21 mars 2008

När orken tryter

Jag har varit sjuk och orkeslös så inpirationen för påsken har inte flödat precis. Inte för att jag är nån stor påskpyntare annars heller, men lite har jag ju satt fram i alla fall. Och lite klurighet kan man ju lägga till. Som på detta fat.I en större mängd finns det alltid nån som sticker ut och är annorlunda...Ett modigt litet rosa ägg!Pelle Kanin, en gång i tiden högt älskad fick komma med på bild idag, med en av kopparna jag fick av prylsamlarvännen.
Och om du tittade noga på bilden så såg du brickhållaren i bakgrunden. Den satt gubben min upp på köksväggen idag. Från prylsamlarvännen är den också. Hon är en guldgruva! Och det är min mamma också, för av henne har jag fått den fina brickan!
Jag hoppas alla som behöver vila under påsken får göra det, att alla som vill vara kreativa, har tid att göra det och att alla som planerat något får det gjort. Ledig eller inte, ha det gott, ät gott och ta hand om varann!

GLAD PÅSK!

Kamomilla

18 kommentarer:

  1. så vackra bilder!!!
    ja jag är rätt orkeslös nu med..behöver sova..har jobbat två tuffa/intensiva pass på mitt jobb med kort bemanning...

    önskar dig en fin påsk med mycket vila och återhämtning!!!
    kram anna

    SvaraRadera
  2. En sån go' liten kanin!

    Hoppas du får orken åter snart! Kram på dig och en riktigt Glag Påsk!

    SvaraRadera
  3. alltid härligt att kika in hos dig. Ja vi har tänkt ta det lugnt och äta gott i påsk, vi har redan börjat... :-)
    Önskar dig en skön fortsättning på påskhelgen också!
    Många kramar
    S

    SvaraRadera
  4. Hej så fint...och du får ha en glad påsk..PIA

    SvaraRadera
  5. Man önskar ju att man var det lilla rosa ägget!

    En skön påskhelg, med behövlig vila, önskar jag dig och familjen!

    SvaraRadera
  6. Glad påsk på dig och hoppas orken återvänder!
    Själv känner jag mig pigg och kry efter långfredan och skulle kunna ta tag i vad som helst!

    SvaraRadera
  7. Hoppas att du är piggare nu! jag brukar inte heller pynta så mycket till påsk. Du har pyntat precis lagom tycker jag...och ditt påskris är såå vackert!

    Kram
    Dorthe

    SvaraRadera
  8. Krya på dej kära du!!

    Glad fortsättning på påsken önskar jag dej och fortsätter drömma om din vackra glasveranda *blink*!!

    SvaraRadera
  9. Kikar in och önskar dig en mysig påskhelg!
    Hoppas du känner dig piggare:)
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  10. Så fina bilder och kul med det ensamma rosa ägget i skålen...vackert och effektfullt!!!! Hoppas nu att du får vila så krafterna kommer tillbaka!!!!
    GLADA PÅSK-KRAMAR fr C

    SvaraRadera
  11. Hej min ljuvaste!
    Då är man igång igen...japp, det kan vara kort mellan tårar och glädje..:)
    Så är det för mig iaf. och eftersom jag raderade Landamot, fick jag göra en ny blogg. Men det känns roligt och denna gången, bara för mig och helt kravlöst! Så vi får se..:)

    Jag har flitigt besökt dig, trots att jag inte kommenterat så ofta. Hit bara måste jag hela tiden, det är som balsam för själen...bara så att du vet!
    Ha nu en härlig påsk, hoppas du är kry och att du kan njuta massor!
    Vi ses..;)
    Mina varmaste kramar //Goa

    SvaraRadera
  12. Fina bilder!
    Önskar dig en riktigt härlig påsk!
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Hej Kamomilla!
    Ja....ibland så tar orken slut.....poff....bara, så sitter man där och inte vill nåt!! Upp och ner går det!
    Ändå visar du så himla fina bilder! Hjärtfatet.....Pelle kanin och den sista bilden.....mmmmmmm.....mums så fin!
    Önskar dig en riktigt skön påskhelg!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  14. Oikein viihtyisää ja tunnelmallista!! Löysin tänne tällä viikolla ja taidan palata useamminkin! Kivan kotoista teillä.
    Oikein hyvää pääsiäistä!

    SvaraRadera
  15. Jättefina bilder du visar!
    Hoppas at du är på bättringsvägen!

    Må gott

    SvaraRadera
  16. Vad bra med en sån vän!!*hihi*, min bästa väninna hämtar här när jag tröttnar på saker! Speciellt när jag fått för mig att bli modern, det åker ju oftast ut ganska omgående...!

    Fin bricka du fått av din mor!!!
    Passar ju verkligen fint där i ditt fina kök!

    Fortsatt skön påskhelg önskar jag dig och familjen!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  17. vilken skatt den väninnan är!
    god fortsättning på helgen, vännen, o hoppas du mår bättre nu!

    SvaraRadera
  18. Vilka fina påskbilder! :)

    SvaraRadera