8 november 2011

Oförändrat

Det finns vissa ställen i vårt hem som hållits oförändrade väldigt länge. Det här hörnet brevid spisen i vardagsrummet är ett sånt. Ibland pillar jag lite på smådetaljer men i det stora hela ser det lika ut. De där gamla skidstavarna har jag bara ställt där. De ska få sällskap av de gamla träskidorna alldeles snart. Jag har nog en plan...

Tietyt kohdat kodissamme pysyvät pitkään samanlaisina. Kuten tämä nurkkaus olohuoneen takan vieressä. Joskus siirtelen jotain pientä, mutta suurinpiirtein tällaisena pysyy. Vanhat bambusauvat saavat kohta seurakseen sukset, ja sijoitan ne sitten johonkin kivaan paikkaan. Minulla on jo suunnitelma...

13 kommentarer:

  1. Vad härligt att vi hittade till din vackra blogg ! Vi är tre tanter som skriver om våra minnen ifrån 50-70-talet och därför skapat en ny blogg. Första inlägget är nu ute, hoppas du vill besöka oss, kram tant Brun

    SvaraRadera
  2. Du har så mysigt! Coolt med 4+4=8
    tycker jag!

    En del saker mår bäst av att ligga på samma ställe!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Vilket vackert hörn och så kul att förändra lite då och då med små medel! Fint med skidstavarna!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Har man hittat det ultimata stället för sina saker brukar man vara nöjd en längre tid. Och förstår att du har gjort det..så fint :-)

    SvaraRadera
  5. Ska bli kul att se vad du hittar på!
    T-shirt transfer-pappren kan man hitta på såna ställen där dom säljer fotopapper och printrar har jag för mej, typ El-giganten eller fotobutiker och såna ställen har jag för mej. Tror jag såg nån nånstans nämna att man kan köpa såna i hobbyaffärer också.
    jo, kom på ett ställe som kanske har dom - Hong Kong! det kan hända att jag minns fel, men jag har för mej att jag sett såna papper där.

    SvaraRadera
  6. Såg på en annan blogg att de också hade lyft in träskidorna. Ingen dum idé... kanske jag också plockar in mina i farstun i år istället för att ställa dem därute... fast du har säkert en ännu bättre idé :O)

    SvaraRadera
  7. Ja...hel underbar hörna...Fina naturliga färger som skulle passa så bra i min...drömhem...
    /Hälsningar, Karla

    SvaraRadera
  8. Förstår att du inte byter ut något i de hörnet för det är hur fint som helst precis somdet är!! Ha de gott! /Michaela

    SvaraRadera
  9. De är sååå kivoga dina klossar med tal!!!!
    Vill också ha!

    Kram på dig där ute i mörkret (jag menar, att här lyser ändå staden...tyvärr)!

    Kraamar!
    -Pia-

    SvaraRadera
  10. Vilket mysigt hörn!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  11. ååå vad många fina inlägg o bilder sen jag hunnit kommentera senast! O förstår väl att hörnet får vara hyfsat oförändrat så perfekt så här! Ska bli spännande att se vad du hittar på m skidorna!

    Ni har nog ett så mysigt hem! Skulle kunna flytta in på direkten ;)

    O fina bilder du tagit på dig oxå i dina nya tuffa glasögon!

    SvaraRadera
  12. Det är besvärligt ibland då man själv ser hur det ska bli, men utåt ser det bara konstigt ut. Men det där ser ju fint ut redan!

    Tack för peppningen hos mig. Det värmer.

    SvaraRadera