23 september 2009

Jag erkänner...

...jag är en skrotsamlare! Hittade denna rostiga eländiga kratta i metallsamlingsboxen och kikade hastigt över axeln om någon ser? Vips, så var den medsmugglad... Men vad i himmelens dagar kan man göra med en rostig gammal kratta? Jag tänker höst, höstlöv, kratta, dörrkrans...
Men jag ville inte ha en dörrkrans utan något helt annat istället! Så krattan med en del av de konstgjorda höstlöven som jag pillat loss från en ljusslinga, fick samsas med några mindre julaktiga julgransbollar som jag en gång fyndat för 20cent på Tiimari flera veckor efter jul... Alla vänner är välkomna! "Special friend" står det på taggen jag köpt i Villa Wenla för en tid sedan.

Jag älskar verkligen sånt här budgetfix! Och visst fick jag med mig en annan sak också, med den bekännelsen kommer i nästa inlägg. Jag hoppas bara att grannarna i byn inte läser min blogg :) Hur kul är det att se sitt skrot på nån annans dörr? *fniss*
Kamomilla

33 kommentarer:

  1. Upea "kranssi". Hieno oivallus! mukavaa loppuviikkoa!

    SvaraRadera
  2. Jättefin dörrprydnad!! Blir helt förundrad av dina bra idéer!! Kram /Anna

    SvaraRadera
  3. Det ska nog vara du att komma på en sådan användning av en gammal kratta :) Jättehärlig blev den. Vilken fantasi du har, underbart.

    SvaraRadera
  4. Själv har jag också varit i grannens skräphög och fyndat ikväll ;O) Men mer om det en annan dag! Gillar din nya dörrkrans!!

    SvaraRadera
  5. Vad du är finurlig, vam hade kommit på det annars om inte du. Jätte fin blev den. Kram

    SvaraRadera
  6. Jättesnygg! Mycket roligare och personligare med en sådan dekoration. Har själv en grön järnkratta som jag älskar.
    Alltid kul att se dina fynd och vad du hittar på.

    Så bedrövlig men ändå härlig beskrivning på er byggtid som du beskrev som kommentar till mitt vardagsinlägg. Kan liksom inte förstå att vi kommer att få flytta till vårt hus någon gång men det är kul att titta in här och konstatera att ni har flyttat in ert hus och påbörjat ett "normalt" liv. Så säkert skall det ske för oss också någon gång :-)

    SvaraRadera
  7. det där var det roligaste på länge!! men var sjutton tar du alla dina lysande idéer ifrån?!?

    SvaraRadera
  8. Voi sinua :) Olet kyllä niin kekseliäs! Mikä upea idea ja niin ihanan syksyinen. Mukavaa loppuviikkoa!

    SvaraRadera
  9. Underbart! Vilken fantasi! Tummen upp för skrotsamlare!

    Kram, Lotta

    SvaraRadera
  10. Jaa, du har ett speciellt öga för konstverk du!
    Vilken kul "krans"!!

    SvaraRadera
  11. Hade det varit min kratta du plockat med dig hade jag bara gratulerat dig till det! Och jag kan bara hålla med de andra, du är uppfinningsrik!

    SvaraRadera
  12. Vilken idé du igen har kommit fram med - otroligt!! Jag hoppas du har ett yrke/arbete där du också kan bubbla ur dig en massa - för du är minsann bra på det. ;)

    SvaraRadera
  13. Cool :-)

    Hyvä idea !! And I like your blog very much !


    Terveisin, Anneli

    SvaraRadera
  14. Halloj där..hihi..nu fick du mej att fundera lite på "minkratta" som för tillfället hänger ute i ett träd ..ja jag gjorde ju ett skrotfynd jag med i somras..(skrev väl förstås ett inlägg om det också då:)...fann min kratta utan skaft hemma i nåt uthus hos föräldrarna ..och min far undrade som vanligt..vad skulle jag med skräpet till denna gången...jo jag hängde somsagt var upp det i trädet och hängde en prisma i en rostig järntråd emellan krattpinnarna ..eller vad man ska kallat..kanske ska jag hänga upp krattan på dörrn jag med..men då får nog både karln min och fadern fnatt..:)..hihi..kram..pia

    SvaraRadera
  15. Nämen nej vilken rolig idé. Och visst skulle det vara roligt om grannarna såg sitt skräp =D.
    Hihi.
    Ha en underbar fredag!
    /Tezz

    SvaraRadera
  16. Oj då. Nu kommer jag att se på gamla krattor med nya ögon. Det finns några hos sonen och svärdottern som de säkert inte vill ha. Tittar förresten in här alltsomoftast men kommenterar sällan som du säkert har märkt!
    Kram Maj

    SvaraRadera
  17. Vad du är fiffig! Det hade jag inte kommit på i första taget måste jag erkänna. Men det är fint!

