6 september 2009

Del 3 av loppisrundan

Loppis-shoppis i veckan resulterade också i dessa två zinkföremål. Jag skulle tro att de är menade för blommor och för utebruk? Någon make-over behövs här inte, de är fina som de är, tycker jag. Vad jag istället ville göra var att klura till det med att ha dem till något helt annat än blommor...

Det ska sakta komma in höst i inredningen på glasverandan. Mörkare färger, ylle och annat grövre material, en ombonad känsla så man vill kura skymning här.
De ljusblåvitrutiga dynvaren ska få gå i vinterdvala och plockas fram när pastellhungern vaknar i vår. De ljusblå krukorna ska också bytas ut och vimplarna sätts också undan till vintern. En filt eller pläd ska smygas in.
Men jag tar det lite i portioner. Så kommer inte höstkänslan sådär skrämmande hastigt på en. Det måste få smyga in, något nytt sådär när det passar.Korthållaren fick flytta från hörnet vid dagbädden till skåpet mittemot. Det går lika bra så.
Helgen har gått så fort. Det gör de alltid. Och jag som skulle vilja njuta ännu innan vardagen tar vid... Ha en bra vecka kära läsare. Det är ni som med era återkommande besök inspirerar mig att fortsätta med bloggandet!

Kamomilla

27 kommentarer:

  1. Fina bilder som vanligt. Zinkhållarna blev jättefina med ljus i. Din glasveranda är verkligen vacker. Är väldigt avundsjuk på den. Tycker allt Du visar ser så fint och mysigt ut.
    Du får ha en fortsatt bra vecka.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  2. Såg första bilden och tänkte ljus, så skrollade jag ner å se presic som jag hade tänkt mig. Det blev jätte fint.Visst måste hösten komma sakta och allt pynt till det. För då kanske jag hinner med att göra lite höstmysigt, jag som envisas med att det kommer värme och sommar. Vill inte ge upp på det än. KRam

    SvaraRadera
  3. mysigt, mysigt, vännen! jag har faktiskt också tänkt plocka ner dina vimplar till vintern, men har tänkt att jag borde sy nya i höstfärger i stället.
    jag tänkte först när jag startade upp min blogg att jag bara skulle blogga för min egen skull, men det vore nog tråkigt om ingen besökte eller kommenterade ens blogg, så visst är vi viktiga för varandra :)
    ha en bra arbetsvecka!
    kram!

    SvaraRadera
  4. Tänk om man fick slänga sig i den sängen i din ljuvliga veranda och stanna en vecka!

    Vilka snygga lampetter el vad det var du hittat, de var ju som gjorda för att sitta där!

    Mari.

    SvaraRadera
  5. Hejsan! Zinkhållarna är jättefina, jag är ju så förtjust i allt zink..
    Din glasveranda är så mysig, där skulle man gärna sitta.
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  6. Hejsan!

    Fin fina bilder som ALLTID....och vilka fina Zinkhållare....riktiga MYSbilder!

    HA en bra vecka!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  7. Slurps, kuuletko miten kuola melkein putoaa suupielestä täältä!?! Aivan mahtavat löydöt ja käyttötapoja keksit varmasti vielä monia lisää - tosi hienot "pöytäkynttilälampetteina"! Myös kakunjalasta tuli hieno - itsellänikin on melkein samanlainen puinen valkoiseksi maalattu vati pöydällä ihan året runt! Mihin sisustuskauppoja enää tarvitaan...???

    SvaraRadera
  8. Såå mysigt!Ert hem är så vackert...

    SvaraRadera
  9. Fiiint! Skulle gärna sitta där och höstkura!
    Jätteläckra zinkhållare!!
    Ha en mysig vecka! Kram Cilla

    SvaraRadera
  10. Verandan är mysig och med "höstiga" detaljer som plädar och annat smått och gott blir det hur mysigt som helst...
    Du har rätt...veckosluten går så fort..
    Ha en bra vecka!
    Lusse

    SvaraRadera
  11. Det passar ju fint som ljushållare. Och det roliga med de där zinkgrejerna är att man kan byta om imellan sen och ha dem som blomhållare eller nåt annat, du med god fantasi och påhittighet hittar nog på nåt klurigt :)

    SvaraRadera
  12. Ser supermysigt ut!!
    Jag försökte ta lite skymningsbilder här ikväll, men det är inte lätt att få till dom bra...
    Jag har också börjat byta ut till lite höstigare, för mig är det plommonlila och mossgrönt som gäller :) och brunt förstås! Mmmmyyyysigt!

    Kramkram!!

    SvaraRadera
  13. ...glömde säga, det är väl inget som säger att ni inte kan döpa er gård till Lilla Kamomillas villa?! Alla gårdsnamn är ju påhittade en gång i tiden... Mari.

    SvaraRadera
  14. Härliga loppis fynd!!
    Höstkramar:)

    SvaraRadera
  15. Upeita ovat kaikki sinun kirppari löytösi.
    Myös täällä tuntuu, että viikonloppu kuluu aina kuin siivillä.... puolet tekemisistä jää aina tekemättä.
    Mukavaa alkaavaa viikkoa sinulle!
    Jaana

    SvaraRadera
  16. De var ju jätte snygga. Gillar zink massor.
    kram Lotta

    SvaraRadera
  17. Men oj vilken vacker blogg jag trillade in på!!! Helt ljuvligt vackert hem du har!!! kramar från en bloggare till en annan :-)

    // Inredningsfrun

    SvaraRadera
  18. Vilka jättefina zinkhållare! Ja, dem kan man ju använda till lite av varje! Det blev jättesnygg med ljusen! Din veranda är ju bara som en dröm! Åh, så fin den är!
    Så skönt att tända ljus nu när kvällarna blir mörkare!
    Ha en bra vecka nu!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  19. Jag vill också ha såna "hållare"! :)
    Du har det så fint på verandan, roligt att se bilder därifrån.

    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  20. Träbrickan blev jättefin i vitt och zinkhållarna passar perfekt där på väggen med ljus i. Så mysigt!
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  21. Tycker dom gör sej bättre som ljushållare. När man läser ditt inlägg om hösten så känns den inte så besvärlig trots allt:)

    SvaraRadera
  22. Vad fina ljushållare det blev! Jag skulle oxå vilja kunna andvända mig av levande ljus nu när hösten kommer krypande. Men det går liksom int när min make int klarar av dem.
    Ha en skön vecka!

    SvaraRadera
  23. Men du, så snyggt!!! Mysigt.

    Ha en bra vecka!
    Kram
    /Helena

    SvaraRadera
  24. Dom blev ju helläckra...:) vilket kap du gjorde, kram

    SvaraRadera
  25. Så fint det blev med zink-hyllorna där! Supermysigt på er veranda..
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  26. Åh vilka fina! Dom gjorde sig bra hos dig :)

    Kram/Sara

    SvaraRadera