30 december 2009

Gott Nytt År

Vad kan man annat säga idag, än att jag önskar ett GOTT NYTT ÅR till er alla som kikar in här! Tack för alla era kommentarer, tack för alla mail, all uppmuntran och alla härliga kontakter som knutits under det gångna året. Ett år som fyllts av både roliga, bra men också lite sämre saker men som i det stora hela varit ett spännande år med många överraskningar!

Det blir inget större firande härute i skogen, gubben och jag är på tumis och raketer intresserar oss inte alls. Det blir lite god mat med gott vin till och det är vi helt tillfreds med. Vad vi däremot inte kan vara utan är "Dinner for One" på TV (som jag av någon anledning alltid säger fel och påstår att den är för två...) Det är alltid lika kul, även om vi kan den utantill vid det här laget... Vi skrattar så tårarna rinner...
(Bild från nätet)
Jag tror man hittar filmen på Youtube om man inte annars har tillgång till den.

Att blogga är ett sätt att uttrycka sig. Jag försöker hålla bloggen positiv och glad, ärlig och personlig. Ibland är humöret inte på topp, och då kanske det märks. Jag har haft en del hälsoproblem under hösten men jag försöker pysa ut det på annat håll, på andra forum. Jag vill att man ska hitta ro här på min sida, och känna ett lugnare tempo.
Harmoni. Inspiration...
Därför håller jag också i fortsättningen bloggen fri från reklam och awards, och annat plottrigt som kan kännas för fläschigt. Att ha tre spalter är redan på gränsen för att det kan kännas fullt på sidan. Men jag fortsätter med det.Hoppas ni har gillat bloggen, jag fortsätter definitivt under nästa år. Hur innehållet blir, det vet jag inte men månne jag inte håller mig till det jag gillar och kan. Dyka på loppisar och fixa om grejer...
Tills dess, Ha det gott och skåla på tolvslaget!!
Kamomilla

48 kommentarer:

  1. Gott Nytt År! på dig lilla"Kamomilla". Tack för att jag får kika in hos dig, det glädjer mig!
    Vinterhälsning /Blekingebo

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt År Kamomilla! Tack för all inspiration och kul att du fortsätter med bloggandet, din blogg tillhör mina absoluta favoriter!

    Kram Anne

    SvaraRadera
  3. Gott Nytt År Kamomilla! Och tack för alla bilder och texter du bjudit på i din blogg under detta år!

    Ha så gemytligt imorgon kväll! Dinner for one är också min storfavorit :-)

    H. Lena

    SvaraRadera
  4. Gott nytt år!
    Hoppas naturligtvis att du finns kvar även nästa år. Din sida är alltid full med inspiration..

    Kram Jojo

    SvaraRadera
  5. Tack för massor av inspiration och med önskan om ett fantastiskt år 2010 ;)

    Kram Hanna

    SvaraRadera
  6. Ja, Kamomilla - du vet vad jag tycker, du är en av mina absoluta favoriter och det har gått så långt att jag ibland, när jag ser nån rolig mojäng: "hur skulle Kamomilla göra här?"...!!!
    Jag ser fram emot att få följa dej nästa år igen!

    Ett riktigt GOTT NYTT KREATIVT 2010önskar jag dej!

    Ha nu en fin nyårsafton med maken!
    Varma kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Oikein onnellista ja sielukasta tulevaa vuotta Sinulle minultakin, Camilla! Muista säästellä käsiäsi varjellen, oikealla lailla voimistaen! Siunausta, terveyttä ja voimia niin, että riittää! Kiitos kaikesta kauniista, jonka aikaansaat ja jaat!!! - Simmu -

    SvaraRadera
  8. Hej Vännen!
    Tack för ett år där du gett såå mycket inspiration och glädje med vackra bilder och härliga idéer!
    Önskar dej en mysig nyårsafton med Grevinnan och Betjänten (som vi kallar dom) och god mat o dryck och därefter ett riktigt Gott Nytt År 2010!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  9. Skönt att höra att du fortsätter efter nyår, är så faschinerad av vad du kan åstakomma av det lilla minsta, så här har du en trogen följeslagare som även önskar dig Gott nytt år. Kram

    SvaraRadera
  10. Tack för härlig inspiration under 2009! GOTT NYTT ÅR på dig. Kram Tina

    SvaraRadera
  11. Kära Kamomilla!

    Tack för ett fint och inspirerande bloggår och inte minst för alla dina trevliga kommentarer hos mig!

    Jag önskar dig och de dina ett riktigt Gott Nytt År fyllt med glädje och värme!

    Vi ses år 2010 . . .

