9 december 2009

Kärlek vid första ögonkastet

Jag hittade äntligen en gammal våg! En sån som jag bara vill ha som prydnad. Jag har letat, men här är de inte lätta att finna... På loppisen hittade jag den äntligen. Vad glad jag blev!Och nu har jag äntligen lärt mig- hittar jag nåt på loppisen som jag gillar, men tvekar med priset, så köper jag ändå. Lämnar jag det och återkommer senare kan jag vara säker på att det är borta. I och för sig tvekade jag inte med detta pris, åtta euro var verkligen inte för mycket. Och jag är kär. Det gör inget att den visar åt pipsvängen, jag vill bara beundra den...

Fast jag oftast tycker att hemmet ska fyllas med saker som faktiskt används, så kan även jag bli förblindad av kärleken och bara vilja ha...

Här pågår marknadsförberedelser för fullt, men mer om det i nästa inlägg. Bara betong så långt ögat når... Inget nytt pyssel har jag att visa, har inte haft tid. Och som jag skrev tidigare så pysslar jag i november- i december ska man göra annat. Vara på marknad eller stilla sig för mys...

Kamomilla

41 kommentarer:

  1. Jag tycker den va jätte fin,,har jag aldrig sett..Jo man ska nog inte tveka för oftast försvinner det och då blir man så besviken..Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka stämningsfulla bilder du bjuder på...Helt underbart!

    Kan känna likadant med priserna på loppis ibland.Men jag tycker absolut man ska satsa och köpa om man hittar nåt i smak och tycke.
    Vågen var jättetjusig!

    SvaraRadera
  3. Men åååh, vilken fin våg, och så annorlunda mot alla man sett! Vilken patina den har, jag förstår om du blev kär! Sen om den visar åt fanders - vem bryr sej?!!

    Och du har alldeles rätt - det gällar att hugga direkt när man verkligen ser ngt man tycker om!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Den var verkligen fin, inte undra på att du är förälskad :) Ska bli roligt att få se lite inlägg från marknaden.

    Egentligen borde jag besöka hela marknaden men det har varit så mycket i veckan och kommer att vara nästa också att jag inte vet om jag orkar börja prångla mig iväg någonstans på helgen. Men man vet förstås aldrig.

    Kram Hanna

    SvaraRadera
  5. Förstår ditt tickande hjärta :O) En liknande skulle också få mig på knä!

    SvaraRadera
  6. Vilket fint fynd, förstår din förälskelse.. :)

    Ha det gott och lycka till med betongen! kram Marie

    SvaraRadera
  7. Vilken jättefin våg. Och lite annorlunda och fin.
    Hoppas du har en bra kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  8. Ljuvlig våg!
    Och lycka till på markanaden! Har en gång för flera år sedan deltagit på Gamla Malmens marknad och mysfaktorn var hög :-)

    SvaraRadera
  9. Jag håller med, är det något man vill ha går det inte tveka...
    Vågen är en riktig skatt;o)
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Jag förstår din förälskelse, den är verkligen vacker och annorlunda. Jo visst är jag lika dan, de skall användas men i bland får det bara vara vacker. Kram

    SvaraRadera
  11. Verkligen ett fynd!
    Det e ju ofta så att det är ngn annan som köper om det är ngt man lämnar, fast man egentligen måste köpa det... oij vilken mening :) nåjo men du kanske förstår :)
    Hoppas marknaden är lyckad!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  12. Det var ju ett humant pris! Nog är det så att man ska köpa om det är något man länge velat ha och priset inte är alltför högt.
    Jag skulle gärna vara på den marknaden där du ska sälja dina betongsaker, men jag tror avståndet är för stort :o)
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  13. Mycket ovanlig våg, har aldrg sett något liknande! Och jag förstår verkligen att kärlek uppstått. Kanonfin!!
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  14. Åh så underbar gammal våg, verkligen snygg att bara se på. Visst är det så att man inte ska tveka på loppis man får bara ångra sig.Ha en bra dag.Theres

    SvaraRadera
  15. I somras hade vi en gammal våg till försäljning på vår loppis, för 30 kronor. Det var en tant som undrade om den fungerade och när vi sa nej så fnös hon och sa att: "vem skulle då vilja ha den?". Ja, vem?
    Ibland undrar jag hur folk tänker när de går på loppis. Tror de att man skulle sälja en fullt fungerande, gammal fin våg för 30 ynka kronor? Din "nya" våg är i alla fall jättehärlig.
    Kram!

    SvaraRadera
  16. Så fin! Härligt med fynd som får hjärtat att le :-)

    SvaraRadera
  17. den är jättevacker! jag brukar också kika på gamla vågar och i helgen hittade jag en som kostade 30 euro, så nu förstår du kanske varför jag tycker loppisar här i trakten är kakkabläh. jag behöver väl inte säga att vågen fick stå kvar där den stod... dessutom var den inte alls lika fin som din nya!

    SvaraRadera
  18. Vilken tur att du hittade din kärlek, sånva vågar ser man inte ofta till salu. Rätt har du, hittar man något fint ska man nog inte dröja med köpet, då hinner någon annan före.

