30 november 2011

Jag hittar inte ljuset...

Imorgon ska jag iväg och fota ett julhem. Jag önskar så att det skulle bli lite ljusare bara. Det är verkligen krävande att få till det i detta mörker. Det här är nog den värsta fotograferingstiden på hela året, men samtidigt så stämningsfull..
Men i värsta fall har man bara fyra ynka timmar på sig, sen börjar det skymma.

 I det egna sovrummet är adventsljusstaken i alla fall på plats, och en liten gnutta jul stämning i alla fall..
Huomenna lähden kuvaamaan yhtä ihanan tunnelmallista joulukotia. Toivoisin vain vähän valoa. Tämä vuodenaika on kaikista haastavin, kun valo loppuu jo varhain iltapäivällä. Pahimmassa tapauksessa kuvausaikaa on vain neljä tuntia, eivätkä nekään tunnit aina ole valoisia.
Omassa makkarissa on nyt kynttelikkö paikallaan. Tuohan se vähän tunnelmaa kuitenkin vaikka ulkona on niin harmaata.

16 kommentarer:

  1. Så mysigt ni har i sovrummet. Här har det inte alls blivit ljust i dag tycker jag...

    SvaraRadera
  2. Men du ser ändå ut att lyckas rätt bra... I jämförelse med en amatörbloggare som jag som mest fotar med mobilen ;-)...

    SvaraRadera
  3. Så vackert sovrum! Tapeten ser helt underbar ut. Vi bor lite modernare nu för tiden och jag kan sakna romantiska tapeter, som tyvärr inte passar hos oss längre, snyft.

    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. turunsanomien säätieto näytti huomiselle hippasen aurinkoa!! toivotaan parasta :)
    tänään on ollut niin pimeää, sataa tihkuttaa..ei tunnu päivä tulevan ollenkaan..
    me haettiin eilen kuusi plantagenista :) taidettiin olla ekat kuusen ostajat, kun myyjäkin oli niin hämillään :)
    mutta kaunis kuusi on nyt sisällä siinä punaisessa huoneessa..mystinen tunnelma :)
    pian nähdään!!!
    jaana

    SvaraRadera
  5. Så mysigt, o vackert ljus! Det kommer säkert att bli fina julbilder!

    SvaraRadera
  6. Du får till väldigt fina bilder trots det sparsamma ljuset. Vissa dagar känns som om om det g blir ljust... Det går åt mängder av stearinljus nu!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Du är så fantastiskt duktig med kameran och så har du ju ett väldigt vackert hem oxå förstås.

    Jag är så glad över att hittat din fina blogg som jag följer troget.

    Ha det gott/Kram Lussan

    SvaraRadera
  8. Vad trösterikt att höra att du oxå har sårt att hitta ljuset.. Men det lovades väl uppklarnande till i morgon västerifrån hörde jag på bilradion..
    Lycka till !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  9. Hej du, det här var i alla fall ett jättevackert ljus, tycker jag!!!! Stämningsfullt och med mycket årstidskänsla. Är du inte nöjd med det? (Hade jag som sagt varit!!!!)

    Kram vännen
    Kristin

    SvaraRadera
  10. Wow vilket sovrum du har!! Jätte fint!
    Ha de gott! /Michaela

    SvaraRadera
  11. Hej
    Så mysigt och jag ser att min stora favorit (ljuskronan) hänger i hörnet den är så underbar!
    Kram Marith

    SvaraRadera
  12. Underbar sovrumsbild :) lycka till med julbilderna, kram

    SvaraRadera
  13. Du klarar säkert av att fotografera oberoende, men visst blir man trött att det är mörkt oberoende när man är hemma. Fint i sovrummet och i trappan!

    SvaraRadera
  14. Härligt att få se bilder från ditt hem. Så fint ni har det i sovrummet och i trappan och hyacinterna så vackra. Lycka till med julreportaget..hoppeligen skiner solen åtminstone en liten stund. Det är verkligen en utmaning nu.. :-)

    SvaraRadera
  15. Ser underbart ut tycker jag! Lycka till med fotodagen!

    SvaraRadera
  16. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    Giaonhan247 chuyên dịch vụ chuyên dịch vụ mua hàng trên Amazon ship về Việt Nam uy tín, dịch vụ ebay vn nhanh chóng và dịch vụ order hàng Mỹ uy tín.

    SvaraRadera