot kannan)Klipp små hack i bandens ändor för att förhindra att det börjar sprätta upp.Det här var så enkelt att jag lovar att det svåraste var att knyta rosetterna snyggt! :D

Det här kan varieras i det oändliga, färger på filttyget och bandet kan man ju variera hur mycket som helst! Allt efter stil, årstid eller högtid.
Kamomilla

43 kommentarer:

  1. STORT grattis! Underbart och härligt! Fint hem! Trevligt reportage i tidningen! Du har en jätte fin blogg! Alltid intressanta pyssel! Tummen upp för dig :)
    !!!!

    SvaraRadera
  2. Hallå där! Åhh din blogg tillhör en av mina favoriter.....såååå mycket inspiration!!
    Förstår att de vill göra reportage i tidningen om ditt hem! Superfint!

    Vad fint det blev på tekannan....och praktiskt, det måste jag testa!
    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Kram Malin ♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Ett fint reportage i Koti&Keittiö!

    Och ett stort grattis till utnämningen av månadens blogg! Det var faktiskt på så vis jag själv hittade bloggandet - en intressant notis om månadens blogg i Lantliv...

    Och som vanligt, jättetrevlig pysselide!

    SvaraRadera
  4. Jag måste köpa tidningen ; ) Försökte få tag på den Finska tidningen idag men ack. vilket smart tips. Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till både utnämningen till Månadens blogg o ett såå vackert reportage!
    Din blogg är som Lantliv- njutning!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  6. vilken mysig pressojacka. tyvärr sprack vår pressokanna en vacker sommardag för ett antal år sedan, och vi har inte skaffat någon ny sedan dess. men man kan ju använda samma idé till andra kannor :)
    puss!

    SvaraRadera
  7. Du har en herlig blogg =) Så fin den kannen ble med litt rød filt =)
    Klem fra meg

    SvaraRadera
  8. GRATTIS igen min vän! Så jätteglad jag är för din skull!
    Undra på att du blir månadens blogg när du ständigt tipsar oss om så mycket fina och fyndiga saker!
    Detta är ju bara ETT exempel! Vilken jättefin idé och så enkel!

    Önskar dej en riktigt skön söndag!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  9. Tack för tipset! Det var verkligen en bra idé! Jag tycker också Lantliv är så bra!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  10. Så roligt!

    Men inte oväntat -

    Du har ju en fantastisk blogg.

    Kika in till mig - jag har en tävling på gång!

    Ljuvlig Kyrkokandelaber kan bli din.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  11. Grattis för din hjärtlig blogg och dina fina ider som du vill dela ossemellan. Du verkligen kan vara stolt över hem ni har skapat. Jag har inte ännu köpt den där Koti&Keittiö - hoppas den är inte slutsåld..

    SvaraRadera
  12. Tack för tipset, du har så fina idéer, en fantasi som e få unnade. Nu ska du njuta av frukten av dina ansträngningar å suga i dej av alla positiva saker. Julen knackar nog på redan.

    SvaraRadera
  13. jag förstår att du blir yr av allt ståhej...men det är så roligt med all positiv uppståndelse, inte sant!
    Fint inlägg igen. jag är så imponerad av dina bilder. Enormt fina, också närbilderna...aahh :O)

    SvaraRadera
  14. Hej vännen! Det var värst vad du var medial nu för tiden! *ler* GRATTIS till att bli månadens blogg, det var ju kul att läsa!!! Det är du så väl värd, för din blogg är ju en ständigt källa till inspiration. och jag älskar ert härliga hus... jag önskar jag kunde finska så jag kunde läsa reportaget om er...

    Så fin idé till kaffekannan!

    Kram och ha en bra helg!

    SvaraRadera
  15. NU har jag också tidningen i min ägo! Och fick nästan en till igårkväll när herr och fru Reinilä kom på besök. Du lär känna dem ;O) Jättefint reportage! Du kan vara stolt och suga i dej alla lyckönskningar :O)

    SvaraRadera
  16. Grattis X 2...

    Du har ett så vackert hem och ett så fint reportage....

    Och ett pysseltips igen...fint du pysslat till det...

    Hoppas att helgen varit bra!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  17. Att du blev månadens blogg kan jag förstå här är alltid så behagligt att kika in=)
    Ja denna tidning är absolut en av mina favoriter man kan titta i den om&om igen..Fint tips..Kram från ett ruggigt Fare..

    SvaraRadera
  18. Så fint du har gjort.
    Ha en bra söndag.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  19. Så mysigt!!!
    Ja, jag håller fullständigt med dig ang lantliv, jag njuter såå av att få sitta o bläddra i den :)

    SvaraRadera
  20. Lantliv är en härlig tidning så GRATTIS till utnämningen!!! Den var du minsann värd, du om någon!!!
    Fina tips du delar med dig... jag har inte hunnit börja tänka på klappar ännu, men det är nog på tiden nu.
    Kram Sabina

    SvaraRadera
  21. Åhhh.....vad fint repotage från ert hem!
    Grattis!!!
    Men varför kan man inte förstora bilderna.....? (undrar jag desperat) ;o)
    Den nedersta bilden är så fin, den vinkeln har jag inte sett. Har du sparat det bästa till sist!? Luring! ;o)
    Och den där värmaren är jättefin, så smakfullt!
    Det är allt, förresten, i Kamomillas villa! Så skulle jag vilja ha det......:o)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  22. Grattis med utmerkelsen Månedens blogg,du er faktisk en av mine favoritter også. Så den var vel fortjent..Blandet Lantliv,er også en av mine favoritter...
    Du er velkommen til å være med i min konkurranse hvis du vil?God ukestart til deg fra Maliva

    SvaraRadera
  23. Grattis igen :) Så fint och enkelt tips!

