3 juli 2013

Stunder av lycka

När man inte har semester (eller i varje fall inte ännu- förhoppningsvis senare när det lugnar sig), så lönar det sig att ta vara på alla små stunder av lycka under sommaren.
Här kommer några av dem:

Stunder vid havet- hur korta som helst, men ändå.



   God mat- i gott sällskap, givetvis!


Nytt sällskap (Bill o Bull? ) Moa & Bigge


Se på när någon äter glass (haha, sånt sysslar ju inte jag med, minns inte ens när jag senast åt?) 


...eller dricker te


Själv njuter jag av Cafe`Lanternas goda kaffe

 man kan stöta på överraskande syner vid en vägkant. Sällan man ser hö på störar numera. Jag blev varm i hjärtat och åkte flaschback tillbaka till barndomens lekar på höängarna ute på Berghamn...


         Man kan stanna vid magiska platser bara stå tyst och beundra. Strunt i att man är på arbetsresa- några minuter kan man avvara.


 Jag hoppas det blir mer magiska stunder och kanske kanske någon ledig dag nu och då. Det vore inte så illa det!




Kun lomasta ei ole tietoakaan (tai ei ainakaan vielä- toivottavasti jossain vaiheessa sitten) niin kannattaa nauttia kesän ihanista kultaisita hetkistä aina kun voi. Tässä muutama niistä.
Toivon näitä lisää, ja miksei jotain vapaapäiviä myös. Olis ihan kiva nauttia hetken rauhasta ja antaa sielun hengähtää..

8 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder du bjuder på. Precis så är våra stunder av lycka. Små, specifika och personliga.
    Glass? Jodå, jag "unnar" mig ibland, men väldigt sällan. Det finns ett glass-ställe i stan nära gården, och när vi varit på ÅVC och slängt massor av prylar, är dammiga, smutsiga och allmänt trötta, då sitter det fint med en kula pecan-kola... Men bara där och då...
    Annars så är jag slav under isbergssallad, majs och suga snaps... och så en avocado och lite keso,,, sen är dan räddad. Små krav, va?
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Halloj!
    Ja, det gäller att ta vara på tillfällena och bara stanna upp och njuta. Det har du lyckats bra med, härliga bilder! Fastnade en stund för den sista blicken ...
    Ha d gott kram Arja

    SvaraRadera
  3. Oijoi sentään miten kauniita kuvia jälleen! Kiitos!

    SvaraRadera
  4. Det är nog så att vi ofta glömmer borta att njuta av allt det lilla vackra som finns runtomkring oss.
    Vi bara ilar och stressar på och glömmer att det finns så mycket vackert omkring oss som vi kan ta oss lite tid att koppla av och njuta av. Härliga bilder och fortsätt njuta av det lilla vackra!

    Kram från: Odin

    SvaraRadera
  5. Jag njuter av dina foton! Det är som du säger, de små ögonblicken är värda att njutas av.
    Ha en fin sommar!

    SvaraRadera
  6. Det var sannerligen ett stämningsfullt inlägg. Vilka härliga bilder igen en gång. Du får sååå bra fram känslan i allt du fotar.
    Är det Moa som är så på allärten..en riktig Findus :-)

    SvaraRadera
  7. Hö på störar.... Såå nostalgiskt :o)

    Härliga bilder!

    SvaraRadera