22 december 2009

Strutgalen

Jag har aldrig känt någon större lust att pyssla med småttis plottriga saker, och framförallt inte strutar. Men så vann jag ju den där struten i bloggen Snövita drömmar...(tack för inspirationen!) och så blev jag sugen på att testa eget strutpyssel. Allt enlig principen "man tager vad man haver" för det är ju inte alltid det finns en pysselaffär tillhands...
Kopierade sångpapper ur min pärm, lite kreppad paff, lim, band och bakplåtspapper och voila´! Egentligen hade jag aldrig fattat hur lätt det är!! (I den här struten finns ändå en kraftig pappstrut inne som stöd, annars hade den inte varit så fint trekantig.)
Men det blev runda små också..
...och en strut för mina köpta handstöpta ljus. Gamla loppisfyndade bokblad som basmaterial. Kraftig kartong som jag rullade till strut, inne i bokbladsstruten. Bara för att ge det stadga. Lite spetsband, brunt bakplåtspapper och snöre.
...och en liten krona. Jag är så svag för kronor ska ni veta... och ylle! Det är två saker kag inte kan leva utan!
Det blev en lite karamelligare variant också. Änglarna är utklippta från ett julklapps kort som varit med i en Drömhem och Trädgårdstidning. Bandet är återanvändning från alegnis paket som anlände i veckan! Jag slänger inget jag kan använda senare... ;)
Så blev det en hel drös med paketstrutar för arbetskamraterna. De innehöll alla en betongängel. De är änglar allihop de där tjejerna så det är de värda. :) Jag använde notpapper från ett häfte som jag fyndat på loppis. Dynvaret bakom strutarna är också ett secondhandfynd- för en 2euro fick jag två stycken. Och kolla- det är kronor där också!!
Sen har jag bara snurrat runt här hemma med kameran... När det nu äntligen finns snö, är det så ljust. Fotona tog jag förra helgen, när det var ljust.
Mina willowtree änglar är tacksamma objekt. De känns alltid lika rogivande. Konstigt nog, för när man tänker efter så har de inget ansikte...


Ja, jag önskar dig en Underbar Jul och mycket lycka för det kommande året!! Nu stillar jag mig för julen och återkommer när de värsta festligheterna är över. Jag strötittar säkert in hos en och annan bloggvän när det känns okej. :)
Ha det så gott allihop, så ses vi. Jag laddar upp mina batterier och återkommer med mycket nytt nästa år!
Nu ska jag snart ta emot alla släktingar och gäster och duka upp till ett långbord i Villa Kamomilla.
JULEN ÄR HÄR!

38 kommentarer:

  1. God Jul Camilla!!
    Tack för all inspiration du bjudit på inför Julen på din finfina blogg;o) Ha en underbar Jul!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Underbara strutar i ett underbart hem! Tack för all inspiration och vackra bilder, din blogg är en fröjd att besöka, vilken fin gran i verandan,vilken julstämning! Ni får det säkert mysigt med alla gäster i Kamomillas villa under julen!

    En riktigt GOD JUL önskas från Nordingården

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra strutar du gjort!
    Dina arbetskamrater kommer att bli så glada.
    Ha en riktigt God Jul !
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Så jättefina strutar du har gjort och så många!!!

    Du borde byta plats med Ernst i rutan!

    Ha nu en jätteskön och vilsam jul!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Vilka fina strutar du gjort! Nu fick jag massor av inspiration till de jag ska göra imorgon, och fylla med hemlagade gotter.
    Hoppas att du får en riktigt skön och avkopplande jul!
    Julekram!

    SvaraRadera
  8. Å nej du kan inte mena att det är sant, inga mer inlägg i år? Skojar bara men jag kommer att se framemot när du kommer med nya inlägg och tips, För det finns ingen fiffigare än du min vänn. God jul på dej så hoppas jag vi hörs snart. KRam

    SvaraRadera
  9. Oikein kauniita tuutteja olet tehnyt ja ilahduttavat varmasti :)
    Oikein kaunista Joulua Onnellista Uutta Vuotta sinullekin :)

    SvaraRadera
  10. Säkert blev dina arbetskamrater jätteglada över sin strut! Det skulle jag ha blivit :O)
    God Jul till dej också! Kram Mia

    SvaraRadera
  11. Du inspirerar mig att göra strutar och jag har massor av material, så varför inte! Dessutom är jag överförtjust i Willow Tree. Ska göra ett sådant inlägg här innan jul. God Jul! ♥ Ann-Lis

    SvaraRadera
  12. God Jul vännen,
    önskar dig en riktigt varm och skön jul, ta hand om dig!

