9 september 2009

Del 4 av loppisrundan :)

En liten skål i silvrigaste silverfärg. Lite för kitchig i sin anda men den hade potential, det såg jag redan på loppisen.
Ja, jag tycker att det inte får vara sådär blankt och glansigt. Nej nej. Så jag valde ett helt annat alternativ i vanlig Kamomillastil...Färg! Och vips så hade jag en ny tvålkopp!
En söting att ha på toaletten! Tycker verkligen att den blev bättre såhär. Och man kan ju faktist ha den till något annat också! Servera karameller kanske? (men inte på toaletten... *fniss*)

Fick till min bestörtning i dag höra, att min favoritloppis ska stänga. Men ägarinnan sade att hon ska göra sitt allt för att kunna öppna igen någon annanstans i närheten. Jag håller tummarna, för några andra loppisar finns inte i våra knutar :(

Sånt idag. Av prylsamlarväninnan har jag fått ett litet bord och en korg och idag fyndade jag lite på loppis, men det är en annan historia i ett annat inlägg!

Kamomilla

25 kommentarer:

  1. Men vilken bra idé ..Tänk så mycket det ger det här med bloggandet..Tyvärr oxå massa strunt..Läs hos Mig eller Moa..jag har en liten,liten utlottning oxå..Vill du vara med? Kram

    SvaraRadera
  2. Nämen du, vilken söt skål !!! Himmel vad fin den blev nu då du målat den..jaa, tänk ändå vad det går att fixa bara man har ögon för det !!
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  3. Helt plötsligt ser den ut att var gjord i porslin!
    Det blev superfint! Antar att du sprayat den?

    Nej, kanske inte servera karameller på toaletten..*ler*...men tanken var ju god!

    trevlig kväll!
    Kram mariette

    SvaraRadera
  4. jaaaa - den blev ju hundra gånger sötare när du kamomillat till den lite :)
    passar perfekt på er lilltoa!
    du ska nog inte pröva på att virka en sån korg som jag virkade idag, för det var verkligen jätteansträngande för händerna.
    kramis

    SvaraRadera
  5. Erittäin suloinen kaunistus tarjottimelle tämäkin! Nuo superkiiltävät ovatkin aika mahdottomia yhdistellä mihinkään, hyvää materiaalia!

    SvaraRadera
  6. Tänk vad du är finurlig, du gör om saker som man aldrig skulle komma på. Är jätte glad att du delar med dig. Tack. Kram

    SvaraRadera
  7. Vad lite färg kan göra...det blev ju jättefint och vilka fina kuddar du "tröjat" ihop, jag brukar använda armarna som blir över till benvärmare, det passar mina frusna anklar.
    Kram Paula

    SvaraRadera
  8. Den blev verkligen superfin. Jag har den senaste tiden tänkt skaffa en tvålkopp. Hade lite tänkt mig att hitta ett litet snäckfat/skål i glas men det där är ett hett förslag. Vi har ju faktiskt två vessor ;)

    SvaraRadera
  9. Men ååååh, så läckert! Det blev ju som en delikat gräddbakelse!!! Så jättevacker!!!
    Trist med loppisen som lägger ner sådär, men du kankse hittar på något annat?
    Du kan ju alltid fixa till det! hi-hi!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  10. Vakre funn!

    Skålen ble jo nyyyydelig!!

    Klemmer Malin

    SvaraRadera
  11. Men det blev ju en helt underbar tvålkopp! Jag förstår inte hur du bär dig åt ;)

    SvaraRadera
  12. Så fin tvålkopp du fick efter din loppisrunda!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  13. Hej ! Fin och underbar blogg !

    Skålen blev helt suverän i vitt ! Vilken sorts färg har Du använt ? Har inte riktigt lyckats att måla om sådana prylar..


    Ha det gott, hälsar Anneli W

    SvaraRadera
  14. Underbar liten skål blev underbar med lite färg. Roligt att kika in tiil dig.
    KRam Tess

    SvaraRadera
  15. Hello from Canada...your blog is lovely!!All the best,Chrissy

    SvaraRadera
  16. Härligt att få ta del av dina fina idéer, måla om å få de att se ut som något helt annat e fint. Väntar på mera loppisfynd :)

    SvaraRadera
  17. Förvandlingen blev som vanligt riktigt lyckad! Nu fick jag oxå en ide` igen tack vare dej kära vän.
    Jag har ett stort fat i glänsnde
    silver som jag fått för längesen av min en svägerska, det är så vackert, men jag har aldrig tyckt om glansigheten i det. Nu blir det nog snart förvandlat i vitt eller svart. Men måste köpa mera sprayfärg först. tihi.

    SvaraRadera
  18. Meeeen den blev ju jättefin ju!!!
    Superbra idé.

    Kram
    /Helena

    SvaraRadera
  19. Du är så otroligt kreativ. Man kan inte annat än beundra :)

    SvaraRadera
  20. Skålen blev jättefin med lite färg, helt perfekt att ha tvålar i! Hihi, kanske inte man ska ha karameller på toan nej... ;D
    Jag beundrar verkligen din förmåga att se potentialen i olika föremål du hittar på loppis, och sen förvandla dem och ge dem nytt liv i uppfräschad version! I helgen var jag på gårdsloppis och igår på loppis i stan och jag sökte med ljus och lykta efter några riktiga fynd som man eventuellt kunde fixa till, men nej... Såg bara en samling hopplösa saker som jag inte ville ha. :(

    SvaraRadera
  21. Men va fin den bev,ja du kan trolla du!!
    kuddarna blev ju ehlt ljuvliga med..
    Kram Anna

    SvaraRadera
  22. Skålen du "kamomillade" blev ju jättefin !!! Du är verkligen spray-färgens mästarinna du... Jag fick ju råd av dig och jag har provat men vad gör man för fel när färgen krackelerar ?? För tjockt lager ?? Eller funkade inte underlaget ?? Jag köpte färgen på Biltema. Jag blir sååå inspirerad av alla dina spraymålade saker ju. /Pernilla ia_pernilla@hotmail.com

    SvaraRadera