6 november 2011

Tittskåp nr2

Jag gjorde ett tittskåp till. Bara för att det är så kul. Hade sönder en glasruta, men det gör inget för då är det ju lättare om man vill pilla in en ljusslinga. Glasskivor är förresten alltid svåra att fotografera. Man får flytta sig hit och dit för att undvika reflektioner och kameran har svårt att fokusera.


Tein taas tällaisen pienen asetelman lyhdyn sisälle, ihan vain huvin vuoksi. Rikoin vahingossa yhden lasiseinän mutta ei se haittaa. Se helpottaa jos vaikka haluaisin laittaa valoköynnöksen eläimien seuraksi. Lasipintojen kuvaaminen onkin haasteellista jos haluaa vältää heijastuksia. Sitäpaitsi kameralla on vaikea tarkentaa kun pinta on sileä ja kiiltävä.

11 kommentarer:

  1. Dom där tittskåpen är jättesöta med sina små bambisar!

    SvaraRadera
  2. lika fint som det första! var har du hittat de fina djuren?

    SvaraRadera
  3. Så sött! Fin idé.

    Tack för länken till printnings-bilder!

    Ha en skön söndagkväll!
    A-C

    SvaraRadera
  4. Åh, jag älskar dina fina små tittskåp!
    Jag undrar också var du hittar de fina små djuren.

    Tavlorna du visade häromdagen är också fantastiskt fina. - Att det är hjortar och rådjur som gäller hos dig just nu råder det ingen som helst tvekan om! ;-)

    Önskar dig en fin söndagkväll!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Tack för ditt snabba svar! Jag ska ta mig en titt i leksaksaffären nästa gång jag är i stan.
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  6. Reflektioner är besvärliga... Men tittskåpet är så sött!
    Tackar för länken till vintagebilderna!

    SvaraRadera
  7. Så fina tittskåp du gör!!!
    Ha en bra start på veckan, kram Jenny

    SvaraRadera
  8. fin ide´ med tittskåpet .. kram Karina

    SvaraRadera
  9. Dina tittskåp är så fina! Blir väldigt inspirerad, ska nog visa dem fr sjuåringen. Känner på mig att han skulle kunna göra helt magiska tittskåp. Tack för inspiration.
    Ha en skön söndagskväll!

    SvaraRadera
  10. Åå vad fint du gjort!
    Dina bilder är helt underbara!!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  11. Å så stämningsfullt. Kram

    SvaraRadera