1 september 2009

Små fynd gör mig glad!

Dök in en supersnabb sväng på loppisen igår före jag åkte hemåt efter jobbet. Min radar slog till på en hylla med föremål som glimmade till i ögonvrån... Fat i nysilver med vacker patina.
Några bokstäver i trä... Jag tippar att de bildat ordet SIA men A:et fattades. Men vad gör det? Man kan ha dem fristående också.
Eller som jag tänkte, omgivna av kristaller och glitter på vintern, kan de bilda ordet is...
En vas i nysilver för 3 euro. Den här blev ja kär i bums!
Så jag gick och kramade den tills jag kom till kassan! Att den inte skulle försvinna ur händerna på mig.
Man kan ha höstiga kvistar i den...
Men jag vill inte riktigt ännu leka höst, så det blev vita blomster istället. Av den enkla arten "Plastgröna" igen.
Tillsammans med faten och bokstäverna blev det ett stilleben på syskrinet brevid skrivbordet.
De små kronorna som pryder ljusen är från Villa Wenla .
När jag var sjuk nämde jag väl att jag nätshoppat? Lite böcker och kläder. Det flesta av blusarna från Ellos fick åka tillbaka men denna var jag bara så glad över! Jag gillar materialet, snittet och färgen.
Och detaljerna! Vackert i höstfärg tycker jag. Blivande favoritblus nummer ett har jag på känn!
Fast fortfarande drömmer jag om en egen Odd Mollyfavorit- typ den här: (Bild lånad från Odd Molly.com)

Tyvärr måste jag ju hitta den försvunna midjan först ;) Och innehåll till plånboken...

Ha e skön vecka! Trots att vi nu skriver september. Oj, månne hösten går lika fort som sommaren?

Kamomilla

22 kommentarer:

  1. Hallå där!

    Vilka spännande saker du fick med dig hem. Förstår att du klämde hårt på den där rackaren...det hade också jag gjort :)

    Jag önskar dig en fin vecka också. I din nya tunika ;-)

    Kram,

    Anna Skata

    SvaraRadera
  2. Vilka fina fynd du gjort! Önskar att jag hade en likadan loppis på knutarna!

    Här dröms det också om höstig OddMolly!

    SvaraRadera
  3. Härliga saker du hittade! Så vackert du har arrangerat dem också!Vilken lycka att hitta något som tilltalar en så!

    Tur att man kan shoppa på nätet när man är krasslig! Fina saker du fann!
    Kram
    lisa

    SvaraRadera
  4. Du har hunnit me mycke efter tillfrisknandet:) Fynda har du gjort, å va vackert de blev vid syskrinet. Båda tunikorna gillar jag me.

    SvaraRadera
  5. Hallo Kamomilla! Wunderschöne Dekos hast Du kreiert..und warmherzige Bilder. Wünsche Dir gute Nacht, träum süss von Lisa Libelle

    SvaraRadera
  6. hej..vilka fynd..blomvasen var superfin..förstår om du blev kär:)..Fint du ordnat med alla fynden oxå...odd molly ..mm skulle jag gärna klä mej i.. september härlig höstmånad..och så varmt som det har varit idag med..det hoppas jag vi får ha en tid nu..

    SvaraRadera
  7. Vilket härligt stilleben du fick av dina loppisfynd!

    SvaraRadera
  8. Hurjan hienoja löytöjä olet tehnyt:)

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig vas, de små brickorna var jättefina & så svåra att motstå jag brukar oxå ha dem under armen när jag varit på loppisbesök!!
    Tunikan var sååå fin.
    Tänk om man kunde ta från midjan och fylla börsen med då skulle man bli både smal & rik... *fniss*
    Kram Marith

    SvaraRadera
  10. Härliga fynd du hittat!:)
    Ja, jag har också närshoppat lite den senaste tiden...det är ju så enkelt! Både lite prylar o kläder. Drömmer också om en egen odd molly, men priset passar inte riktigt min plånbok...

    SvaraRadera
  11. Hienoja löytöjä, mukavia sisustuksen kruunuja :) Odd Mollysta itsekin haaveilen, taidan ottaa inspiraatiota, ja rohjeta tehdä itse, ei kai sitä tiedä onnistuuko ennen kuin kokeilee? :)

    SvaraRadera
  12. Ögongodis :-)
    Du har en jättehärlig blogg!!

    SvaraRadera
  13. Så fina fynd du fick tag på. JAg har varit på loppis ett par dagar nu men jag köpte inte det jag ville ha å vad jag grämer mig. Det kommer att dröja innan jag hittar det igen fast i bland måste jag lyda maken. KRam

    SvaraRadera
  14. Hihihi... härligt med plastgröna.. de gillar jag med ;) Förstår att du höll hårt var ju fina fynd du gjorde.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  15. Oletpa tehnyt taas ihastuttavia löytöjä. Ja sopivat täydellisesti kotiisi :)
    Täällä muutto-ja messuhulinat ohi ja alkaa taas arki rauhoittua. Ehtii nauttia aikaansaannoksistaankin... Tule taas käymään kun ehdit!
    Haleja!

    SvaraRadera
  16. Vasen är superfin!...och 3 euro... FYND!
    Ha en bra fortsättning på veckan!
    Lusse

    SvaraRadera
  17. ja, usch, så fort man har en stund ledig, förirrar man sig in på nån nätaffär o klickar hem saker ;)
    idag har jag verkligen slösat, men jag fick pengar till födelsedag, o sånt ska man ju inte spara. de kan ju börja växa mögel på dem ;)
    härliga fynd du gjort igen, både de gamla o nötta o den nya!

    SvaraRadera
  18. MEN vad mycket fint du hittade!!!

    Mmmmm på nätet kan man hitta mycket fint. Håller med dej om Odd Molly -så vacker. :)

    Ha det så bra!
    KRAM
    /Helena

    SvaraRadera
  19. Underbara fynd du gjort!

    Har ett nästan exakt likadant syskrin. Har funderat på att måla det, men har inte kommit så långt.. Var det knepigt att måla isåfall?

    Och tack föresten om dina uppmuntrande kommentarer!

    Kram,Lotta

    SvaraRadera
  20. Olethan tehnyt upeita löytöjä....
    Myös täällä haaveilen Odd Mollyn puserosta, mutta vielä en ole raaskinut ostaa.... remontti ja muut menee aina edelle.
    Mukavaa tulevaa torstaita!!
    Jaana

    SvaraRadera
  21. Heisann....
    så koselig blogg du har...denne legger jeg meg til:)
    Klem edda

    SvaraRadera
  22. Vad fina loppisfynd du gjort!!! Jag tycker också om att fynda och göra om, roligare så. Ljusstakarna blev superfina, jag har sprejat furuljustakar svarta vilket också blev väldigt bra!
    Odd Molly har fina saker, unnade mig min första Odd Molly blus i somras!

    SvaraRadera