25 december 2012

Juldagen

 Tack för alla fina hälsningar! Jag har varit lite frånvarande, julen är ju en högtid för familjen, inte för nätlivet.
Julafton blev lite annorlunda i år, då vi inte satt alla vid bordet så som tänkt. Min pappa var intagen på sjukhus och tvingades stanna över julafton. Vi besökte honom och förde med oss lite julstäming åt honom, efter bästa förmåga.   Idag skrivs han äntligen ut, vi får honom med oss till julbordet, så vi får ta igen det vi missade igår.


Idag vräker snön ner (för andra dagen i rad) Syrran brände bort julskinkan med att skotta snö och systersonen , mamma och jag busade med Svante.


 Svante  stackaren har så korta ben att det börjar vara lite jobbigt att ta sig fram, och man har riktigt svårt att se honom ibland!










                                           Nu ska jag kila iväg och fixa lite dagskaffe!



Kiitos kaikista hyvän joulun toivotuksista! En ole hengaillut netissä sillä jouluhan on perheen aikaa, ei surffailun. Sitäpaitsi vietimme hieman erilaisen joulun sillä isäni joutui viettämään sen sairaalassa ja kävimme siellä viemässä herkkuja ja juttelemassa hetken.
Tänään hän päsee kotiin ja saamme kaikki istua samaan pöytään ja nauttia joulun herkuista.
Lumituiskua  jo toista päivää ja sisko poltti joulurasvat pois kolaamalla lunta. Me muut, siskonpoika, äiti ja minä leikittiin Svanten kanssa. Rassukalla jo vaikea päästä eteenpäin kun jalat ovat niin lyhyet :) 

7 kommentarer:

  1. hejsan!

    vilka härliga bilder du visar även bilden på huset i förra inslaget:))

    jag förstår att svante har lite problem i snön;) jag har en cairnterrier de är ungefär lika stora så jag känner igen det hihihi

    god fortsättning
    kram ELLINOR

    SvaraRadera
  2. Det är inte lätt att vara liten... så härligt det ser ut ändå, med så mycket fin snö.
    Här har snöat, töat och nu fryser det på igen. Så det var rejäl skare uppepå slasket, och Lilleman skuttade, eller rättare sagt struttade fram. Det kändes nog när det skar på benen...
    Skönt att du får hem din far igen.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Så bra att din pappa fick komma hem idag.
    God fortsättning på julhelgen!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  4. Minäkin oon koittanut surffailun jättää minimiin joulun aikana. Nyt nukuin pitkään ja tulin kahvikupin kanssa blogikierrokselle pitkästä aikaa :) Onnellisia loppuvuoden päiviä toivottelen!

    SvaraRadera
  5. Hej! Så mysiga bilder! Visst är de mysiga dessa dagar efter jul, all stress och alla måsten är borta, kvar ligger ett fridfullt lugn och lata dagar! :) just nu sitter Signe i sin fåtölj och äter russin framför tvn medan jag bloggar och sambon är i skogen med hunden. God fortsättning!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Merry Christmas!
    Greetings from Croatia:)

    SvaraRadera