    Varma kramar från Peter på den svenska västkusten
    >---O---<

    SvaraRadera
  12. Grevinnan och betjänten heter den här hos oss och den är en favorit :)

    Önskar dig ett gott nytt år och ser fram emot många fina inlägg nästa år! Kram Marie

    SvaraRadera
  13. Gott Nytt År och jag hoppas att 2010blir ett inspirationens år på alla plan.
    Jag har nyligen börjat läsa din blogg och jag tycker den är inspirerande med vackra fotografier, ska absolut fortsätta läsa den.
    Varma nyårshälsningar Åsa

    SvaraRadera
  14. GOTT NYTT ÅR till dig också!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  15. Kram till dig och allt gott inför det nya året önskar jag dig..Vi ses nästa år..Kram Susanne

    SvaraRadera
  16. Är så glad att jag hittade din blogg under detta året!! Mycket inspiration och värme. Och äkthet!
    TACK!
    Stor nyårskram!!

    SvaraRadera
  17. Kuinka sitä nyt voisikaan jättää välistä nämä herkulliset tyypit; Miss Sophie, Mr Pommeroy, Mr Winterbottom, Sir Toby, ja Admiral von Schneider :D Kerrassaan riemukasta, täytyy katsoa joka vuosi!

    Oikein kaunista ja ihanaa tulevaa vuotta sinulle!

    SvaraRadera
  18. GOTT NYTT ÅR vännen !!!
    Din blogg är toppen, du är en inspirationskälla av stora mått !!!
    Kika in hos mig idag..lilla Nisse vill säga nåt...
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  19. Eihän tästä voi olla pitämättä :-)

    Kiitos kun olet jaksanut meitä ilahduttaa ja inspiroida!

    Hyvää vuoden vaihdetta!

    SvaraRadera
  20. Kaunista vuodenvaihdetta sinulle!

    SvaraRadera
  21. Gott Nytt År och tack för all inspiration! Jag har själv just börjat blogga lite, men är bara i startgroparna. Titta gärna in nån gång :0)

    SvaraRadera
  22. Gott Nytt År till dej också! Säger samma sak som Lisa,ofta när jag ser nånting fint på loppis tex, så tänker jag på dej och vad du skulle göra.
    Kram Maj

    SvaraRadera
  23. Hej vännen! Önskar dig och din familj en riktigt skön nyårsafton och allt gott inför 2010!

    Ja du, det är i många år man skrattat till "Grevinnan och betjänten" (som den heter på svensk television i översättning). Den aktualiserades lite tidigare under året då Matilda lärde sig gå, hon trulsade runt precis som den inte helt nyktre butlern... ;-)

    Jag hoppas det blir ett bra bloggår nästa år och ser fram emot fler underbara inlägg från dig!

    Stor kram härifrån!
    /Kristin

    SvaraRadera
  24. Önskar dig ett riktigt gott nytt år!! Ert nyår blir säkert mysigt :)
    Vi har handlat raketer, för barnens skull..
    Ser framemot ett nytt bloggår och tack för det gågna, bloggkompis!!

    SvaraRadera
  25. Ville titta in och önska ett fint avslut på det gamla året samt önska er allt gott inför 2010, vi gör som er..tar det lugn så det blir en skön kväll med lite extra gott...vill dessutom tacka dig för ett så trevligt bloggår, du ger så mkt tillbaka, ha det nu så bra denna sista dag..stor nyårskram din bloggvän VIOLA

    SvaraRadera
  26. Gott nytt år du också!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  27. Ska bli så mysigt att följa dig och din finfina blogg 2010!!
    Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig och dina nära!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  28. Jag har väntat på ditt nyårsinlägg vännen - så att jag ska få passa på att tacka dig för all din inspiration du förmedlar!! det är ju du som sist och slutligen fick mig att börja blogga, att våga ta steget, så det är alldeles klart att du är my favourite!! Njut med din karl i skogen, ät och drick gott! Jag hoppas att 2010 för dig innebär kärlek, hälsa och kraft!! Många kramar!

    SvaraRadera
  29. GOTT NYTT ÅR, och tack för ett år med Din inspirerande blogg och alla fina bilder. Du sprider verkligen glädje och harmoni med Din blogg. Återvänder alltid hit.
    Hoppas det nya året innebär hälsa och välgång för Dig och Dina närmaste.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  30. Önskar dig allt gott på det nya året!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  31. GOTT NYTT ÅR PÅ DIG MED!!

    Jag tycker mycket om din blogg.
    Den ger stor stor inspiration och ditt hem ser inte ut som ett i mängden...därför gillas det skarpt!!

    Vad gullig du är som vill se mer av Sally....visar fler bilder idag...själv älskar jag den sista bilden i dagens inlägg...hon ser för tokig ut.
    Vi skrattar så åt att hennes öron växt så....när hon hoppar i snön liknar hon mest en liten vit kanin.
    Växte Svantes öron också före huvudet???
    Kram till dig!
    Katarina

    SvaraRadera
  32. Tack för att jag får läsa din inspirerande blogg! Önskar dig ett Friskt och Gott Nytt År! ♥ Ann-Lis

    SvaraRadera
  33. Gott nytt år! Jag kommer med glädje och stort intresse att följa din blogg under 2010!