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  13. Vilka underbara strutar!
    En riktigt God Jul till dig och din familj

    SvaraRadera
  14. oj, vilken himla massa underbara bilder, och vilken strutfabrikör du blivit! de är jättefina! jag fick en fin strut från sverige igår, måste kanske använda den som modell och försöka mig på liknande till nästa jul.
    en härlig, avkopplande jul till er alla och ja, jag hoppas också att vi hinner ses nästa år, antingen där eller här. varm kram till er alla!

    SvaraRadera
  15. Ha en underbar jul!

    Hyvää Joulua!

    Kram Anne

    SvaraRadera
  16. GOD JUL Camilla och tack för allt fint Du visar i Din blogg.
    Blir alltid lika glad när jag tittar in.
    Hoppas Du får en lugn och skön jul och att Du får lite vila också.
    Ha det så trevligt med Dina gäster!
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  17. Kaunista ja valoisaa joulua sinulle!

    SvaraRadera
  18. God Jul Camilla!
    Jag visste väl att inte ens dan före dan så blir man besviken om man går in på din blogg. SÅÅÅ mkt inspiration!
    Jag har ett perfekt ställe för en jättestor strut, som jag TÄNKT att jag skulle göra men ännu inte gjort. Men nu attan, nu fick jag ju så mkt fina idéer från dig... Tusen tack för det!
    HA en mycket skön jul och sköt om dig!
    Kram/Marie - Systrarna -

    SvaraRadera
  19. Jag önskar dig också en riktigt skön julhelg och ett fantastiskt år 2010 ;)

    Kram Hanna

    Ps. Fina bilder av änglarna, kanske det är just deras släta ansiktslösa "ansikten" som ger sådan ro, man får själv föreställa sig ansiktsuttrycket efter eget humör :)

    SvaraRadera
  20. Kaunista, kaunista.

    Oikein Hyvää joulua ja
    Onnekasta Uutta Vuotta
    sinulle ja perheellesi!

    SvaraRadera
  21. Oikein tunnelmallista joulua sinnekin päin, se on totta että akkuja pitää välillä ladata, lempparisanontani on: Luovuus vaatii aikaa, rauhaa ja jouteliaisuutta :) Silloin syntyy, kuten sinullakin aina täällä upeata esitteillä, todella herkkis-tötteröt tulivat tälläkin kertaa, kauniit!

    SvaraRadera
  22. GOD JUL! Ha en riktgit skön julhelg och ät mycket gott, kram Marie

    SvaraRadera
  23. God Jul å ett Gott Nytt år till dej å hela familjen. Söta strutar blev det ju, men något annat var ju inte att vänta :) Njut tillsammans med familj å vänner av julfriden ☺

    SvaraRadera
  24. God Jul och Gott Nytt År!

    Ha en riktigt lugn och mysig jul!

    SvaraRadera
  25. Hejsan kära vän♥
    Kikare in till dig för att önska dig en FANTASTISK JUL!!
    De är underbara dina änglar, gillade bilden du haft tidigare med änglarna i "motljus" -vacker!
    Massor av julkramar från mig till dig!
    Marith

    SvaraRadera
  26. så fina strutar.
    god Jul
    Hanna

    SvaraRadera
  27. Så fint du gjort. Men var får du tag i den kreppade pappen? Tyckte den såg så mysig ut.
    God jul önskar jag dig och din familj.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  28. Lyhyestä virsi kaunis... God Jul och Ett Gott Nytt År!!!

    SvaraRadera
  29. Iloista Joulua!

    Kauniita koristeita, parhaat ovat sellaisia jotka eivät näytä joululta...

    SvaraRadera
  30. Så tjusiga strutar och mycket, mycket annat fint som jag inte har hunnit med att kommentera i din hemtrevliga blogg!
    Ha en riktigt skön och fröjdefull julhelg!

    SvaraRadera
  31. Hej Vännen!!!
    Så vackra strutar och såå ljuvliga änglar, har en del av dom jag också, älskar dom!!!
    Önskar dej och din familj en riktigt God Jul!!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  32. JAAA, nu är julen här!
    (Fast jag ska jobba fem timmar ännu imorgon...)

    Härliga härliga bilder av dina vackra strutar och änglar :)

    Önskar dig också en riktigt underbar jul!
    kram Ann-Christine

    SvaraRadera
  33. Önskar dig också en underbar jul! Gillar ditt sätt att återanvända, helt i min smak =)
    Julekramar Maria

    SvaraRadera
  34. God jul och allt gott för det nya året!

    Lena

    SvaraRadera
  35. Vackra bilder!
    Underbara änglar!
    Ha en riktigt skön Jul!
    Julkram Kristina

    SvaraRadera
  36. Vilka fina strutar!

    God Jul till er alla i Lilla Kamomillas villa!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  37. Hyvää ja Rauhallista Joulua <3

    SvaraRadera
  38. Jag önskar dig en fortsatt fin julhelg!

    SvaraRadera