24 juli 2014

Några timmar semester i gott sällskap

Igår, när jag i ett mörkt rum hade redigerat bilder så jag blivit nästan vindögd, stängde jag kontoret någon timme tidigare än vanligt för att träffa Ninette och hennes man som var på en lite semestertripp hit ut i skärgården.
Vi njöt av goda drycker på Cafe Lanterna och sen sökte vi oss till bakluckeloppiset i Södra Hamnen. Jag fyndade lite smått, bland annat denna fina lykta, och en svagt rosa lampskärm. Sen blev det lite grejs till våra fantasyfotograferingar, som blir ett spännande projekt med tusen olika ideer som snurra i våra huvuden just nu.
Vill ni se mer bilder från dagen, (även av mig och min "bodyguard" ) så kika in hos Ninette!

Ps de fina blomstren som doftar så gott hade Ninette med sig åt mig.


MUUTAMA TUNTI LOMAA HYVÄSSÄ SEURASSA
Eilen, kun olin editoinut kuvia niin että silmät pyöri päässä, suljin toimiston hieman aikaisemmin ja lähdin Cafe Lanternaan tapaamaan Ninetteä ja hänen miestään. Juotiin raikkaita juomia ja höpöteltiin ja sitten päätettiin mennä löytyretkelle Etelä Satamaan jossa järjestetään kirppistapahtuma joka keskivikko nyt kesäaikaan.
Löysin ihanan lyhdyn sekä kivan pikku varjostimen. Muutamia juttuja tulevia fantasykuvauksia varten tarttui myös käteen. Projekti pyörii mielessä lähes koko ajan.
Jos haluatte nähdä lisää kuvia eilisestä, ja minustakin yhden "henkivartijani" kanssa, niin kurkatkaa Nineten blogiin.
Kukat sain Nineteltä. Ihana tuoksu!







1 kommentar:

  1. Det var verkligen jättekul! Tänk hur en egentligen liten grej kan få en att känna semester helt plötsligt! Välbehövd semester dessutom - tusen tack!

    SvaraRadera