    Kram Torparfrun

    SvaraRadera
  34. Jag älskar också att titta på Grevinnan och betjänten, men i år sänds det just när jag jobbar. Tråkigt.
    GOTT NYTT ÅR.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  35. Grevinnan o betjänten brukar vi kalla TV-klassikern hos oss ;). Ja inget nyår utan den. -And the same procedure as last year?

    GOTT NYTT ÅR!

    Massor av nyårskramar, Nicole

    SvaraRadera
  36. Hejsan!

    Kikar in för att önska
    dig ett Gott Nytt år 2010!

    Du bjuder på så många kreativa idéer på din blogg tack för året som gått......

    MiaMaria

    SvaraRadera
  37. Gott Nytt År min vän!
    Din blogg är toppen och så är du en duktig fotograf också!
    Det märks inte alls att ditt humör sviktar, men om det gör det så är du väl som resten av oss.......mänsklig.
    Och jag önskar såååå att det nya året ska bli bättre för dig vad gäller hälsan.
    Vi ska också kura för oss själva ikväll, härute på prärien! ;o)
    Nyårskramar Kicki

    SvaraRadera
  38. Ibland behöver man kanske lite "torka" för att gå vidare. Den bjudningen tittar jag nog på varje år fast man kan den utantill, men den bara har blivit ett måste. Tack för att du har delat med dej av din skaparglädje å fantasi, väntar med spänning på nästa års "fynd". Ett riktigt Gott Nytt År till dej å din familj. Njut av kvällen.

    SvaraRadera
  39. Hallå igen!

    Fniss...jag har redan tittat på alla bilder av Svante flera flera gånger....men inte har jag tänkt på öronen....hihi..inte förns nu....
    Då finns det hopp om Sally alltså...hihi....öronen kommer inte vara fullt så stora sen....
    än så länge har hon inte visat nån reaktion på smällare...men det smäller förstås så långt bort ännu...
    När vi gjorde mat förut o öppnade ugnsluckan satte brandvarnaren igång...fniss...tror du vi behöver göra rent i ugnen.....fniss....
    i alla fall så reagerade hon inte då heller.....undrar om hon har bomull i den där stora öronen...fniss...
    Nej då hon hör garanterat det vet jag....nyss skällde det hundar på tv´n...då satte hon sig yrvaket upp och voffade hon med....
    hihi...himmel så söta de är...;)
    Nix nu är det 13 minuter kvar till 12 slaget...dags att korka upp skumpan...
    Gott Nytt År igen!
    Kraaaam Katarina

    SvaraRadera
  40. Godt Nytt År! "dinner for one" heter "greven og grevinnen" i norge, og sendes lille julaften, en klassiker også her=;0) Ønsker deg det beste for neste år, og takk for en varm og personlig blogg!

    SvaraRadera
  41. tack själv, käraste vän. hoppas det nya året börjat gott hos er. här blev det många skratt igår och vi önskar förstås att året fortsätter i samma glada tecken. för oss alla!
    god fortsättning! kram

    SvaraRadera
  42. Klart vi har gillat - och därför återkommer vi alla - vi vill ha mera!!

    Stor nyårskram och allt gott till dig,
    Ann-Christine

    SvaraRadera
  43. Önskar dig en fortsatt fin nyårsdag..Sen undrar jag om du kan hjälpa mig..Hur gör man så att bilderna i bloggen inte går att klicka på?
    Tycker inte om när vissa bilder går att förstora upp så man ser så mycket..ser att du har det så,, så kanske du vet hur man gör..
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  44. Här är en anonym beundrare av Din blogg med det vackra finlandssvenska språket och vackra foton, fin inspiration...ett par år nu, har jag följt Din blogg....den är enastående! Önskar Dig allt gott, och att Du fortsätter Din blogg just så som Du har tänkt Dig! Stort TACK! Gun i Karlskrona

    SvaraRadera
  45. Var ute o Bloggade o som tur var hittade jag din fina blogg jättemysig är den kommer att tiita in ofta.
    Gott Nytt År
    Ellinors Hus

    SvaraRadera
  46. Vad kul att du fortsätter din blogg i liknande stil. Den är alltid lika mysig att titta in på. Blir så imponerad av allt du det fina du gör.
    Gott nytt år önskar Liselott

    SvaraRadera
  47. Også godt nytår til dig fra mig! Jeg er fast læser af din fine blog, men har vist aldrig lagt en kommentar før.
    Jeg har også netop skrevet om 90 års fødselsdagen (som den hedder i Danmark) og brugt næsten det samme billede som dig! :-)

    SvaraRadera