12 februari 2015

Visioner

För att ha nåt att planera och hålla tag i nu i ovisshetens tider så funderar jag på färger till vårt kommande hem. Galet jag vet, då jag i skrivande stund inte vet vilka väggar det blir, men att visionera är viktigt och det är faktiskt en stor del av processen. Välplanerat är hälften gjort, det är mitt motto. För när man står där - med nyckeln i handen så går det så mycket snabbare om man redan vet vad man vill.  Och jag vet- jag är ett kontrollfreak.

VISIOITA
Jotta minulla olisi jonkinlainen kiintopiste nyt näinä jänninä päivinä jolloin emme vielä tiedä minne päädytään, mietin jo värejä tulevaan kotiin. Hassua, (tiedän) , mutta visiot ovat yhtä tärkeitä kuin itse prosessi. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty nääs, ja kun seisot siinä avaimet kädessä olet jo säästänyt aikaa. Ja jep- tiedän- olen kontrollifriikki.


3 kommentarer:

  1. Ja, det tog ju ett tag innan vi fick nycklarna och kunde flytta också, jag hann nog planera allt flera gånger om under den tiden. Skönt var det när jag hade det något så när på klart när vi väl var inne med alla saker och de skulle börja placeras ut.

    SvaraRadera
  2. Önskar dig lycka till med flytten nu...
    Ha en skön alla hjärtans dag!
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  3. Så spännande att till slut få tillgång till sitt drömhem ! Om jag förstod det hela rätt så har ni tittat på huset förut ?
    Kram Anna

    SvaraRadera