    SvaraRadera
  18. Haha, jag känner igen det där "kika över axeln så ingen ser" och plocka skrot ur skräpkontainern. När jag bodde i höghus tog jag t.ex. in en kappsäcksliknande väska i senapsgult läder. Stängningsanordningen vad sönder så den stod öppen hela tiden, tänke jag skulle använda den till förvarings"korg" för mössor vantar osv. Men hur jag en putsade och vädrade den stank den så unket att jag fick föra ut den igen :P

    Men din kratta blev supersnygg på dörren!

    SvaraRadera
  19. HejHej!
    Sååå charmigt - älskar rost, kan bli så fint i alla lägen...
    såg ditt tidigare inlägg - är oxå en stor betongfantast, har gjort en del fat och lite annat, är verkligen kul
    Jättefina fat har du gjort***
    Kram
    Annelie
    Kommer gärna åter hit...

    SvaraRadera
  20. Vad häftigt det blev! Lite lagom ruff o romantik :) Jag gillar det!

    Undrar hur du har gjort för att få tre spalter på bloggen.. Har du tips eller instruktioner...?

    SvaraRadera
  21. Att du är en skrotsamlerska har vi alla fattat för längesen och denna gång blev skrotet återigen till något utsökt och vackert!
    Jättefint blev det! En typiskt "Kamomilla-grej" igen!
    Ha en härlig fredag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  22. Vilken orginell dörrprydnad! Var FÅR du alla dina idéer från? :)

    SvaraRadera
  23. Ha,ha! Det var en kul idé. Så påhittig du är. Snyggt blev det också! Visst kan det vara för tokigt ibland. Ha en mysig helg/ Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  24. Vilket fyndigt höstpynt!
    Trevligt veckoslut!

    SvaraRadera
  25. Att du kan! Jag blir lika inponerad varje gång av dina fina ideer. Jag bara älskar lite annorlunda saker och att inte alltid ha en helt vanlig dörrkrans som alla andra kanske har. Det blev en så härlig dörrprydnad.
    Njut av den stundande helgen! kram

    SvaraRadera
  26. Håller med, extra lycka att fixa så fint med "skrot", fast jag tycker vi kallar det återanvändning!
    Den blev hur läcker som helst!
    Kram cilla

    SvaraRadera
  27. DU kan få till det du..det kan man verkligen kalla för budgetfrix...:) det blev så fint! Ha en skön helg, imorgon vattenhålet...härligt med en lugn helg, kramen

    SvaraRadera
  28. Haha, skrotsamlare är vi många här ute i världen... Men duuuu,,,, folk ska uppskatta oss,,,, vi är ju super duktiga om man tänker på miljön,,,,återanvändning allan ballan.... de ä vi de =)

    Kram kram j

    SvaraRadera
  29. Tummen upp för alla "skrotsamlare", då slipper jag känna mig så ensam:)
    Ha en skön helg! Kram

    SvaraRadera
  30. Jo du, jag kan säga så här. Skall kika på en arbetsplats (prova på) om jag skall praktisera där. Det är ett ställe som jag verkligen vill till, som inte ligger så långt i från mej. Mer kan jag inte säga innan det blir klart. Kram

    SvaraRadera
  31. Hamnade på din blogg när jag sökte på "gamla fönster"! Vilken trevlig blogg du har och så roliga och fina saker du tillverkar och hittar på! Ert hem är verkligen mysigt och välkomnande! /Annika

    SvaraRadera
  32. Tittar in och önskar dig en skön lördag ♥ Fin kratta.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  33. Vet du , den hade jag också tagit med mig om jag fått syn på den :o) Ha en bra lördag!

    SvaraRadera