26 november 2011

Startskottet

 Nu kära vänner ska det julpyntas!Vid lillajul brukar startskottet gå, tycker jag. Visseligen har jag lagt ut lite ljusslingor och smått redan, men jag tycker nog att både sovrummet och glasverandan behöver sina advenstljus i fönstren, inte sant? Men före det ska jag jobba! Ettårsfotografering kombinerat med familjefoton. Jag hoppas innerligt att vädret ska vara nåt annat än det varit de senaste dygnen...

Minusta pikkujoulu on se raja, jonka jälkeen saa laittaa paikat joulukuntoon hyvällä omatunnolla. Mutta nyt ensin töihin! Yksivuotiskuvaukset sekä samalla perhekuvaus. Toivon todella että ilmat olisivat suotuisat!! Vasta sen jälkeen kyntteliköt ikkunoihin ja  iltafiilistelyä!

11 kommentarer:

  1. Underbara bilder med så fin stämning och så vackert!
    Ha en härlig adventshelg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Ui, miten upeita kuvia täällä!
    Aivan täydellisen ihana koti teillä. Muistankin sitä joskus jossain sisustuslehdessä ihailleeni :)

    Mukavaa joulun odotusta!

    SvaraRadera
  3. Å vad fint du har det..... Som vanligt. Där skulle jag kunna bo. Kram

    SvaraRadera
  4. Bor du där????

    My God! Vilket ställe :)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Jälleen niin kutsuva tunnelma! Kiitos niistä!

    Ihanaa joulun odotusta!

    SvaraRadera
  6. Ska bli så kul att se hur du julpyntar! Härligt väder idag förresten!

    SvaraRadera
  7. Åhh, det där lilla sovrummet skulle jag kunna flytta in i omedelbart och bums! Ett sådant tak som du har där önskar jag att vi hade i våra rum här hemma...

    Hoppas du får en riktigt fin första advent!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  8. Så fint sovrum! som ett lyxigt pensionat på landet där man vet att världens godaste frukost väntar när man vaknar... Gillar mycket! Ser fram emot att se julpyntet, go for it!
    Ha en fin advent!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  9. Himmel och pannkaka - att du tar snygga foton!!
    Det är ett sånt speciellt ljus, färgnyanser och skärpa!

    Ha en riktigt fin första advent!
    kram, A-C

    SvaraRadera
  10. Åhhhhhhhh......
    Vad fint du har det hemma! Jag hinner inte med att pynta som jag vill. Det gjorde jag inte när jag var postis heller för då var det också fullt upp på jobbet.
    Underbara bilder du tar...och vilket pepparkakshus du fått. My God så fantastiskt vackert!!
    Önskar dig en fin advenstdag!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  11. Ni har ett så himla mysigt hem!! :) Vi väntar med spänning på att få se bilderna från igår ;)

    SvaraRadera