19 juli 2013

Att fotografera en ung skönhet

Ibland så ser man redan vid klicket genom kamerasökaren att nu- där satt den! (första bilden med motljuset)  Så var det när jag fotade denna söta tjej i juni. Vi tog egentligen konfirmationsbilder, men på beställningen stod också porträttbilder i miljö, och det kändes lite extra skoj. Hon förde mig till en gammal kvarn och kvällsljuset var perfekt. Jag är helt övertygad om att jag en dag måste återvända dit igen.








Joskus tuntee jo kameran etsimen läpi katsoessa että jees, siinä se on! (ensimmäinen  kuva)  Näin kävi kuvatessani tätä nuorta neitiä kesäkuussa. Oikeastaan toimeksiantoon kuului rippikuvat mutta toiveena oli myös potrettikuvat miljöössä. Neiti vei minut vanhan myllyn luo, oli iltapäivä ja pehmeä valo suodattui vanhojen lautojen läpi.  Olen vakuuttunut siitä, että minun on palattava samaan paikkaan vielä jonain päivänä...

6 kommentarer:

  1. Så skönt att man inte längre måst se så där salig och tantig och uppstyltad ut på skribafotona heller. Snygga bilder på vacker tjej.

    SvaraRadera
  2. Vilken skönhet!
    Jag är så glad att jag hittat din blogg (igen). Fotograferar själv gärna och du är en inspiration!
    Ha en fin helg!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra foton av en söt tjej.

    SvaraRadera
  4. Halloj!
    Vilken vacker miljö att fota i, du har verkligen lyckats!:O)) Så fina bilder.
    kram kram Arja

    SvaraRadera
  5. Voi näyttää niin hyvältä! :) Sinulla on sitä silmää ja taitoa mitä monella ei ole!

    SvaraRadera