17 september 2009

Kan man ha för många?

Det har varit en smått stressig vecka och jag har knappt hunnit hem och vända i dörren mellan varven. Ett besök på loppis hann jag med i alla fall (det hinner man ju alltid med!) men hör och häpna- Jag kom hem tomhänt! Hur ofta händer det? Jag kände mig aningen tom, för det kliade ju i fingrarna att hugga tag i nåt nytt och spännande.

Tack och lov har jag prylsamlarväninnan... Senast vi sågs fick jag också en gammal bedagad korg. Handtaget var trasigt så det slet jag bort.
Jag anser att man aldrig kan äga för många korgar. (Och jag vet att många bloggvänner nickar instämmande just nu! ) Även om korgarna sett sina bästa dagar är de användbara.
Jag tog fram skurborsten och tvättade av den och så målade jag den förstås. Känns fräschare så.
Jag önskar att jag hade råd med vackra qviltar att lägga i den men så är nu inte fallet. Men om man tar en sak i taget kanske man når dit man vill? Tills dess får dessa fleecefiltar duga. Jag målade korgen ganska tunnt för att den inte skulle se för ny ut.
Flera fårskinn vill jag också ha, den dagen jag blir rik. Detta riktigt mjuka sköna fårskinn är köpt här på orten och det känns som att ligga på moln när man kryper upp idagbädden för en mysig tupplur eller lässtund. Det är ganska motvilligt man tar sig upp därifrån, vill jag lova!
Snart helg igen! Vart tog veckan vägen? Idag kändes det för första gången riktigt kallt och nu har vi tänt den första brasan för säsongen. Det sprakar mysigt från kaminen i sovkammaren. Nu är det definitivt höst. Stugstängning och annat är aktuellt just nu. Farväl sommar, kom fort igen!
Kamomilla



27 kommentarer:

  1. Va bra med väninnor som samlar på prylar och sedan hämtar dem till dig...en sån sku jag också kunna ha ;) Skönt veckoslut!
    Lusse

    SvaraRadera
  2. Hej på dej..vet du för en stund sen så insåg jag en sak...när jag läste din kommentar hos mej..ATT DU BOR I FINLAND..vet inte hur jag har missat det...vet ju att man kan prata både svenska och finska ..trodde att du bodde nära gränsen...ja tänk man kan då vara blind i bland..när jag tänker efter så skriver du om saker som kostar...***euro..nu föll den poletten ner...hihi...fin korg...och man kan aldrig få för lite med korgar.såå rätt så..prylsamlarvänner med...veckan slut snart..men det är en gooo fredag kvar...ha det gött..kram..Pia

    SvaraRadera
  3. Täällä toinen "korihullu" ilmoittautuu! Kaikenlaiset korit ja laatikot ovat tosiaan vastustamattomia - ja niin monikäyttöisiä! Maalaamalla risakin paranee, kuten taas luonasi nähtiin!

    SvaraRadera
  4. Håller med, korgar är bra till all möjlig förvaring. Tycker nog Ikeas filtar är ganska gosiga att mysa i också!!
    Ha det gott! Kram Cilla

    SvaraRadera
  5. Korgen blev jättefina! Och den fårskinnsbädden skulle jag gärna vila på också, värmen från skinnen måste göra gott för ryggen.

    SvaraRadera
  6. Det var ett riktigt bra motto ; om man tar en sak i taget så når man dit man vill ! Ser härligt ut ditt fårskinn.

    SvaraRadera
  7. Hej! Första gången jag besöker din blogg, oj vad mysigt det ser ut hemma hos er! Kommer gärna tillbaka.
    kram åsa

    SvaraRadera
  8. Minäkin nyökkäsin päätäni täällä tekstisi mukaan, hih, koreja EI VOI koskaan olla liikaa!

    Korit ovat mukava lisä sisustuksessa, ja niihin voi piilottaa melkein mitä tahansa. Onnistunut tuunaus Sinulla, korisi raikaistui ja kaunistui.

    SvaraRadera
  9. Skulle nog kunna tänka mej att krypa upp på ditt fårskinn å ligga LÄNGE å beundra korgen, å allt annat förståss :) Hiljaa hyvää tulee säger dom ju på finska....

    SvaraRadera
  10. Jag nickar :O) Har en liknande som var på väg att brännas, och som nu är hur fin och användbar som helst. Just nu ligger där en massa inredningstidningar..
    Njut av hösten och ha en skön helg!

    SvaraRadera
  11. så sant som det är sagt. man kan INTE har för många korgar!
    hoppas du får en stund över så du hinner skriva o berätta vad som är på gång.
    vi åker norrut imorgon bitti, men kommer tillbaka på kvällen. ska bli kul att både shoppa o träffa närmaste släkten på dopet.
    ha en skön helg.
    kramis!

