27 december 2009

Mellandagsslöhet

En ny fin bild har jag på tv skåpet! Jag måste nog förse den med en fin ram så den kommer till sin rätt. En snäll släkting hade en kopia för mycket och den fick jag överta.
Damen i mitten är min mormorsmor och de övriga två är hennes syskon. Kortet är taget 1902. Man kan ju inte annat än att beundra deras hattar! I övrigt har jag ovanligt lite att skriva om. Det beror på att jag inte har gjort nånting alls. Bara slöat. Och det är väl meningen...Och jag vågar påstå att det behövdes lite vila. Med några intensiva dagar före julafton och sena uppesittarkvällar under julafton och juldagen har både kropp och knopp velat varva ner.
Det verkar som att det kommande året går i bokstävernas och skrivandets tecken. Här är mitt nya lilla anteckningsblock- en söt liten minilaptop som tomten hämtade åt mig! :)
Och för pysselkamomillas pysselbox kom det ett paket med stämplar!
Och även under nästa år ska jag få njuta av det lilla dunset när tidningen Lantliv dimper ner i lådan! Jippii!!
Imorgon är en del av befolkningen fast i vardagen igen, medan andra får susa runt på mellandagsreor. Jag bryr mig inte om dem, men hinner hoppeligen till Ikea en sväng innan trettondagen. Men nu är det arbete som gäller. I fyra dagar framåt... Jag kan inte påstå att jag går dit glad i hågen och full av förväntan, men däremot ser jag fram emot några lediga dagar efter nyår! Det är alltid bättre än ingenting! :)
Kamomilla

28 kommentarer:

  1. Gamla foton e å underbara. Vila hör till under julhelgen, den som de e unnat :) Fint anteckningsblock du fick å mycke annat bra.

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart foto. Och vad kul att få ta del av sin släkt på det viset. Här är så många släktingar så jag vet inte ens vilken som har de gamla fotona, tyvärr.
    Hoppas du får en skön fortsättning på dagen. Här ska också jobbas mellan jul och nyår + nyårsaftons kväll. Det ser jag inte fram emot, men nån måste ju.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  3. Här blir det inte heller mkt gjort - för jag är sjuk! Enda positiva med det är väl att matlusten inte varit så stor - så de vanliga 3 kg plus kanske lyser med sin frånvaro denna jul...
    Ha en fortsatt skön och slapp dag!
    /Marie

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart gammalt släktfot, jag har ärvt en hel del från min farmor och är så glad över dessa fotografier, njut nu utav sista lediga dagen, KRAM

    SvaraRadera
  5. Hallå i julstugan! Vilka fina utomhusbilder du tagit i inlägget inunder, ett sånt vackert hus du har! Ingen dålig julklapp , en lap top! Jag köpte nyligen en ny men ångrar mej, den var såå seeg, min stationära är bra, men den har jag ju bara tillgång till när jag är hemma! Vilka fina stämplar du fick och Lantliv, världens bästa julklapp- den fick jag med: ) God fortsättning, i lugn & ro önskas fr Nordingården

    SvaraRadera
  6. Så fint foto!! De är förtjusande i sina hattar!!
    Visst har det varit skönt att slappa, men nu måste jag snart ta mig för något..
    Inte något vidare att jobba förstår jag men du blir ju snart ledig igen!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  7. wow, vilka presenter du fick! du måtte ha varit oerhört snäll under året som gått ;)
    fint foto - det förtjänar nog att få en värdig ram!
    vi ska gå på bio ikväll, men vi kommer INTE att köpa ngt biogodis den här gången ;)
    kram!

    SvaraRadera
  8. Vau vilka julkappar du fått!! Du tycks ha varit väldigt snäll :O) Det gamla fotot är fint och borde väl nog få en fin ram för att komma till sin rätt. Mellandagsreor bryr jag mig heller inte om men visst har det varit skönt med lediga dagar och för min del fortsätter de ännu en tid, vilket ju är lyx! tack för tipset på yalin jag ska gå in och kolla! Kör försiktigt imorgon!! Kram

    SvaraRadera
  9. Åh, den bilden var verkligen jättefin! Kul också att ha en anknytning till den!
    Vilka fina stämplar, och laptop dessutom!!! Oj, vilken snäll tomte du har!

    Ja, att lata sej behövs säkert lite här och där!
    Ha en fortsatt skön söndag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  10. Jag fick också en årsprenumeration på Lantliv - härligt! :)
    Kul med stämplarna!

    Kramar!

