22 november 2011

Vilken gåva!!

Idag fick jag en sån överraskning att jag tänkte smälla av! Vi hade bloggträff hos Ninette idag och skulle baka pepparkakshus tillsammans. (En jättekul ide´förresten- rekommenderas!) Men ja, innan vi hann börja baka, så stod hon där med ett leende på läpparna och sade att hon hade en överraskning åt mig. Hon kom nämligen ihåg, den filuren, vad jag sagt att jag skulle vilja testa. Att göra ett pepparkakshus av Villa Kamomilla!!!

Jag visste att hon är duktig, så jag har nog aldrig tvekat att hon inte skulle klara av en sån uppgift. Men vet ni, att någon tar sig tid, och gör nåt sånt, och offrar flera timmar för ett sånt otroligt hantverk- för någon annan än sig själv! Ja, ni kan tänka er hur rörd jag blev!!

Tack, käraste vännen, vilket stort och varmt hjärta du har!! <3
Mer om bloggträffen och bakandet imorgon! Följ med och se vad som händer när ett gäng glada tjejer samlas för att baka och ha kul!



Tänään sain sellaisen yllätyslahjan että meinasi silmät tippua päästä! Ninette oli kutsunut blogisytäviään kotiinsa piparkakkutaloja leipomaan. Kun olimme jo aloittamassa, hän hymyili salaperäisesti ja vei minut toiseen huoneeseen jossa odotti yllätys!! Piparkakkutalo- ja aivan Villa Kamomillan näköinen! Apua! Tiesin että hän on taitava, mutta minua liikutti eniten se, että hän oli laittanut niin paljon aikaa tällaiseen projektiin!  Kiitos sinulle, rakas ystävä. Sinulla on suuri ja lämmin sydän! <3
 Lisää piparkakkujuttuja huomenna- katso mitä tapahtuu kun joukko iloisia mymmeleitä kokoontuu leipomaan yhdessä! :)

35 kommentarer:

  1. Vilken värdefull gåva! Så vackert ert hus är som pepparkakshus :)

    SvaraRadera
  2. Hej. Vad ljuvligt, va hon kan göra konstverk.

    SvaraRadera
  3. Nej jämmer vilket mästerverk ! Helt oroligt förstår att du är glad !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  4. Oj ett sånt konstverk....det får du spara i många!!år!♥

    SvaraRadera
  5. Det var det fiinaste lilla pepparkakshus jag sett!

    SvaraRadera
  6. Himmel såååååå fint:))

    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar gåva!
    Njut av den så länge den varar...
    kan man spara pepparkakshus till nästa jul??
    Har inte det problemet här hos oss-
    vi äter upp alla pepparkakshus, de börjar försvinna bitar bakifrån ;)

    SvaraRadera
  8. otroligt, vad fin! vad duktig hon är!

    SvaraRadera
  9. Näää men du vilket mästerverk av villa kamomilla.. såå sött.. och vilken vän :)Himla rolig grej förresten ...kram//Pia

    SvaraRadera
  10. Å vad vackert. Såg direkt vad detvar. Gott ser det ut med. Vilken present. Kram

    SvaraRadera
  11. Oho, onpas hieno ! Toiset osaa ! :-)

    SvaraRadera
  12. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  13. Alltså wow, vilket jobb och vilket härligt pepparkakshus!! Lyckans dej!! :)

    SvaraRadera
  14. Sidu du har satt ljus innuti..va fint :-) Jaaa..det var nog så att jag också blev lite rörd och då var det int ens mitt hus! En värdefull gåva av en värdefull vän, tänk att ha en sån :-)

    SvaraRadera
  15. Men vilken gåva,
    och vilken underbar vän du har.

    Huset är helt ljuvligt

    SvaraRadera
  16. Otroligt vilket vackert peppar-kakshus,det vackraste jag sett.
    Vilket jobb!!
    Så gulligt gjort ,jag skulle också nästan smälla av.
    Sådana vänner vill vi alla ha.

    SvaraRadera
  17. Imponerande! Vilken otroligt fin gåva! ♥

    SvaraRadera
  18. Fantastiskt!! Det är konst på hög nivå :) Snyggaste pepparkakshuset jag sett
    Kram Maria

    SvaraRadera
  19. Jaaa, hon är så himla duktig! Helt underbart fint hus, undrar om inte det är ett av de finaste hon gjort. Och underbar blogg har hon också.
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  20. Oj, oj hon kan nog hon Ninette! Vilket fantastiskt konstverk! Och vilken underbar vän du har!

    SvaraRadera
  21. meillä täällä on tänään poltettu sormet ja hermot muumitalon kanssa..
    onneksi en nähnyt enne aloitusta tätä kuvaa..olis voinut parku tulla :))
    voi miten kaunis, ihana ja kaikkea sellaista!!
    onnellinen sinä!!
    jaana

    SvaraRadera
  22. Åh, vad rörande! Hon är en fin vän.

    SvaraRadera
  23. Kertakaikkisen ihanan yllätys, taitava on piparkakkutalon tekijä:)

    SvaraRadera
  24. Vad fint hus, jag fårstår du blev rörd!

    Linda

    SvaraRadera
  25. Siis kuinka palajon työtunteja...Mielettömän hieno !

    SvaraRadera
  26. Var rädd om din vän, sådan vän får man verkligen leta efter. Och vilket sött gulligt hus du fick!/Jill

    SvaraRadera
  27. lovely cookie house!!!
    kisses

    SvaraRadera
  28. SÅ himla fint! Min man gjorde ett sandslott av vårt hus i somras. inte riktigt lika glamoröst men så nära vi kommer tror jag, det här verkar ju väldigt avancerat!

    SvaraRadera
  29. förstår om du vart rörd till tårar av dennna överraskning♥ så vackert och vilket jobb. Hoppas du får en härlig första advent
    kram

    SvaraRadera
  30. http://www.alltomstockholm.se/start/article2766638.aos

    Sicket underbart pepparkakshus!!
    Aldrig sett nåt sånt vackert innan!

    //Mia

    SvaraRadera
  31. Ser att "s".et på slutet av länken inte syns, men markerar man så står det "aos" på slutet av länken så då funkar den om man klistrar in den i adressfältet ;)

    //Mia

    SvaraRadera
  32. helt ljuvligt! vilken fin gåva!
    susanne

    SvaraRadera