2 november 2011

Stämningsbilder

Hade tänkt komma med ett bambi-inlägg idag igen men jag skonar er från det- vi tar det i nästa inlägg! Istället blir det några bilder från en stund i vårt halvinredda gästrum nr 2 .

Jag ville testa ljuset där, då det kommer så vackert in från sidan mot det gamla slagbordet. (Det lilla dagsljus vi nu har)  Lite torkade dragonblommor (tror jag?) och ett pärlhalsband blev ett vackert litet stilleben.

EDIT: En läsare skickade en hälsning att det nog är oregano, (tack!)och det har hon minsann nog rätt i. Se ni jag har alltid sagt att jag inte är någon trädgårdsmänniska. :)

Ajattelin taas laittaa bambi-kuvia mutta taidan vaihtaa välillä aihetta. Vierashuone nro 2 on vasta puoliksi sisustettu. Ikkunasta tulee kaunis sivuvalo joka osuu vanhan kauniin klaffipöydän kuluneeseen  pintaan. Tein yksinkertaisen kauniin asetelman vanhoista kuivakukista (rakuuna ehkä?) ja kaulakorusta.
EDIT: eräs lukija huomautti että kyseessä on Oregano, ja oikeassa hän kyllä on! Itse en ole näitä puutahaihmisiä..

20 kommentarer:

  1. De här bilderna gillade jag, riktigt fina!

    SvaraRadera
  2. Så fint och ljuvligt. Det är svårt med det lilla ljuset nu. Blir aldrig ljust på dagen. Kram Maria

    SvaraRadera
  3. ljuvligt!
    ni kunde ju öppna ett bed & breakfast då ni har så många gästrum ;)

    SvaraRadera
  4. alltså du tar ju bara finare och finare bilder!

    SvaraRadera
  5. Beautiful pictures en pretty colors greetz Marjon

    SvaraRadera
  6. minä niin Rakastan näitä sinun kuvia, voisin joka ikisestä tehdä taulun seinälle :))
    muuten myytkö kuviasi, jos niista haluaisi tehdä taulun??
    täällä hermoilu alkaa..aina kun saan jonkun kohdan mukamas valmiiksi, nii seuraavana päivänä se jo näyttää hölmölle...
    mutta jos liikut täälläpäin, nii soitte niin olis kyllä kiva nähdä ennen H-hetkeä :))

    SvaraRadera
  7. Stämningsbilderna gav riktig...spänning! Fina färger!
    /Karla.

    SvaraRadera
  8. Vilken stämmning!
    Såå fina, dina foton!!!

    Kramen!

    SvaraRadera
  9. Ljuvliga bilder! Jag tycker så om dina stilleben!

    Nu finns mattelektion tillagd i min blogg... :)

    SvaraRadera
  10. Så vackert! Drömskt... Jag vill också kunna fota så!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  11. Underbart stämningsfulla bilder i underbar färgskala!
    Må så gott i höstmörkret!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  12. Härliga bilder. Tror dock inte på dragon, ser nog mest ut som oregano!
    Maj

    SvaraRadera
  13. Helt underbara bilder. Du har ett sånt öga för det vackra och du är så duktig på att ställa upp dina saker så att det blir så fint.

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Länge sedan jag haft tid att titta in här, så fint du har gjort! Jättesnygga bilder! :)

    Såg din kommentar hos lindas lantliga, att du undrade vad ponchon på Lantliv-pärmbilden kostade. Samma modereportage finns i Maalaisunelma, och där syns den inne i tidningen! Kostar tydligen ca 190 euro från Hoss :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera