25 mars 2015

När det inte går som i Strömsö men blir bra ändå

När det inte går som i Strömsö kan man vända förlusten till sin fördel. Jag skulle måla min gamla  moodboard i kontoret från svart till pastellgul, (  jag kommer att ha en massa pastellfärger i nya studion) men det gick inte som jag tänkt. Sprayfärgen bara spottade och fräste och tillslut kom det inget. Träskivan blev därmed bara målad till en del. Där har den stått nu i en vecka och stirrat surt på mig, tills jag skulle fota mina blomster igen (för se knopparna har börjat öppna sig!), och upptäckte att den fungerade ypperligt som fotobakgrund. Se sådär- intet ont som inte för något gott med sig!!



KUN EI MENE NIIN KUIN STRÖMSÖSSÄ
Kun asiat eivät mene kuin Strömsössä on parasta kääntää tappiot edukseen. Minun piti maalata vanha konttorissa roikkunut moodboardi mustasta pastellinkeltaiseksi, ( tulevan studion värit ovat pastelliset) mutta suhumaali vaan sylkäisi klönttejä ja suhisi äkäisen epätasaisesti. Puulevy on siis vain osaksi maalattu ja siellä se sitten olkkarinnurkasta on tuijottanut minua viikon päivät, kunnes eilen keksin kuvata kukkiani taas. (nuput ovat osaksi auenneet!) Oivalsin että tuosta saisi loistavan valokuvaustaustan!  Eli näin sitten käänsin tappion voitoksi. Hyvä mä. 






7 kommentarer:

  1. Så himla vackra bilder och bakgrunden är helt perfekt till dem!
    Spännande att få följa alla era tankar och val inför flytten och spännande ska det bli att få se hur det sedan blir på plats :)
    Allt gott till er båda!
    Kram
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Väldigt vackra foton fick du ju iallafall till! :)

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig blogg du har och du verkar vara en härlig människa också jag tycker att själva personligheten liksom bubblar ut från sidorna! Väldigt imponerad av ditt sätt att photoshoppa mycket snyggt!!! Allt gott Mari

    SvaraRadera
  4. Det blev ju bara hur jäkla snyggt som helst!

    SvaraRadera
  5. Luova oivallus! Hieno tausta!

    SvaraRadera