    SvaraRadera
  19. Åh vilken härlig våg du hittat! Förstår att det blev kärlek vid första ögonkastet.
    Näe man får inte tveka å sedan gå tillbaka för då är det för sent, den erfarenheten har jag också gjort ett antal gånger.

    Åsa

    SvaraRadera
  20. Det var en fin våg du hittat, underbart med lite rostiga kanter.

    Pssst.....kolla in hos mig......finns nåt du bör se....


    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  21. Ohh så vacker!!! Så charmigt sliten med vacker patina!
    Jag gör också som du, slår till direkt! Vet inte hur många gånger jag blivit "dum-snål" och sen har det varit för sent när jag rusat tillbaka! Deppigt!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  22. Gillar verkligen din header!
    Härligt när man hittar något man spanat efter länge! Fin!!
    Ha det gott och lycka till på marknaden!!
    Kram

    SvaraRadera
  23. Heipsan! Kyllä asia on niin, että kaikki on suhteellista, mitä hankintoihin tulee. Joku kulauttaa kurkusta alas tuon vaa´an hinnan hetkessä, eikä sure sen kummemmin. Onnea `uudelle `! Ihan se istuu kaappinne lipalla kotoisesti, niinkuin aina siinä olisi ollut!!
    Tunnelmallisia ja antoisia Joulumarkkinoita Sinulle!
    - Simmu -

    SvaraRadera
  24. Hej! Men så fin våg! Förstår att du är kär.. =) Lycka till med marknadsförberedelserna!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  25. Så vacker den är! Förstår att du är nöjd! :)

    SvaraRadera
  26. Så fin gammal våg. Tänk så mycket det är vägt på den genom årens lopp.
    Jag får nog ta mig i kragen och gå på loppis någon gång. För min del har det bara varit auktioner. Och det gillar jag skarpt.
    Kram Bodil

    SvaraRadera
  27. Ja, det kan man kalla kärlek! Jag blev också kär!

    SvaraRadera
  28. Wow, vilken våg! Och 8 € var verkligen inte mycket för en sådan dyrgrip. Såna är inte lätta att hitta! Jag har också lärt mig den läxan att hittar man något man verkligen vill ha så ska man slå till direkt, tvekar man och går tillbaka senare är det garanterat för sent.
    Jag tycker också om saker som man faktiskt kan använda och har nytta av. Men ibland måste man unna sig något som bara är till prydnad också! ;)
    Ha en fin fortsättning på veckan och hoppas du hinner sitta ner och koppla av lite mellan varven också! :)

    SvaraRadera
  29. Jätteunderbar, verkligen!

    *avis*

    SvaraRadera
  30. Ibland faller man bara pladask och då vill man haaaaaa....förstår att du blev blixtförälskad...vad bra att du lärt dig...det är bara att slå till...det gör jag nästan jämt...) kram

    SvaraRadera
  31. Visst är de för härliga dessa gamla nötta sakerna som fastnar i vårt hjärta. Guuuud vilket sött litet pepparkakshus du hittat. / Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  32. Kära du.., det var den vackraste våg jag sett!!!
    Den gör sig bra på ditt underbara skåp.

    Ha en skön torsdagskväll....
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  33. Jag blev också "kär" i en våg - en lite större handelsvåg - på loppis förra sommaren. Tvekade först, men nu står den i köket och gör mig glad var dag :)

    Lycka till på marknaden!

    KRAM

    SvaraRadera
  34. Förtjusande våg! Tänk vad allt den har varit med om! Ett fynd var det!

    SvaraRadera
  35. Grattis till fyndet och tack för en inspirerande blogg! Jag kikar in med jämna mellanrum... Din blogg andas verkligen skaparlust och personlighet :) Glad advent!

    SvaraRadera
  36. Hej men vilken vacker våg och vad fint med lite röda detaljer med.....min dotter tycker minsann inte att vi har någon julstämmning i detta hus....det är för mycket vitt.....så man kanske ska ta fram lite rött iår...
    Ha det gott!
    Lotta

    SvaraRadera
  37. Ihastuttava vaaka..ihanaa ajanpatinaa.
    Arvaahan mitä kamomilla vasta tänään sain pienen pakettisi postiin lähtemään sinulle. Niin, näin kauan kesti saada se lähtemään.
    Mukavaa tulevaa kolmatta adventtia!
    Lämmöllä Jaana

    SvaraRadera
  38. Vilken pärla jag hittade till. Det var min kära mor som ringde mig och sa, den här bloggen måste du läsa...Båda hon och jag är galna i allt som har med loppis, shabby chic, lantstil osv att göra....Så kul att titta in hos dej. Ha en fin lucia. Kramar camilla

    SvaraRadera
  39. Helt ljuvlig våg! Har sett liknande, men i antikaffärer, och de har varit riktigt häftiga priser..

    Här fixas också det sista inför marknaden.. Vilken plats har du? Jag har nr.80!

    Vi ses säkert imorgon!
    Lotta

    SvaraRadera
  40. När jag flyttad hit till landet hittade jag ett gammalt rostig väckarur. Varje gång jag tar i det faller det av en lite bit från det men jag älskar denna sak. Jag ska visa den längre fram på min blogg får du se. Ha en skön lucia och mysig nr 3. Kram Marie

    SvaraRadera