12 mars 2010

Åh vad skönt med fredag!!

Våren har smått gjort sig påmind här. Visserligen hade det snöat i natt men det hann smälta bort under dagen. Härligt att få köra på snöfri landsväg igen!
Vår katt Zaida spanar efter värmen. Hon har vägrat gå ut när det har varit smällkallt. I min vant-och halsdukskorg har hon haft det gosigt.
En hel del soliga dagar har vi haft, mitt huvud blir vimsigt av ljuset och plötsligt har jag blivit jättetrött. Jag är inte den som går och lägger mig vid tiosnåret i vanliga fall men denna vecka har jag verkligen kroknat tidigt på kvällarna...Ett loppisfynd från förra veckan har jag glömt att visa. En söt karaff hittade jag till ett billigt pris.Med karaffer är det lite som med lyktor- man kan inte ha för många!!
Mycket skönt att det är fredag! Ikväll blir det bastu och imorgon blir det vilodag. Jag tror jag behöver en dag då jag inget ids göra...
Kamomilla

21 kommentarer:

  1. Låter skönt med vilodag:) själv har jag jobbhelg men fått massor gjort idag då jag varit ledig, bäst att smida medan järnet är varmt!(alltså medan inspirationen finns...)Skymtade en ljuvlig lykta bakom Zaida...nej man får aldrig för många och karaffen var söt den med!!
    Ha en skön "vilodag"!!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Så härligt med en ledig dag!
    Katten ser verkligen ut att trivas där du - undra på det!

    Vilken vacker karaff och jag håller med - man kan aldrig ha för många såna...har flera själv..!

    Där har jag förklaringen till att jag somnar så lätt numera - vårsolen!!!
    Ha en härlig fredagskväll!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Den bästa dagen av alla.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Kikar in och önskar trevlig Helg!!
    Ha det så skönt imorgon;o)

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Hello again, beautiful decorations, only if the winter was over and it was a sunny spring.
    Have a nice weekend
    Iva
    My blog: http://www.jednoduchakrasa.blogspot.com/
    I'll be glad when you look a ohodnotíš.
    I'm only just beginning. Thank

    SvaraRadera
  6. Hallå du härliga fredag ;). Idag har det varit härligt väder med sol och takdropp, det känns att våren är på väg!
    Så kul att dina betongskapelser varit med i Aftonbladet, nu blir fler inspirerade!
    Trevlig helg!
    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  7. Visst är det skönt med fredag.En som dessutom har bjudit på sol och vårkänningar.Låter härligt med vilodag.
    Vacker karaff!

    SvaraRadera
  8. Jag har samma lykta som du, lällällällällieru (bara lite mindre)! Aj, loppis? Har DU hittat något på LOPPIS? Jo, nej, vem gör inte det om inte du!?!!
    Härlig färgharmoni och stämning på fotona!

    Nu i viloläge!

    Kraaaam!!!

    SvaraRadera
  9. "Med karaffer är det lite som med lyktor- man kan inte ha för många!!"

    I mitt fall är det gamla brickor och fat. Man kan aldrig ha för många :)

    SvaraRadera
  10. Det är alltid skönt med vilodag det håller jag med om, fast här hemma känns det som man går på sparlåga. Måste få hjälp att köra runt möblerna i huset, tyvärr får jag vänta. Så lite frustrerande är det. Passar på att diska upp allt i vitrinskåpet och med tanke på handdisk så tar det ett tag. Å vad skönt med bastu undras om vi skall göra det med. Kram

    SvaraRadera
  11. Katten är ju så galet söt där i korgen!!!!

    Jättefin karaff, vilket fynd!

    trevlig helg!
    Sanna

    Ps. Frötävling hos mig! :)

    SvaraRadera
  12. Va härlig färg på tulpanerna. Förstår Zaida sååååååå bra:) Karaffen var fin, lite speciell åxå. Undrar om du kan vara overksam i dag ;)

    SvaraRadera
  13. Hihi, vår kisse hittar också sovplatser på roliga ställen :)

    Fredagkvällar är jag alltid supertrött, då ska veckans förlorade sömn tas igen. I går somnade jag strax efter tio, fast jag skulle se på Let's Dance... Typiskt, för vanliga kvällar blir det ofta mot midnatt innan jag lägger mig.

    Ha en fin lördag! Soooool!!

    SvaraRadera
  14. Hej
    Jag har oxå haft tidiga kvällar så man kan undra vad grannarna tänkt när vi haft släckt redan vid 9tiden.
    Men nu vänder det, vårsolen skiner snön smälter och det är härligt!
    Kram Marith

    SvaraRadera
  15. Vilken fin bild på Zaida där i korgen!! =) Jättefint fynd med!
    Treevlig helg!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  16. Fredag hör nog till favoriterna här också och tanken på att inte behöva stiga upp tidigt lördag morgon lockar alltid.
    Härligt med lite sol, här har den tittat fram några dagar nu ren så snön börjar så småningom smälta bort.
    Ha en skön helg

    Sabi

    SvaraRadera
  17. åh, jag älskar bilden på zaida!
    jag har fått energi av vårsolen, men den förbrukar jag under arbetsdagen, så när klockan tickar mot tio håller jag också på att krokna...
    ha en avkopplande helg, vännen!

    SvaraRadera
  18. Vad gulligt att katten har buffat ner sig i vantkorgen! =) hihihi! Där blir det nog varmt och skönt!

    Kram Emma

    SvaraRadera
  19. Vilodagen är jätteviktig, den är ju till för människan!
    Men vi tummar ofta på den...aj aj!
    Så härligt det är hos dig.....värme, hemtrevnad och skönhet.
    Ps. jag har inte glömt..."du vet vem" ha ha.
    Maila mig på: jerle@telia.com
    Vill du ha en stående eller hängande?
    Ha en skön helg!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  20. Låter skönt med vilodag! jag har också varit litet håglös/orkeslös och trött på kvällarna...och så visade det sig att mitt hb var vekligt dåligt så nu äts det järn och så hoppas jag på att jag snart igen sprudlar av iver!! Håller med dig, karaffer kan man inte ha för många av! ha en skön helg vännen! Kram

    SvaraRadera
  21. Så fina bilder! Mysig katt ni har... Hoppas vilodagen var riktigt vilsam. Själv har jag just fått lite vårenergi så här vilas det inte såå mkt... Men allt har sin tid!
    Kram/Marie

    SvaraRadera