5 september 2009

Del 2

Som jag lovade så ska jag nu visa mer av det jag loppshoppade i veckan. Jag hittade ett lustigt träfat som jag betalade hela 20 cent för. Små små sprickor i träfoten, men jag ides inte åtgärda dem. Det ska ju inte vara perfekt.
Färgen var ju inte den jag ville ha men ja, ni vet väl vid det här laget vad jag brukar göra? Fram med färgenburken! Voila`!
Jag har sagt det förut, men säger det igen: Det är inte klokt vilken betydelse färg och färger i kombinationer har!!!
Den här glaskupan har stått på ett annat fat förut, men nu har den definitivt hittat sin plats! Och jag tycker den tar sig fint här mot den gamla pigtittaren som bakgrund. Eller som här på nästa bild i sällskap med ljusstakarna från förra inlägget.
Det här är en make-over som jag är jättenöjd med! Helheten blev exakt så som jag såg framför mig redan då i missionsboden när jag såg fatet på en hylla med konstiga udda träföremål. Oftast går det rätt, bara ibland gör jag missar, men dem visar jag ju inte här... ;)

Mera följer i nästa inlägg. Nu ska vi fira helg och mysa!

Kamomilla

14 kommentarer:

  1. Hej och tack för kommentaren inne hos mig..jag håller nog med dig lite...det finns ett vemod...en saknad...jag tror att jag blir bättre och bättre för varje år som går att acceptera hösten...och trots allt njuter lite av att "kura in sig"...... Ha en skön helg! Kram fr C

    SvaraRadera
  2. Åhhh så fint fatet blev då du förvandlade det med färg !!
    Tänk ändå vad det går att fixa bara man har öga för det, och det har verkligen du !!
    Hoppas att ni har det bra så här på Hösten..här blåser det som attans idag..men jag är inne och bakar och myser..
    Ha det gott
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  3. Du är verkligen duktig på att se visionen framför dig, och trolla något fult till jättefint!
    Det är inte många som hade köpt ett 20 cents fult fat, för att kunna förvandla det till ett nytt, fint - helt annorlunda- fat. Det kan du!
    Skön helg!
    Kram Sabina

    SvaraRadera
  4. Ja, det var det första jag tänkte på med spänning, ska jag säja: "Vad har hon nu hittat på?" Jodå, mycket riktigt ett fulrött träfat får en rejäl make-over och vips så blir det otroligt stilfullt - åh, så snyggt och enkelt!!! Som vanligt alltså! ha-ha!!
    Ha en skön lördag och keep fixing!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Det blev ett helt annat fat, och så snyggt med glaskupan på! Ljusstakarna blev superfina i mattsvart!

    SvaraRadera
  6. Så stämningsfullt och fint med alla ljus! Och fatet blev verkligen fint!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  7. Så fin den blev! Du är otroligt bra på att se potential! och snabb att göra iordning dina projekt!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  8. like i said - det där är du expert på! mycket fint!

    SvaraRadera
  9. Oj vad mycket fint jag hittade här.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  10. Blogglandia är fantastiskt!!
    Alltid nya idéer som bara serveras en helt gratis :)
    Nu kom jag på en mini-pidestal jag har som är träfärgad och därför använder jag den inte. Den ska SHABBAS såklart, hihi!

    Fint har du gjort som vanligt!
    Kram Ann-Christine

    SvaraRadera
  11. Jätte fint fat..Du kan konsten att trolla..

    Det ser så stämningsfullt ut på din skänk!
    kram Anna

    SvaraRadera
  12. JA du är verkligen duktig på att hitta nya anv områden på sånt som andra ratar. Urgulligt tycker jag, mer jag vill se mer. Kram

    SvaraRadera
  13. Så vackert fatet blev med färg och kupa och stående tillsammans med de andra loppisfynden! Det är lite sport för dig att köpa "oklart" förstås jag men så kul, du får ju verkligen ngt som ingen annan har och resultatet blir alltid jättesnyggt!!

    Mari, fd Guldkant på Livet

    SvaraRadera
  14. Att kunna se det färdigt å visionera gör att de alltid blir så lyckat.

    SvaraRadera