16 december 2009

Inspiration från Strömsö

Eftersom jag inte kan se de svenska kanalerna på tv får jag nöja mig med att plocka inspiration från lifestyleprogrammet Strömsö, (som jag förstått har varit rätt så populärt i Sverige också?) Och även om programmet är finlandssvenskt har det fått många finskspråkiga tittare också, tack vare den jordnära mysiga stämningen i programmet och de roliga tipsen de delar med sig. I söndags hade de med ett fint pyssel som jag fastnade för... Kolla här: (tryck på länken) Strömsös fackelhållare så får du se vad jag sysslar med just nu!Jag har lite kvar, men i helgen får ni hoppeligen se resultatet!! Roligt att syssla med annat än betong mellan varven. Men detta kan jag inte heller göra mer än en gång, det känner jag för sen igår har det värkt så attans i handleden... :(
Loppis har jag inte alls hunnit med, men allt har sin tid. Just nu tar det mest tid att hinna förbereda för alla gäster som ska komma till oss både före jul och under julhelgen. Det ska finnas lakan, kuddar täcken, gästrum ska städas och annat sånt... Men det är bara skoj!
Nu i helgen blir det både gubbens julbastu för polarna, bonusdotterns besök och så kommer äldsta sonen med fästmö! Huset fullt med andra ord!

Jag avslutar med att visa min fina vinst från bloggen Snövita Drömmar En jättevacker strut med sött innehåll! Och i vänster sidobalk har jag satt in bild på de fina korten som jag vann hos Kicki med bloggen Min Skattkammare ! Klicka gärna på bloggnamnen och kika in hos de kreativa tjejerna!
Kamomilla

27 kommentarer:

  1. Hej!! Ta det försiktigt med pysslet och var rädd om dig!! Förstår att du har svårt att låta bli...du kreativa...Roligt tips!!
    Nu har du att göra förstår jag med alla dina gäster;o)
    Ha en riktigt mysig helg!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Vad fint det kommer att bli, tack för länken skall kolla den senare. Nej det är inte kul när man inte kan hålla på för man har ont. Hoppas du tar det lugnt. Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka fina kronor, det är så roligt att se någon som har så mycket skaparglädje och fantasi. Jag återanvänder hellre än att köpa nytt. Kanske blir en kopiering av de fina kronorna ;)
    Önskar dig en riktigt god jul och gott nytt decenium!
    Malin

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Synd med värken - verkligen! De ser läckra ut de där. Jag skulle ha behövt 8-10 stycken för att skapa härlig stämning utanför den lokal vi skall ha fest i på måndag...men helgen innehåller alltförmånga hållpunkter redan som det är. Tyvärr! Jag får njuta av dina i stället.

    Varm kram. Hoppas verken ger med sig.

    Anna

    SvaraRadera
  5. Fint pyssel... men synd att du inte klarar med mer för stackars händerna..

    Ha det gott och god jul! Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Hej vännen,
    vad fint det blir! jag har scrollat lite upp och ner för att läsa ikapp här inne hos dig, o vad fint du pyntat med alla ljusen utomhus.
    Ta hand om dig!
    Stor kram
    Susanne

    SvaraRadera
  7. Hej och Hå! Låter som en hel del att göra....med gäster som stundar, och vad tråkigt med handleden....men kronorna blev fina....
    Ha det gott!
    Lotta

    SvaraRadera
  8. Plåtburkar är härliga,gjorde såna i fjol till julen men bara med fem flikar och lite djupare(lättare att klippa). Efter en tid ute är dom vackert rostiga...återvinning helt i min smak!! Ta det lugnt med dina händer nu vännen:) Kram

    SvaraRadera
  9. Ja, Strömsö är ett jättemysigt program - jag såg just en repris av ett glöggparty och annat pyssel!

    Så fint det ser ut med det du gör, men så jobbigt det måste vara att klippa de där...!!!

    Ja, då har du mycket att stå i innan alla gäster kommer!
    Glöm inte att andas ibland också!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  10. de där strömsökronorna gillar jag också och har tänkt försöka mig på, men först borde man ju köpa hem något i sådana där stora plåtburkar. gurka kanske?
    jag fick visst rum för dalahästen, och alla andra figurer också :) värre är det med gjutjärnsgrytan hasse fick från jobbet. den vet jag inte var jag ska placera... fast fin är den! uh, ska strax iväg på gyn.undersökning :/ kramkram

    SvaraRadera
  11. Nu hann du minsann före mig,tänkte ta sillburkarna av sillen vi ska lägga in i helgen och göra lyktor av :)

    Kronor med hängen tänkte jag mig :)

    SvaraRadera
  12. Va synd att dina händer inte orkar med allt som du vill göra. Så många idéer å pyssellust som du har. Du kommer att få fina tider med nära å kära omkring dej, njut.

