28 september 2011

Ny ljusstake

Jag fick en sån här trofé, av en god vän. Den var lite sönder som ni ser, en del fattas. Men se det stör ju inte mig, jag tog en ljushållare och bad min man skruva fast den. Så vips hade jag en rustik ljusstake med känsla av höstjakt.
Om nu någon tycker den är makaber så får den tycka. Här ute på landet är jakt en del av vardagen för många.

Sain sarvet (en päähän sentään) ;) haha. Oikeastaan vähän rikkinäinen tuo pää, siitä puuttuu osa. Mutta ei se minua haitannut yhtään, sillä tein siitä kynttiläjalan. Sopii minusta hyvin nyt kun metsästyskausikin on alkanut. Jonkun mielestä tämä voikin olla vähän kauhistuttava, mutta täällä maaseudulla metsästys on osa elämää..

19 kommentarer:

  1. Me like! Ei lainkaan makaaberia.

    SvaraRadera
  2. Den blev verkligen jättekul! hade förresten tänkt visa en dansk inredningstidning åt dej när vi nästa gång ses - dom har just såna här horn till salu i olika inredningsbutiker. Fast utan ljushållaren då! Mysigt! :)

    SvaraRadera
  3. Vilken fiiiin blogg! Såklart lägger jag dig till min blogglista...

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Din trofé ser jätte snyg ut! Och ljushållaren är en fiffig idé :)

    mvh,
    New England Rose / Valkeat Unelmat

    SvaraRadera
  5. Makabert? Nej, tillhör vardagen som du säger, speciellt här i norr. Jag gillar horn, skinn, ull, uppstoppade djur som jag omger mig med härhemma, det syns även på min blogg.
    Ursnygg header återigen, gillar det milda ljuset i bilderna. Du är duktig!
    Eija

    SvaraRadera
  6. Hyvä idea! Meillä on noita vintin portaikko täynnä. Saisinkohan tehdä joistain kynttilänjalan.
    Kohtahan se metsästyskin taas alkaa, eli kalloja ja sarvia tulee lisää...

    SvaraRadera
  7. *skrattar*

    Vilken häftig ide!

    Ser att headern fått lite guld på sej... SNYGGT!!!

    SvaraRadera
  8. i like it! jag tyckte för några år sedan när jag prenumererade på vakre hjem att de där troféerna är fula, men nu finns det ju överallt, och smaken ändras därefter ;)

    SvaraRadera
  9. Den var läcker!

    Kram vännen!

    SvaraRadera
  10. U-la-laa... just lasten kanssa nähtiin metsässä peuran kallo. Enpä tajunnut, että siitäkin voisi loihtia noin hienon koristeen :-) Otin mukaan vain jäkälöityneitä puunoksia...

    SvaraRadera
  11. Rolig idé! Så fint du har det hos dig med allt det vackra och vita. Vi få låna en stuga vid havet ett par år och jag kommer att måla träpanelen i vardagsrummet vit så det blir ljust och fint. Hämtar nycklarna till stugan i morgon. Det ska bli härligt!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  12. Du är så finurlig och en insp källa. Kram

    SvaraRadera
  13. Hej! Du är så påhittig och kan hitta nya funktioner till allting. Ha det bra! Hälsningar Ing-Mari

    SvaraRadera
  14. Du är fiffig du!
    Gillar texturen i bilden.

    SvaraRadera
  15. Återigen en trevlig kamomilla idé :O)
    Skön helg!

    SvaraRadera
  16. Annorlunda men snygg! Passar nog bra i hösttider och jakt.

    kram till dej!

    SvaraRadera
  17. Oj det var en annorlunda variant av ljusstake, kan inte visa bilden för Peter då hittar han väl på att jag kan göra så av hans bauta älghorn...oh du milde det vore katastrof....
    Fast ditt lilla horn va jättefint!
    Jo du hos oss händer det saker för var dag som går ingen rast & ro här inte.
    HA en bra vecka!
    Kram Marith

    SvaraRadera