29 juli 2013

Skafferi ska det bli!

Veckoslutet som vi lagt bakom oss var härligt. Minns inte när jag senast varit så avslappnad och ändå gjorde vi en massa och hann med en hel del.  Vissa var slöare än andra i värmen...




På lördagen tog vi båten till byn, för det var marknad. Bara det där alltså, att vara på sjön en stund. Såå skönt! Vi hann med kaffe och öl på marknaden, god mat hemma i dagarna 3 och gubben hann baka.


 Och så påbörjades en köksrenovering. Skafferi ska det bli minsann och därmed passar vi på att fräscha upp alla ytor. Sex år med vedeldad spis och en flitigt bakande man , det sätter sina spår. Ni ska nog få följa arbetsprocessen och så visar jag ju förstås upp det färdiga resultatet!


Nu gäller det bara att stå ut med det kaos som uppstår innan ordning och reda kan skapas.


Aj jo, sen fotade jag ju fjärilar också. Kika in i FOTOBLOGGEN



Viikonloppu oli ihana, en muistakaan milloin olisin viimeksi tuntenut oloni niin rennoksi ja kuitenkin ehdimme tehdä vaikka mitä. Hypättiin veneeseen ja mentiin markkinoille. (Ihana meri! - sitä olen kaivannut..) Syötiin hyvää ruokaa ja mies ehti leipoa. Ja vieläpä ehdimme aloittaa kettiön pintaremontin. Mies rakentaa meille vanhanaikaisen ruokakomeron ja samalla raikastetaan pintoja. Puulämmitteinen hella ja mies joka leipoo usein- kyllä se jälkensä jättää kuudessa vuodessa.
Nyt pitää vaan kestää sitä että keittiö on kaaosaluetta jonkin aikaa. Lupaan että saate seurata työn etenemistä ja tietysti laitan kuvia lopputuloksesta!

Ai niin. Eilen kuvasin perhosia. Ne kuvat löytyvät VALOKUVABLOGISTANI

6 kommentarer:

  1. Ihanaa päästä seuraamaan teidän remonttia, tulee varmasti hiano! :)

    SvaraRadera
  2. Vad spännande med köksrenovering och ett skafferi. Och vilken härlig helg ni hade.
    Skafferi tänkte vi också, på gården. Nu kvittar det att det inget blev... här i lägenheten finns dåligt med förvaring, men vi rer oss...
    Så varmt vi har det. Skönt oftast, jobbigt ibland. Tur det blåser...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Fina foton, gäller också fjärilsfotona!
    Ett skafferi har jag alltid önskat mig, men vi tycks inte hitta någon plats för det :)

    SvaraRadera
  4. hej där
    verkar som ni haft en helmysig helg!

    vad kul med köksrenovering..när det är klart..jag har nog lite svårt att leva i kaoset som följer då man renoverar..MEN det blir bra när det är klart-ett mantra att hålla i minnet hihi

    sommarkram ELLINOR

    SvaraRadera
  5. Så skönt att få slappa riktigt mycket! Vilka härliga bilder som säjer så mycket!

    Spännande med lite renovering! Skafferi är ju en dröm och jag ser fram emot att få följa processen! Jag planerar ju mitt eget nya boende till hösten och en del ska göras där också, så jag är idel öga! :)
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. skafferi står på min önskelista, typ sådär om vi råkar vinna några miljoner på lotto... Ska bli så spännande att se hur ert ser ut!

    SvaraRadera