    SvaraRadera
  24. Du kan verkligen få till det med enkla medel och det blir alltid så fint...) hoppas helgen nu varit skön, här har det varit full rulle med allt som ska göras, ha en bra måndag, kram

    SvaraRadera
  25. Hej en undran..Tänkte vara med på utlottningen hos Bea´s du har en bild på vänster sida,,Tändsticksask hållare..men det går inte att klicka på bilden så det går inte att komma dit..kan du fixa tror du?

    SvaraRadera
  26. Hej hej...
    Kikar in på rekomendation av Kicki i Min Skattkammare.....
    HImmel så fint hus ni har...båd eutsifan och insidan...och vad mycket inspiration du bjuder på....
    Själv har jag ingen just nu...;(
    .....jag skulle egentligen bara kika in och titta på Svante....
    Vi har nämligen precis köpt en liten Westie valp. Vi får hämta henne 27/11 och det ska bli sååå spännande...fniss...det är lite som att vänta barn....man blir ju alldeles knäpp....
    Ha en mysig ny vecka!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  27. Hej!
    Va bra bilder och fint skrivet i tidningen!!
    Jag blir så glad av att se ert hem, det är inte pråligt och glansigt, utan just så som det ska vara: kärleken till det gamla hantverket och gamla ting lyser med sin självklara närvaro.
    Jag är så glad för din skull att du har ett så fint hem!!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  28. Grattis till både reportaget och månadens blogg utnämningen, det är du verkligen värd. Du har så mycket fina idéer som du delar med dig till oss andra. Önskar jag hade lika mycket tid och inspiration som du! Att få vara med i Lantliv är nog mångas dröm och för dig och Camilla K har nu den drömmen gått i uppfyllelse.

    Kram Sabi

    SvaraRadera
  29. gratulerer så masse med reportasje i et aldeles nydelig blad, dere svensker er bare så flinke hva gjelder interiør. Virkelig isnpirernde:) Liker den enkle og hærlige ideen din, genialt:) Ønsker deg en nydelig kommende uke:)

    SvaraRadera
  30. Men så kul att få vara med i "DEN" tidningen med stort "T".

    SvaraRadera
  31. Vilket härligt reportage det blev, förstår att du är nöjd.
    Jättegrattis!
    Kram Paula

    SvaraRadera
  32. Du är verkligen värd all uppmärksamhet! Jag har från första gången jag titta in på din blogg alltid älskat den fridfulla och inspirerande stämningen som du skapar. Är man på dåligt humör, utan inspiration eller annars bara har tråkigt så är en stund på din blogg ett bra botemedel! Tack för alla trevliga stunder!

    SvaraRadera
  33. Måste bara säga det en gång till: grattis till ett underbart tidningsreportage! Det var så roligt att läsa om er och se på alla vackra bilder från ert hem! Verkligen inte illa att hamna på första sidan dessutom! :)
    Och vad kul att din blogg blivit utsedd till månadens blogg också! Jättekul för dig, du kommer säkert att få tonvis med nya besökare nu! :)
    Vilket bra tips om värmaren till pressbryggaren! Gav bort en sån i present (har en själv också) i våras, kanske den borde få sällskap av en värmare i julklapp?
    Ha en skön vecka! :)

    SvaraRadera
  34. Piti jo aikaisemmin käydä kommentoimassa kun pääsin pienelle vierailulle Nauvolaiseen kauniiseen kotiin Koti ja Keittiö lehdessä .. kiitos siitä!
    Ja hieno lantliv lehti on ottanut blogisi kuukauden blogigsi.. upeaa!!!
    Mukavaa maanantaita
    Ja ihanaa joulun odotusta!!!
    Jaana

    SvaraRadera
  35. Grattis till månadens blogg !!! Det är du väl värd !! Du har en underbar blogg som inspirerar sååå mycket !!Härligt reportage som dom gjort hemma hos dig i den finska tidningen ! Underbara bilder ! Grattis Grattis !! kram Pernilla i Skövde

    SvaraRadera
  36. Oi... nyt vasta tajusin!!!!
    Se onkin teidän koti joka oli lehdessä, kaunista!!!!! <3
    Ja blogisi olikin jo suosikeissani.
    ;)

    SvaraRadera
  37. Vilken fin julkostym til kannan, du är så fiffig!! Klart du ska vara med i Lantliv, du har en ljuvlig blogg och ett unikt och vackert hem!!! Lantliv, ja det är bara tidningen nummer ett!!!

    Mari.

    SvaraRadera
  38. Hej!
    Vilken härligt inspirerande blogg jag hittade hos dig:-)
    Och vilket vackert hus!!

    Jag återkommer!

    Kram Torparfrun

    SvaraRadera
  39. Grattis!! Till reportage i tidningen och "månadens blogg"!! Inte konstigt Ni har ett otroligt vackert hem:o)
    Det här på kaffekannan var ju toppen!
    Hälsningar Malin

    SvaraRadera
  40. Tidningen var helt underbar! Jag kan titta in den huuur mycket som helst! JÄtteroligt att du blev månadens blogg! Grattis igen! Så fint tips du visar oxå! Kram :)

    SvaraRadera
  41. Skulle köpa tidningen idag men den hade inte kommit ut i min affär. JAg får fortsätta vänta. Kram

    SvaraRadera
  42. Hej vännen!
    Vilket underbart julklappstips!!!
    Ha det så gott!
    Jättekram!
    susanne

    SvaraRadera