10 september 2009

Lite badrum

Jag ska börja med att tacka för en vinst som kom på posten idag! Den kom från Marith med bloggen Drömmen om ett hus vid havet (klicka på bloggnamnet så kommer du till hennes fina blogg) Tusen tack!!
Ett chakraljus och några fina gamla böcker med detta söta spetsband runt, de blev ett fint stilleben på mitt nya lilla bord (som jag visar mer av i nästa inlägg)Så har jag fyndat på loppis igen! En rottingstol för 5 euro. Inte för att jag direkt behövde den, men för det priset kunde jag inte låta den gå förbi heller.
Den kommer att behöva en stor dyna och det blir ju ett kommande projekt det också. :) Tillsvidare får den stå i badrummet, men vid behov kan den ju flyttas.
Den får hålla sin naturliga färg, av den enkla orsaken att den går ihop med korgarna som hänger där.
Här skulle egentligen ha stått ett badkar, men det ramlade i backen från traktorskopan när det skulle flyttas under byggtiden. Som tur var hade det ännu inte renoverats då utan var i ganska ruffigt skick. Och vi sörjer inte- kanske det inte var menat till oss? Tids nog ramlar det ett badkar över oss- om det är meningen.
(Om du kikar noga på bilden ser du att det finns plats för badkarskran där på kommodens vänstra sida.)
Badrummet är ljust och stort och ligger ovanför glasverandan. Färgen på väggen följer husets övriga färger men är lite grannare. (för att föra tankarna till vatten.) Detta var gubbens önskemål. Han är färgblind så det är inte alltid så lätt att vara överens, men denna färg accepterade jag, även om den är grannare än glasverandans ljustblå ton.
I fönstret hänger ett gammalt lakan som gardin. Tillsammans med en dekoration som jag gjort för länge sedan.
I nästa inlägg ska jag visa mitt nya bord. Jag ville bara ha lite annat tema här mellan varven. Bordet står nu på glasverandan men eftersom jag visat så mycket därifrån de senaste dagarna så var det dags att skriva om något annat.

18 kommentarer:

  1. Wow..for et vakkert badrom,også likte jeg godt fargen du har på veggen.Gøy å se alle de fine skattene du har funnet på loppis også..Go`helg til deg fra Maliva

    SvaraRadera
  2. Harmomiskt och vackert, ert badrum! Och korgstolen var då ett riktigt fynd!

    SvaraRadera
  3. Ett sånt vackert badrum.. gillade idén med de hängande korgarna.
    kram Maria

    SvaraRadera
  4. Tack för dina vänliga ord!!
    Hoppas ljuset sprider ljus & värme hemma hos er hela hösten.
    Mår mycket bättre och har jobbat idag men i morron då är jag ledig och ska på shoppingtur till Luleå hoppas på några trevliga fynd (om jag har tur.)
    Ha en fantastisk helg
    Många kramar Marith

    SvaraRadera
  5. jag tröttnar aldrig på bilder från er glasveranda!
    ert badrum är också precis så fint som det ser ut på bild.
    det är konstigt med alla fina prylar på era loppisar o ekotorg o dylika - de bara liksom ligger där o väntar på att du ska komma!!
    ha en skön helg o ta hand om dig själv!
    kram

    SvaraRadera
  6. Vilket fynd! Passar ju perfekt där. Så kan ni ta igen er en stund och säkert är det en vacker utsikt däroppifrån. Minns att min mamma har haft sådana korgar också. Och golvet känner jag igen ;O)
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  7. Så härligt som badrummet e så e de bra me stol där. Man kan ju spendera mycket tid där:)

    SvaraRadera
  8. Teillä on todella kaunis kylpyhuone!

    SvaraRadera
  9. Vilken fin rottingstol för 5,-!
    Förstår att du inte kunde låta den stå. Stort och härligt badrum har ni oxå! Jag älskar badrum i blått!

    SvaraRadera
  10. Vilka härligt inspirerande badrumsbilder du visar idag! Korgstolen passar ju perfekt till de andra korgarna och jag tycker att naturfärger är så vackra tillsammans.
    Färgen på väggen tycker jag känns uppfriskande, och jat tittar också lite avundsjukt på ert golv - åh, så vackert!

    GRATTIS till de fina vinsterna - vad kan väl passa bättre hemma hos dej!
    Ha en riktigt skön fredag! Här är helt ljuvligt idag också!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  11. Kaunista,kaunista.Linkitin sut jokin aika sitten.

    SvaraRadera
  12. Hej och grattis till vinsten! Ja det var ett riktigt fynd, stolen är jättefin och passar hur bra som helst i badrummet! Du har verkligen ett jättevackert hem och delar med dig av så många tips och ideér - jag har fått massor av inspiration! Här ska målas!!
    Trevlig helg!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Gillar verkligen den där harmoniskt blå färgen...

    Tycker korgstolen bryter av snyggt!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  14. Det var verkligen ett fynd - stolen alltså! Gillar din gardin

    SvaraRadera
  15. Vilket fint badrum ni har! Och glasverandan sen! Önskar att vi också hade utrymme på vår att kunna krypa upp i en soffa..

    Trevlig helg!

    Kram, Lotta

    SvaraRadera
  16. Oj oj oj! Var och läste på Annu och Liinus blogg och länkade hit, vilken fin blogg du har! Och roligt att läsa på svenska också. Och så har du massor med fina länkar, jag får väl börja läsa bloggar på heltid..Härliga foton och fin stämning, jag blir riktigt avundsjuk på ert fina hus! Vill också ha..Kommer garanterat och läser igen! Välkommen också på min blogg, började faktiskt med två, på svenska på www.prinsessanmeddoftarten.blogspot.com och på finska www.metsansuloisinpaikka.blogspot.com. Har inte skrivit så länge men mera kommer hela tiden!

    Hoppas förresten att det där badkaret inte bokstavligen faller över er..;)

    SvaraRadera
  17. Jag blir inte förvånad att även ert badrum är så vackert, stolen passar verkligen som den är. KRam

    SvaraRadera
  18. kaunista on ja "uusi" hankintasi korituoli sopii niinmoneen paikaan... ja olihan edullinen hinta.
    Mukavaa viikonloppua!
    Jaana

    SvaraRadera