3 september 2009

Ibland går det just så som man vill!

Åh, jag hade en sån bra dag idag! Jag besökte loppis, återvinningen och missionens loppisbod och hittade just sånt som jag ville! Jippii!

Jag är inte så mycket för att köpa färdiga inredningssaker. Jag vill helst ta ta i utmaningar och göra "make-overs" av både möbler och föremål, svänga på saker och göra oväntade saker av sånt som andra ratat. Det är min melodi! Sådana loppisfynd som jag ser i alla svenska bloggar, (som här nog räknas som rariteter och antikviteter), såna har jag inte råd med...Och utbudet går inte att jämföra med det i grannlandet heller, tyvärr.

Nu blev det en så lyckad dag, att jag kommer att dela upp det i flera inlägg, bara för att inte stressa iväg.
Dessa ljusstakar fick jag för en fånigt liten summa.
Den där längst till vänster (*pekar*) är alldeles för "guldig" huga! Men jag såg ju en potential där i alla fall, för med mattsvart spray kan det bli riktigt bra!

En liten söt rosa broderad duk med spetskant hittade jag också. Men den får vänta till våren! Ni vet den där tiden då man blir helt vimsig och vill ha ljus och fräsch Våååår i hela huset? Japp. Så nu har jag packat ner den bland de andra våriga och somriga dukarna och väntar snällt tills det är dags...Men söt är den. Som en karamell.

Nå, förtsättning följer i helgen! Ha det gott!

Kamomilla

21 kommentarer:

  1. Den duken är just precis en karamell :) Och faten i förra inlägget har så härlig form. Blir skoj att se resten av fynden :)

    SvaraRadera
  2. Gillar verkligen de där ljusstakarna, helst de vridna. Min mammahar lika undras om hon släpper dem. Fina fynd. Kram

    SvaraRadera
  3. Oooh, jag vet precis hur du känner!

    Nej, man kan verkligen inte jämföra varken utbud eller prisnivå i vårt land med grannlandet... Trist!!

    Men nu kom jag precis på att jag har ett par "guldiga" ljusstakar också... och en burk matt svart! Hehe!

    Ha en fin fredag, sen blir det heeeelg!!

    SvaraRadera
  4. Hihi..nää tålamod..de har vi inte ..jo de har vi visst..med rätta grejer så har vi tålamod..att göra saker..du gör såå fina saker av "ingenting" att jag ryser..:)..det där gillade jag skarpt..det är himla roligt när man kommer på saker och ting..att skapa med händerna ...du nu får vi mysa till det med lite ljus..ljustakar ..ja det har vi ju ..i massor både du och ja......kram..pia

    SvaraRadera
  5. Hej goa Kamomilla,
    hurra vilka fynd, fram med sprejburken bara så blir det helt suveränt! Så himla snyggt!

    Vet du, jag har hittat ett litet soffbord som jag tänkte mörkbetsa skivan på som du har gjort med ditt, jag har för mig att du skrev ett inlägg en gång? Jag ska visa när det är klart (just nu är det lite väl trångt i vardagsrummet för det gamla, enorma soffbordet står också kvar), men jag är också sådär fyndglad som du just nu...

    Kram kram!
    Susanne

    SvaraRadera
  6. Ljusstakarna blev verkligt fina! Ser fram emot att se resten av fynden.
    ;) Lusse

    SvaraRadera
  7. åhh, vad snygga ljusstakarna blev! du har en säregen förmåga att tänka vidare från det du ser framför näsan för tillfället. veeery nice, vännen!
    kramis

    SvaraRadera
  8. Så enhetliga och så snygga dom blev! Tänk vad härligt när man kan se potentialen i vissa rätt fula tex guldiga saker ;O)
    Skön helg!

    SvaraRadera
  9. Du e utrustad med uppfinningsrikedom i stora mått. De blir så fint när du har en vision redan när du ser något, *avndsjuk*. Väntar me spänning på fortsättningen. Den duken var så söt, nu e de bara att vänta på våren ;)

    SvaraRadera
  10. Åhhh vad du är påhittig, som fixar med lite färg, ljusstakarna blev ju kanon fina !!
    Och duken var ju verkligen som en söt karamell...
    Kika in hos mig idag, jag bjuder på nåt gott, smaskigt och sött..
    Svante vill nog också smaka..
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  11. Ja, Kamomilla, du är verkligen suverän i ditt fixande! Och, som du säjer, du nöjer dej inte med färdiga intredningsprylar, du vill fixa själv! Det är ju det som är tjusningen!
    Och det är alltid en tjusning att titta in här och se var du har för dej!
    LJusstakarna blev ju helt otroliga med den mattsvarta färgen - så snygga ihop med en gång!!!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  12. Så himla snyggt det blev med de ljusstakarna i grupp- svarta!!

    Nog för att jag föredrar att klöpa det mesta så "färdigt" som möjligt men visst är det väl kul att i slutänden få som defintivt ingen annan har! Trevlig helg. Mari.

    SvaraRadera
  13. Så snygga de blev ihop när du sprejat ljusstakarna!
    Ha en skön helg!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  14. Så snygg ljusstakarna blev!!!
    Du har verkligen öga för det där. :)

    Ska bli roligt att se fler fynd.

    Ha en skön fredag!
    Kram
    /helena

    SvaraRadera
  15. Vad häftigt, du har nog energi för flera du. Jag kan hitta något ibland som jag vill göra om, men sen blir det aldrig av. Har en sjuarmad ljusstake som länge väntat.

    Väntar på resten du fyndat.

    Skön helg

    Sabi

    SvaraRadera
  16. Så smart att spraya dom med mattsvart spray, blev ju jättesnyggt! Det var ett bra tips! Jättefin rosa duk oxå!
    ha en trevlig helg! Kram :)

    SvaraRadera
  17. Du har ju ideér som få! :o)
    Ljusstakarna ser ut att vara i gjutjärn. Precis såna jag just beställt till butiken!
    Skitsnyggt.....helt enkelt!
    Kramis vännen!

    SvaraRadera
  18. Ja det är ju det som är det häftiga att se potensial i sakerna som ingen annan ser....
    Saftkalas tänker jag på när jag ser den söta duken.
    Kram Marith

    SvaraRadera
  19. Ljusstakarna ser perfekta ut där. =)
    Trevlig helg

    //Tezz

    SvaraRadera
  20. Jösses, ei taas uskoisi, että kyseessä on samat jalat!! Lopputulos on sanalla sanoen KAUNIS! Ja niin vähällä vaivalla...

    Mietin muuten samaa, että miten Ruotsista löytyy niin paljon vanhaa & kaunista tavaraa? Ja ihmiset myyvät niitä jollain femmalla huutokaupassa!? Välillä ei meinaa uskoa... Kiva nähdä, mitä muuta olet löytänyt...

    SvaraRadera
  21. Nog har du fyndat alltid och gjort stakarna så stiliga..:) här är det kolsvart tue och tala om att hösten är här..man får njuta i soffan av sina ljus som värmer..ha en skön helg, kram

    SvaraRadera