    SvaraRadera
  13. Lopputuloksesta tulee varmasti hieno :) Hauska vinkki, kiitos siitä ja onnea arvontavoitosta!
    Oikein mukavaa viikonloppua :)

    SvaraRadera
  14. Hej!

    Återvinning är ju toppen...
    Kronor har jag ju redan designat i plåt.....men vackert är det......och tungt....

    HA en bra helg!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  15. Det är så sällan jag ser på tv så det där har jag missat. Men det var ju hur fiffigt som helst.Det gäller att samla konservburkar nu så att jag får prova också.
    Vad synd att du har så jobbigt med händerna.
    Vad roligt att få julfrämmande. I går fick min äldsta dotter jullov så nu får vi ha henne hemma över julen :)
    Ha en bra dag!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  16. Vad roligt med så mycket besök, det verkar som att du får fullt upp ja. Men kom ihåg att sköta om dig själv och vara lite försiktig och snäll med kroppen - bättre lite dammråttor i hörnen än smärta i kroppen är mitt måtto numera ;)

    Var snäll med dig själv! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  17. Åh har du varit månadens blogg? GRATTIS! Jätteroligt. :)

    Ojojoj vad du pysslar! Det ser ut att bli finfint. Glöm inte bort att vila mellan varven också. Vi har också besök på jul, vi blir 19 stycken, men ingen som övernattar.

    KRAM

    SvaraRadera
  18. Ja de där konservburkarna får verkligen ett värdigt nytt liv! Ledsamt att du som är så kreativ inte alltid kan förverkliga dina fina idéer..
    Ha en skön helg! Roligt med mycket besök. Här är det oftast bara dottern som har nattgäster.
    Kram

    SvaraRadera
  19. Det ser spännande ut ditt nya projekt..och vilken underbar strut du vann, verkar som huset ert blir fullt över jul, så härligt, här har vi lite tufft igen, mannen har fått gett sig hastigt av till S-holm, min svärfar överlever nog inte detta dygnet så den här månaden har vi prövats, vem har sagt att en olycka kommer ensammen, ha det så gott siste advent, kram VIOLA

    SvaraRadera
  20. Fiffigt! Konserburkar är jättefina om de får stå ute och rosta lite och sedan plantera blommor i! Kram Marie

    SvaraRadera
  21. Låter som om du har fullt upp. Men ta det lungt med händern :-)

    Kram Torparfrun

    SvaraRadera
  22. Hej! Oj så du pysslar! Låter som du kommer få en toppenhelg! Fin vinst du vunnit med!
    Trevlig helg!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  23. Oj, vilka fina kronor du har gjort! Gratulerar till vinsten! Ha en god jul och jag vill även passa på att tala om att jag ska ha en utlottning som startar någon dag före nyår!
    Må gott! Anna-Karin
    hemochting

    SvaraRadera
  24. Hej vännen!
    Vilka roliga och fina skapelser du gjort, det är så kul att se vad du hittar på!
    Men åhhh, vad snäll du är som ger mig reklam....så där bara!
    Men du vet väl (ang. inredningsprogrammen) att du kan se dem på nätet.
    svt.se
    tv4.se
    Där finns massor av program du kan se på "play" m.m.
    Ikväll visade de Ernst som är så poppis, det programmet lägger de nog ut på tv4.se
    Kolla upp det!
    Önskar dig en fin fjärde advent!
    Visst har ni väl snö nu?
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  25. Alltid lika trevligt att titta in här hos kreativa du. Det låter mysigt med dina planer inför julen. Jag väntar hem mina söner och det krävs en del rolig förberedelse inför det. Måste lägga till dig. Ha en skön helg! ♥

    SvaraRadera
  26. Det är ju så härligt med alla idéer som tar vara på det man har...eller annars skulle kasta... Nu är det snö och isande kallt!!!! Ta det lugnt med dina händer....så du inte får för mycket värk! Härligt det låter med att huset ska bli fullt av gäster...jag förstår dem som vill vara hos er....( jag kommer också, hihihihi....) Ha det bra mitt i alla förberedelser! KRAM FR c

    SvaraRadera
  27. Det blir vackra ute lycktor när du får dem spraymålade. Såg på Strömsö förra söndagen och tyckte oxå om dessa, men jag hade tyvärr inga stora konservburkar i lager just nu. Sen vet jag inte heller om jag klarar av och klippa till dem ,för det är säkert ett tungt jobb. Blir spännande att se ditt resultat och vilken färg du valt:-)
    Ha det gott! kramisar

    SvaraRadera