8 juni 2014

Bakningsreportage ute!


Oj hjälp... jag tror jag har ätiti mig igenom helgen, och nu känner jag mig som en fotboll. Om sommaren fortsätter med så här mycket fester då kommer jag verkligen att få ta mig i kragen!! Men ja, det blev firat igår- en hel del och bara jag hinner göra lite bilder ska ni får se. Men först ute är ett bakningsreportage för tidningen Leivotaan (LRF-medias finska version av Hembakat) där min man medverkade. I reportaget presenterade han tre olika sorters bröd.

Mycket svårt att göra reportage på hemmaplan. Galet svårt! Helt annat än vanliga jobb.  Här har ni min älskling i brödbakningstagen. Han kan han, och vårt samarbete funkade riktigt bra. 














Voi apua... olen syönyt koko viikonlopun. Tai ainakin tuntuu siiltä. Jos kesä jatkuu tähän tyyliin pitää ihan satavarmasti ottaa itseään niskasta kiinni ja jarruttaa. Mutta joo, eilen tuli sitten taas juhlittua ja kerron siitä lisää kunhan saan kuvat tehtyä. 



Ennen sitä kuitenkin kasa leivontakuvia. Rakas mieheni- innokas leipuri suostui lehtijuttuun Leivotaan-lehdelle. Jutussa on mukana kolme eri tuotetta.  Hauska tehdä juttua näin omissa nurkissa mutta sairaan vaikeaa! Poikkea normaali työskentelystä todella paljon. Yhteistyö sujui kuitenkin ihan mukavasti :)

3 kommentarer:

  1. Å jösses vilka bröd! Vill haaaaaa! Vi får ta tag i det där till hösten...
    Och bilderna är jättefina.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. En kurs skulle jag gärna delta i. Hans bröd ser härligt goda ut!!

    SvaraRadera