11 november 2011

Fånga fotograf

Det är inte ofta jag fastnar på bild. Jag står ju helst bakom kameran, och här hemma är det inte riktigt någon som ställer upp på att fotografera  mig heller. Inte för att jag vet om det är viktigt men lite kul kan det ju vara med någon bild i alla fall. (och så har jag nya glasögon-kul att se hur det ser ut på bild) Sådär till bloggbruk, facebook eller till firmans hemsida. När jag sen köpte en radiostyrning till min blixt, fick jag en sån manick som också fungerar som fjärrutlösare för kameran. Så nu stod jag ju sen både bakom kameran och framför den- om man säger så. Inte helt lätt att pricka fokuspunkten för att få skärpan på rätt ställe, kan jag berätta. (och lite fånig kände jag mig, men som tur så var jag ju ensam i skogen...)


Ha en skön helg nu- vet inte hur det är i Sverige, men här i Finland firar vi farsdag på söndag.

Minusta ei paljon kuvia löydy, olenhan itse aina kameran takana. Täällä kotonakaan ei ole muita valokuvauksesta kiinnostuneita, joten olen ainoa joka räpsii kuvia. Ei se nyt niin tärkeää ole, mutta onhan se kiva jos jotain kuvia itsestään löytyy, vaikka facebookiin, blogiin tai yrityksen kotisivuille. Ostin viime viikolla orjasalaman kaukolaukaisimen joka toimii myös kameran kaukolaukaisimena, ja testasin huvikseni miltä tuntuu seistä kameran edessä. (ja olinhan periaatteessa sen takana myös)  Ei mikään helppo juttu- ja huuhuu missä se tarkennuspiste oikein on? Ja vähäx oli hölmö olo-onneksi olin yksin tuolla metsässä!

Mukavaa viikonloppua ja  Ihanaa Isänpäivää!

21 kommentarer:

  1. Fina foton av fotografen! Likadant här , det är sällan jag själv är med på någon bild :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Superfina bilder på dig! Du är SÅ söt, och om du lyckas få till så här bra bilder genom fjärrutlösaren, wow, det är ju super! Det är alltid så roligt att få se bilder på personen bakom bloggen, även om jag själv helst står bakom kameran istället för framför...

    Från ett skogsrå till ett annat, trevlig helg! :-)

    Kram, Helena

    SvaraRadera
  3. Men vilka fina bilder! Vad härligt att se dig framför kameran! Oavsett hur roligt det är att ta kort så är det ju faktiskt så att det är lite kul att finnas med på någon bild... ett helt år med bilder på allt och alla andra och ingen bild där man själv är med... känns inte så kul när man kollar i "fotoalbumet" sedan. Det har hänt alldeles för många gånger.

    Jättefin är du på bilderna och glasögonen är supersnygga!

    Ha en fin dag och en trevlig helg!

    Kramar från oss

    SvaraRadera
  4. Fina kort! Praktiskt med en sån där mockapär!!!

    Jag håller helst i kameran själv när deet ska fotas :)

    Ha en fin fredag!

    Anna

    SvaraRadera
  5. Fina kort! Praktiskt med en sån där mockapär!!!

    Jag håller helst i kameran själv när deet ska fotas :)

    Ha en fin fredag!

    Anna

    SvaraRadera
  6. Åh, så fin du är Kamomilla! En riktig skönhet och vackert fotat dessutom!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Tjusiga bilder! Och glasögon... ;o))

    SvaraRadera
  8. Så snygg du är och glasögenen pasade dej verkligen bra! Fin bild på gulliga Svante nedan också och den headern du har nu, såååå jäkla snygg! Ja, Pappas dag på söndag här med, ha en bra helg! Mari.

    SvaraRadera
  9. Självporträtt är nyttiga har jag märkt,de tar tid att vänja sig,men det är roligt att ha..ändå :) Snygga brillor! ;)

    SvaraRadera
  10. Så modigt att ta ett självporträtt, jag fasar för detta. Gömmer mig gärna då kameror kommer fram, huanimej.
    Du är jättfin, och snygga glasögon.
    Ska till optikern och fixa nya på måndag, roligt, men inte för plånboken.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  11. va söt du e´ :)
    Trevlig helg - kramar

    SvaraRadera
  12. Heja dej! fram för fler fotograffoton säger jag :) Jättefina bilder!

    SvaraRadera
  13. Finfina brillor!! Det är ett bekant problem det där, jag har också mycket lättare att stå bakom än framför..du hade lyckats få bra bilder på dig själv! Och är man ensam så behöver man kanske inte spänna sig för någon som fotar..ha ett skönt veckoslut!

    SvaraRadera
  14. Hyvälle ja tutulle näyttää :))
    samoin teille sinne!!

    SvaraRadera
  15. supersköna bilder både av dig och naturen:) modig som vågar ställa dig framför! en fin helg till dig!

    SvaraRadera
  16. Jättelyckade bilder på dig :-) Glasögona passar dig perfekt..riktigt snygga är dom :-) Ha en trevlig helg även du!

    SvaraRadera
  17. Så fina bilder på fotografen! Duktigt jobbat. Jag har fotat mig själv nångång med hjälp av fördröjning och seriefotografering, men det svåraste är just det där med fokuspunkten.

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  18. Håller med alla andra! Du e så söt, "fick" jättefina brillor o flera framför-kameran-bilder vill vi se! :-)

    SvaraRadera
  19. Ursnygga glasögon!!! Passar dig jätte bra!!! Själv har jag också nya MEN DE ÄR STORA SOM TV RUTOR!!!! Jag ser ut som idiot! Och vet du inte hur de ser ut så se på mig!

    Ha en skön farsdag!

    Kramar!

    SvaraRadera
  20. Jättefina bilder av vackra dig! Nog bra att ha ngn bild av sig själv oxå, trots att man trivs bäst bakom kameran ;)

    SvaraRadera