28 december 2009

Lite tråkig är jag just nu...

Jag känner mig faktiskt väldigt oaktiv just nu. Jag har inget på gång och jobbstarten idag var trög. Nu försöker jag bara samla mig för jag vet att jag inom en vecka har fullt upp. Lite datortrubbel gör att jag inte kan kika in hos alla som jag vill kika in hos, och att jag inte lämnat kommentarer hos alla de andra bloggar jag följer. Men jag lovar, det blir nog bättre snart, bara jag kommer igång...
Tills dess får ni nöja er med en bild på den fina smidesljusstake jag fick till julklapp. Vilken tur att jag hade sparat en gammal hitteflaska. De här gick ihop som hand i handske!!

Här har snön nästan regnat bort. Jag hoppas det kommer ny, för jag gillar snö!

Ha en bra vecka, snart är det helg igen! Kamomilla

21 kommentarer:

  1. Känner mig oxå lite seg...och även här har det regna idag och varit 1 plusgrad ,men inatt ska kylan komma tillbaka och man varnar för blixthalda...:( ha det gott, kram

    SvaraRadera
  2. här har vi fått massor med ny snö idag, men nu är det varmare också här, så jag hoppas snötäcket sjunker ihop lite. någon ska ju vara kärringen mot strömmen ;)
    fin kamomillig ljusstake! kram

    SvaraRadera
  3. Hyväähän se välillä tekee ihan vaan olla sitten taas jaksaa!

    SvaraRadera
  4. Jag tror vi alla till mans känner oss sega just nu. Har även drabbat mig : ( Käns som jag har gått och dragit på mig nått. Oj har er snö regnat bort, här har vi så det räcker och blir över. Jätte snyggt det blev med ljushållaren i flaskan. KRam

    SvaraRadera
  5. Men vad skönt att höra att du också kan ha lite tråkigt och inget på gång just nu ;o) nu låter jag lite som Alfons Åbergs farmor; -det är bra att ha lite tråkigt i bland.
    Skämt åsido , jag hoppas att du känner inspirationen komma krypande så småningom så att vi andra får njuta av sitt skapande och kreativa flöde!
    Men alla behöver någon mellanperiod i bland när man bara får vara.
    Din ljusstake o flaska är jättefina!
    Må så gott, kram Kicki

    SvaraRadera
  6. Idag har jag promenerat fyra kilometer när snön vräkte ner. Skönt! Annars är det nödvändigt att ha tråkigt och att känna sig onyttig. Det blir alldeles för mycket spring i det där ekorrhjulet. Jättefint smide! ♥ Ann-Lis

    SvaraRadera
  7. Tror väl aldrig att du är trist!!!
    Ohh så vackert! Enkelt men riktigt fint!!!
    Tänka sej att snön inte kan fördela sej mellan oss, här drunknar vi snart i den!!!
    Ha det gott Vännen!

    SvaraRadera
  8. Greetings,

    Oh my goodness, I posted the same post on my blog yesterday!! :) It is a difficult time for artists because we were all so busy creating gifts and all of a sudden we have no demands to create.

    I have all these inspirations for projects but where to begin which to do first. Oh but first I think I need a cup of tea and a bit of knitting time!! :)

    Pattie ;)
    Mazatlan Mexico

    SvaraRadera
  9. Jag ska också vara tråkig och komma med en "mammig" kommentar...man får ha tråkigt ibland-det behöver inte gända saker hela tiden (kommentaren uttalad redan en gång tidigare idag...) :O) Nej skämt åsido, viss är det konstigt när de senaste veckorna har varit fulla av sysselsättning och så plötsligt...inga måsten eller projekt. Ljusstaken ser misstänkt lik ut en jag fick till julklapp ifjol. har inta använt den eftersom jag har en idé om att det ibland kan vara roligt att "spara" på saker och ting till rätt tillfällen. Har tänkt att den skulle passa in sen i vår vinkällare men men...det räcker väl ganska många år då innan den kommer fram. Ha en bra fortsättning på veckan - snart firar vi ett nytt år!

    SvaraRadera
  10. Väldigt vackert!

    Även jag känner mig trög, skulle inte suttit helt fel med lite fler lediga dagar...

    Här regnar det också, fyyyyy! Det var ju så bra som det var innan :(
    Barnen har ju haft så väldigt kul ute i snön!

    Hoppas du mår bra!
    kram, Ann-Christine

    SvaraRadera
  11. Ja, det passade verkligen!!! Så snyggt!

    Jo, lite seg är man nog den här årstiden - den är verkligen inte min, och snön är mest ett otyg! Det pendlar mellan 25- och nollgradigt från ena dagen till den andra. Blötsnö, regn etc..ovanpå all denna enorma mängd snö som redan finns...nä, usch, för snö!!!:)

    Gott slut på året och gott nytt för det nya!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  12. Nej men gud så snygg ljusstake! I en gammal flaska, helläckert! Som allt i ditt hem, som sagt, gillar dins stil! Gott slut! Mari

    SvaraRadera
  13. Man kan ju faktiskt inte vara på topp jämt. Vädret hjälper inte direkt till att få en på humör heller, vore skönare och ljusare om snön legat kvar.
    Ha det gott. Kram!

    SvaraRadera
  14. Kan inte tänka mig dig oaktiv...du är snart igång igen!! Vi är nog alla lite pästa efter Julen!
    Så fint det blev ihop med flaskan!! Du har öga för allt vackert;o)
    Ha det gott!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  15. Du är inte ensam...känner mig som en liten gumman som bara sitter med ett täcke om mig...vill helst inte göra nåt...

    SvaraRadera
  16. Här bara öser snön ner! Vackert och perfekt eftersom vi ska på bröllop på nyårsafton.
    Så trevligt att höra att ungdomarna gillade sina julklappar!
    Nu vill jag önska dig en riktig skön nyårsafton och en god start på det nya året (eftersom jag inte hinner kika in mer på dethär året) !!
    Kram Sabina

    SvaraRadera
  17. Hejsan svejsan!
    Det är helt ok att känna så i denna årstid - det är en laddning inför kommande årstider med mer energi!
    Gott Nytt År önskar fru Ekeby!

    SvaraRadera
  18. Vilken underbar bild på dina släktingar, de hade så vackra kläder..... Nu vill jag önska dig ETT RIKTIGT BRA ÅR 2010! Stor Varm Kram fr C

    SvaraRadera
  19. Voi kun voisin lähettää edes hiukkasen tästä meidän lumimassasta sinne sinulle!
    Eiliseen asti jaksoin sitä ihailla ja pitää kauniina, mutta sitten alkoi tuntua että kyllä tämä kauneus alkaa riittää - lapiointi ei ole kivaa enää ;)

    Lepäile ja keräile voimia, näitä "talviunia" tarvitaan välillä!
    Itsekin aloitin tänään työt joulutauon jälkeen, eikä tunnu yhtään maistuvan. Mutta kyllä tämä tästä, vähän kerrallaan...
    Kram!

    SvaraRadera
  20. Den ljusstaken var verkligen häftig.
    Önskar att snön regnat bort helt här också, istället kom det en massa blötsnö igår som nu har frusit till. Direkt livsfarligt att gå ut!!
    Hoppas ni har en bra kväll i ert mysiga hus.
    Kram Elzie

    SvaraRadera