29 november 2011

I trappan

Jag velar mellan många stilar när jag inreder. Det gäller julen också. Och så blir det som det blir. Oftast så att kök, tambur och trappa blir i traditionell rödvit lantlig stil och resten av huset kanske något annat. Vet inte riktigt vad jag ska kalla det för där finns väl inslag av shabbystilen ännu, romantik och lite av varje. Väldigt svårt att definiera tycker jag.

Men i trappan ser det just nu ut såhär:

(slingan i lyktan är batteridriven och köpt på Ikea.)

En koskaan osaa päättää sisustustyylistäni joten sekoittelen vähän kaikkea, myös jouluna. Keittiö, eteinen ja portaat saavat yleensä sellaisen maalaisehenkisen ja perinteisen puna-valkoisen joulukoristelun, mutta muut huoneet sitten jotain muuta. En oikein osaa kuvaillakaan. Ripaus shabbyä vielä ehkä, ja romantiikkaakin- vähän sitä sun tätä oikeastaan.

(lyhdyssä Ikean pattereilla toimiva valoköynnös)

14 kommentarer:

  1. Snyggt! Det är alltid roligt att förändra efter tycke, smak och humör :)

    SvaraRadera
  2. Kanske Kamomilla-stil??
    Snyggt hur som helst!

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker trappa du har! Det är ju inte alltid så lätt att kategorisera en stil! Håller med Ninette här - Kamomilla-stil är nog rätta ordet!:)
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. voi sitähän se on meilläkin sitä ja tätä sulassa sovussa saman katon alla :)
    mutta niin suloista jälleen kerran!
    miten harmittaakaan kun meidän portaa ei ole kuvauskunnossa..no ehkä joku muu vuosi sitten :)

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt fint! Förstår att du inspirerar många, bland annat vår tidnings bloggare Torghörnet som du hittar på www.ostnyland.fi, där jag också själv har bloggen "Bakom rubrikerna".

    Snygg sida alltså!

    SvaraRadera
  6. Jättefint! Vi har också ett sånt snöre, och det är både praktiskt och snyggt. Och nu när jag ser din trappa så blir jag ännu mer säker på att jag vill ha täckta trappsteg och målad trappa...inte öppen och furufärgad...
    Det är väl underbart att ha sin egen stil.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  7. samma problem här, men det är bara att köra på och låtsas att man vet vad man håller på med. ;)
    kram

    SvaraRadera
  8. Vad fint det var med det grova repet som trappräcke!

    SvaraRadera
  9. Det är väl härligt att man kan blanda lite som man vill, ta det man gillar bäst från olika stilar. Fint blir det hemma hos dig, iallafall!
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  10. Det syns minsann att du är proffs på fotografering!
    Jag har också olika julstilar, lantligt med rödvitt i köket och sen lite mera glittrigt i vardagsrummet.
    Charmigt med lökarna i skålen! Har själv planterat några lökar ikväll. Vet du att det finns en särskild sort av hyacinter som doftar mycket mindre än vanliga?

    Ha det så bra! kram!

    SvaraRadera
  11. Så jättefint du har det! Och jag gillar verkligen "trappräcket"!
    Jag har lagt till dig i min länklista, och hoppas att ännu fler svenskar upptäcker din fina blogg!

    SvaraRadera
  12. Hej där min vän,
    charmigt och inspirerande som vanligt. Och jättesnygg header nu igen!
    hoppas du har en fin tisdagkväll.
    Kram!
    Susanne

    SvaraRadera
  13. Så fint, så fint, så Kamomilla!
    Jag vill också ha en trappa, det blir alltid en speciell mysig känsla med det. Lite svårt i vårt enplanshus bara...
    Kram Susanne

    SvaraRadera