12 november 2011

Små steg i taget

 Jag hatar julstress, det vill jag inte ens att ska finnas i min vokabulär. Därför försöker jag vara i god tid med vissa saker. Idag var det terassfix. Egentligen inte så mycket mer än att hämta granris och enris och plocka fram lite olika lådor och korgar att klämma in det hela i.

 Ljusslingorna inventerades. De är på plats, men egentligen inte i bruk än. Men snart...för här mitt i skogen är det mörkt som i en säck, så vilken liten lampa som helst piggar ju upp.

Äldsta sonen och jag var ute och fotade lite igår. Synd att halloween redan for för vi måste ju spexa till det lite med spookybilder från en gammal övergiven buss.

Sånt idag- imorgon något annat :)

Inhoan joulustressiä joten yritän aina tehdä tietyt asiat ennakkoon, jotta voin sitten keskittyä muuhun. Tänään keräsin kuusenoksia ja laiton terassin kuntoon. Valoköynnöksistä puolet on laitettu mutta en minä ole niitä vielä sytyttänyt, vaikka mieli tekisi- täällä metsässä on nimittäin säkkipimeää!!
Esikoinen on täällä käymässä vaihteeksi ja innostuttiin kuvaamaan pelottavia kuvia. Harmi vain että Halloween tuli ja meni..

1 kommentar:

  1. Julstress är det värsta, det tar ju liksom bort hela pointen med julen. Gillar också att vara ute i god tid, känner helt plötsligt attj ag borde ränna ute med ljusslingor jag också, så tack för den pushen! :)

    SvaraRadera