    SvaraRadera
  11. Vackert foto och vilka julklappar. Du måste verkligen ha varit snäll i år... :)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  12. Fina klappar du fick! Fotot var verkligen vackert. Tänk att det finns kvar. Kanske man borde börja fråga efter, men jag har inte sett något foto i vår släkt där damerna haft så fina hattar :)
    Ha det bra i jobbet och snart kommer det lediga dagar igen.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  13. Vilket fint gammalt foto, och extra roligt är det ju när det föreställer släktingar! Du hittar säkert en fin ram till fotot.
    Vilka fina julklappar du fått! Tomten tyckte nog du varit extra snäll i år! ;) Jag hade också önskat mig en prenumeration på Lantliv, men tyvärr hade tomten inte hörsammat min önskan... :( Så jag får ta och fixa det själv då istället!
    Här njuter vi av att få vara lediga tillsammans, det kändes som evigheter sen vi hunnit koppla av tillsammans pga all stress med bastun och annat. Så lite ledighet kom verkligen väl till pass! Ha det så bra på jobbet den kommande veckan - skönt att veta att du har lediga dagar att vänta efter nyår sen! :)

    SvaraRadera
  14. Hallå där o god fortsättning!
    Jo vist var de vackra förr!!
    Tänk om vi skulle spatsera runt i svajjiga hattar....fniss...

    Ni har så mysigt och bilden du tagit på huset i skymningen är sååå fin!
    Sånna spröjs som ni har var det meningen att vi med skulle ha....suck.....nån gång....

    sally är 12 veckor nu....himmel så fort det går!!
    Hon växer så det knakar...
    När hon kom hit kunde hon gå under köksluckorna...det kan hon absolut inte längre.....;)
    Just nu ligger hon o sover här nedanför.....sååå mysigt...;)
    Ha ett gott slut på 2009!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  15. Vilka fina julklappar du fick!
    Jättehärligt foto också!

    God fortsättning!

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Så fina julklappar! Det varinte dåligt :)
    Kul med det gamla fotot. Jag har en massa gamla släktfoton jag med men tyvärr vet jag inte vilka alla är....

    SvaraRadera
  17. Hmm..., nog var ni lika alltid!!!
    Mormors mor och du....
    Kul med så gamla foton, dom betyder något speciellt och visst skulle man vilja vara en liten fluga på deras axel och följa med dom i den spännande tiden, hundra år tillbaks:)

    Önskar dig en fortsatt skön helg och ta väl hand om dig..., snart är du ledig igen..., jippi:)
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera
  18. Vad kul att du fått paket och sånna du har anv för det är extra roligt. JAg försöker ta det lugnt men inge kul. Tack för hälsningen. KRam

    SvaraRadera
  19. I går när jag träffade min storasyster fick jag en fotokopia av min farmor när hon var ung. Ingen hatt dock. Man ska absolut vara lat någon dag, annars går det inte ihop. Nyttiga presenter fick du allt! ♥ Ann-Lis

    SvaraRadera
  20. Vilka fina julklappar!!! är det en sån där litenliten laptop?? Kul i så fall att få höra vad du tycker om den!
    Kram

    SvaraRadera
  21. Visst skall man slöa också ibland! Själv har vi slöat tillräckligt nu och borde börja röra på oss så vi inte växer fast i soffan och chokladasken :O) Härligt foto! och finfina julklappar!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  22. Så roligt att kunna ha kvar något så speciellt. Jag tycker du ska passa på att slöa, det är ju inte varje dag man kan unna sig den lyxen ;) Hoppas du får en god fortsättning!

    Kram Cattis

    SvaraRadera
  23. Hej! Vilka fina klappar du fått av tomten! Visst är det skönt att bara vara... så är det här med- har haft riktigt långa sovmorgnar och inte gjort något vettigt alls.. men idag blir det Ikea, shopping, titta på matsalsbord och kanske hälsa på kompisar i Göteborg!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  24. God Fortsättning önskar jag dig!

    Vilken underbar bild på din mormorsmor =) Älskar såna gamla kort - ja förutsatt att man vet vilka det är på bilden.

    ha det gött
    Kramkram/Sara

    SvaraRadera
  25. Vilken underbar gammal bild! Kul att få en sån!..Härligt med stämplar..det kan man göra mkt kul med, jag borde köpa lite färg till mina..har bara använt mina på keramik hittills! Ha en fin vecka! Kram :)

    SvaraRadera
  26. Gamla foton är så härliga!
    Här njuter jag av att få va ledig en helt vanlig vardag:-)Inget jäkt med mellandagsrea här inte. Tog en tur till stan och köpte en ny stickbok med härliga vantmönster för presentkortet jag fick i julgåva av min yngsta dotter. Så nu är det bara att börja sticka! Det är det som jag tycker är avkopplande och skönt. Vilka fina julgåvor du har fått! Stämplar med hela alfabetet är inte så tokigt:-)
    Ha det gott min vän!

    SvaraRadera
  27. Åh vad kul att ha en sådan gammal bild på sina släktingar...
    Vilka fina klappar du fått av tomten...
    Önskar dig ett gott nytt år!!!
    Kraam Susanne

    SvaraRadera