19 december 2009

Tack till vännen alegni för den fina korgen!! Vilket jobb! Skulle aldrig klara av att få det så spänt!!
På loppisen hittade jag en rulle med filttyg med intressant julmönster. Jag misstänker att den har varit en panelgardin. Men någon har kapat av den i två delar.För den kortare delen hittade jag redan en användning i tamburen men vi får väl se vad jag gör med den långa.... Det lilla fönstret mellan tambur och farstu saknar en ruta. Men den korta längden räckte just för de två hela rutorna. Jag tycker det blev riktigt mysigt! Vad jag ska göra med resten, vet jag inte, men nog lär jag hitta på något..
Strömsöfacklorna jag nämde i förra inlägget kom ibruk igår när vi hade gäster.Den sista,och också den största skulle få ännu en omgång färg på sig, men det var helt enkelt för kallt för att spraymåla. Men jag hinner göra det senare. Det var okej såhär också.

Blogger bråkade idag och det var svårt att flytta på bilderna. Tog mig flera timmar att få ihop detta inlägg. Hoppas det är enklare nästa gång! Nu blir det glögg, pepparkakor och kolakakor som bonusdottern bakat idag! Ha det gott! Det har vi!

Kamomilla

19 kommentarer:

  1. Ja Ingela kan det där med att virka korgar!
    Vilken otroligt fin gardin du fick av filttyget.Den var riktigt perfekt i det fönstret.
    Strömsöfacklorna blev superfina!
    Ha en bra fjärde advent!

    SvaraRadera
  2. Vad fin virkad korg, det hade inte mina fingrar fixat. Vad fiffigt du gjort i fönstret blev urtjusigt. Facklorna lyser verkligen upp, kanske nått att prova till nyår. Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken jättefin korg, och så duktig hon är som har virkat den!

    Oj, vilken läcker gardin och så snyggt det blev! Ja, du hittar säkert på något till resten.

    Jättefina facklor - så effektfullt i mörkret!!!

    Ha en jättefin advent imorron!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Ja..du tryllet med filtstoffet du:)
    Riktig fint ble det...
    ha en kos søndag
    juleklem

    SvaraRadera
  5. Vad är väl mer välkomnande än brinnande fackor och ljus vid entrén?
    Ska försöka få tag i såna där konservtunnor jag också ;)

    Javisst är det superfina korgar Ingela gör! Jag har också fått en till julklapp :)

    Väldigt vackert du gjort i fönstret och så fiffigt av dig!
    Lyktan som hänger där har jag en likadan, fast min hänger utomhus.

    Önskar dig en riktigt fin fjärde adventshelg!

    SvaraRadera
  6. Vad fint det blev med gardinen, du får då till det;o)
    Facklorna blev ju oxå så fina!!
    Ha det så mysigt!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Alltid lika på bar på idéer..Lyktorna så vackert det blev..Kram till resten av din helg
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Vilken fin korg och sååå mysigt det blev i fönstret! Härligt när materialet kommer först och formar idéerna!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jättefin virkad korg, inget jag skulle klara av. Så mysigt det blev med facklorna ! Och du..TACK för kommentaren, den värmde :-) Trodde aldrig jag skulle orka göra den färdig,pust..men det gick ju bra iaf!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Fönstret blev så mysigt, resten av tyget hittar nog sin plats hos dej åxå:) Korgen e fin. Mysigt blev de ute me facklorna, nu kan du ta emot julen med glädje:)

    SvaraRadera
  11. roligt att du gillade korgen :)
    men jestas, vad mysigt det blev med gardinen där i fönstret. där passar den ju alldeles perfekt.
    och så mysigt det är med facklorna där ute, ni har ju den perfekta gårdsplanen för så stora facklor. wunderbar! kramkram

    SvaraRadera
  12. Fin korg, fina lyktor, finfin gardin. Jag skulle kunna fortsätta att upprepa mig men seäger istället ha en finfin fjärde advent!!

    SvaraRadera
  13. jag glömde skriva om grytan. den hasse fick är precis i rätt storlek och får rum i vår kakelugn. det finns en gammal som är emaljerad på utsidan (den hasse fick är emaljerad på insidan) i svärmors hus, men den är för stor för kakelugnen och ännu svårare att placera i mitt överfulla kök...

    SvaraRadera
  14. Blev också inspirerad av Strömsö, men ännu har jag inte fixat några plåtlyktor. Jättefina!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  15. Kul ide med filttyget. Och facklorna lyser så stämningsfullt. Idag blir det glögg ute i det fria,vi har så otroligt mycket snö så det blir nog härligt!
    Trevlig advent
    Annica

    SvaraRadera
  16. Blev väldigt häftigt med de mönstrade tyget!

    SvaraRadera
  17. Åh, Kamomilla, vilken fin gardin du lät göra av den vackra filtlängden. Det här vill jag också försöka få tag på. Superfint! Stor kram från mig och jag passar på att önska dig+familjen en riktigt GOD JUL! Marie

    SvaraRadera
  18. Very beautiful blog...greats images.

    DMV

    SvaraRadera