    SvaraRadera
  12. Ei koreja voi olla koskaan liikaa :) Niinkuin ei tyynyjä tai lämmittäviä vilttejäkään :))
    Korisi raikastui hienosti ja istuu kuistille kuin olisi aina ollut siellä. Mukavaa alkavaa viikonloppua!

    SvaraRadera
  13. Vilka härliga vänner du har som alltid har en massa intressanta saker åt dig!
    Jag har också haft en målningsperiod nu i höst och visst är det kul att ändra utseende på gamla prylar. Din korg blev jättefin!
    Skön helg!
    Kram Sabina

    SvaraRadera
  14. Perrrfekt korg!!

    Vet du, det här inlägget fick mig faktiskt att inse hur skön hösten är! Tackar!
    Nu gillar jag dessutom vår daggbädd mer ;) (se mitt förra inlägg så vet du)
    Vi tände också första brasan här om kvällen, bara en liten men oj så mysigt.

    Trevligt veckoslut!
    kram Ann-Christine

    SvaraRadera
  15. Hejhej!
    Vi eldade för första gången igår också, brrrrr.

    Jättefint med korgen!
    Ha det så bra!
    Kram
    /Helena

    SvaraRadera
  16. Så fin korgen blev och visst är det användbart med många korgar! Jodu, kviltar skulle man ha - åh, så mycket snyggt det finns! Fårskinn har jag också ett par stycken - också sååå tidlöst härliga att ha!

    Jodå, nu är allt hösten här också - jättekallt på nätterna, dagarna rätt milda, men ingen sommarvärme längre!
    Det låter skönt med stugvärme - allt har ju sin tid!
    Ha en härlig helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  17. Det har faktiskt hänt att jag också kommit hem tomhänt från loppis. Ibland finns det helt enkelt inget man vill ha. Synd de gånger man är riktigt sugen på att fynda, och så finns det bara skräp...
    Vad mycket fint du får av din prylsamlarväninna! En sån väninna vill jag också ha! ;) Korgen blev jättefin med lite färg. Fleecefiltar är inte fy skam de heller, sååå sköna att krypa upp under i soffan nu när höstmörkret faller!
    Förresten, när du målar gamla brickor och fat, använder du sprayfärg eller vanlig färg? Och brukar du sandpappra dem innan du målar? Hade nämligen två gamla "silverfat" som jag tänkt ta till loppis, men så kom jag på att kanske jag skulle prova att måla dem som du brukar göra istället, kan säkert bli hur fina som helst då! :)

    SvaraRadera
  18. Vad bra med snälla väninnor...nog rusar veckorna iväg..har ju massor att ta tag i..ha en skön helg med de dina, kram

    SvaraRadera
  19. Helt rätt! Man kan int få för många korgar:-)
    Din nya blev ju supersnygg i vitt och du hade ju oxå bra andvändning för den. Själv är jag så trött och hängig att jag bara väntar på att dagen skall ta slut och helgen skall ta vid.
    Njut av veckoslutet! kram

    SvaraRadera
  20. Absolut inte blir mitt svar! Jag faller alltid för korgar. Många står ännu i källaren och väntar på en uppgift. Men - många är också de korgar som förvarar tråkigheter på ett lite udda och charmigt sätt. Tummen upp från mig :)

    Trevlig helg,

    Anna

    SvaraRadera
  21. Nä, jag tar tillvara alla möjliga förvarings föremål. Det finns alltid ett ställe där det behövs.
    Har kikat in här lite då och då, men aldrig lämnat någon kommetar.
    Fin sida och mysigt hem ni har.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  22. Hej!
    ja du och jag är rätt så lika..Har vi ine det vi vil ha så gör vi det bästa med det vi har..som det med qviltarna..Tycker att de du fyllt korgen med är så fint..

    Korgen blev lovely.Jag har fått tag på en så fin korg med lock..Den är jag så glad för..

    Sitter här och magen kurrar.Det blir rödvinsmarinerad fläskfile och goa tillbehör..
    Mums..
    ha en fin kväll..
    Kram Anna

    SvaraRadera
  23. Men vist! Korgar får man aldrig för mycket av. Trevli helg på dig! / Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  24. Nääää det kan man inte =) snuffe hälsar att du ä lika go som han =)

    Kram kram j

    SvaraRadera
  25. Den blev jättefräsch och fin! Jaa, det är konstigt med korgar, man kan aldrig få för många.
    Ja nu är det att hoppas på storvinsten, hihi.
    Men det finns ju faktiskt fina "budgetquiltar" också. Själv har jag handlat såna på både Jysk och Halpa-Halli.

    SvaraRadera
  26. Tänk att något gammalt och slitet kan bli så snyggt.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  27. Korgar kan man inte ha för många..... jag har också tagit mig för att måla en del...det blir liksom finare... och du har så rätt nu är det nog så att man får inställa sig på hösten...även om solen just nu lyser här och vi ser ut att få en underbar söndag! Ha en bra ny vecka! Kram fr C

    SvaraRadera