6 mars 2010

Ni får förlåta mig...

...men jag bloggar om brunt i dessa vårteckenstider. Jag vet att alla längtar efter ljusa färger, pasteller och sånt just nu. Men sorry, här kommer brunt och annat murrigt!
I vår tambur har vi en gammal träkista som vedlår. Jag lade mitt nya loppisfyndade fårskinn på den. Fast först trodde Svante att fårskinnet var åt honom! It´s god to be the King- Inte sant?
Nån som minns att jag var så glad över min läderplånbok, men efterlyste en väska till i samma slitna läder... Nu fann jag den!! Till det facila priset av 1euro (!) på Ekotori.
Passligt nött, och rätt färg. Konjaksbrunt (?) läder med rätt slitage. Ibland faller saker bara så på plats! Lite roligt är det ju att plånboken var 50cent dyrare än väskan...
Och när jag nu nämnt loppisfynd så kommer vi till mitt andra fynd. En madonna i trä. Henne hade jag tänkt måla vit.Men jag ställde henne bara sådär tillfälligt på skänken i vardagsrummet och kunde bara sen konstatera att ja- nån vitfärg blir det inte. Här är hon ju bara som bäst!
Vore synd att kladda ner henne med färg, inte sant? Det fina Ljuset brevid henne har jag fått av en ny vän som jag hittat via den fantastiska bloggvärlden. Kika in hos tjejen med bloggen Annat och Blandat , hon har en fin blogg och ett underbart hem.
För att avsluta med lite mera brunt så ska jag tacka jobbvännen för den fina burken med det goda innehållet. Du ser att det minskat redan va? ; )Smaskig helg till er alla! Här är det takdropp och kalla nätter. Luften doftar vår i alla fall och ljuset är med oss!

Kamomilla

30 kommentarer:

  1. Jättefint med alla dina fynd! Väskan och plånboken är ju som gjorda för varandra - och för dig! Kram kram/Marie

    SvaraRadera
  2. Hallå där Kamomilla! Åh så snyggt, precis min smak med den väskan o plånboken, vilken tur du har, just en sån väska skulle jag med vilja ha! Vad var det för ställe? Ngt Finskt loppis typ?
    Gör inget att du visar en massa brunt, jag älskar brunt, både vad gäller inredning, smink o kläder! Dras åt det hållet hela tiden! Vilka snygga tunikor du hittat,. Kapp-ahl har verkligen spottat upp sig sista året! Och villken gullig Kung Svante som ligger där på fällen intill kronan, det gäller att passa på, är man kung så är man: ) Mari.

    SvaraRadera
  3. Ojoj, en euro för den fina väskan, det var minsann ett fynd!

    Många saker jag tänker att jag ska fixa börjar jag använda genast som de är för att fixa till senare och sen märker jag att det ju är fint som det är. Man ska kanske inte vara för snabbt fram med målburken :)

    SvaraRadera
  4. Ja, du har då tur som en tok, som hittar en så fin väska i samma stil och billig dessutom! Jättesnyggt och roligt för dej!

    Vedlåren och fårskinnet är ju supersnyggt och klart att vovven tycker att han rår om det hela, det syns ju på hela honom! ha-ha, så söt han är!!!

    Burken - ursnygg och jag kan tro att kakorna smakade!
    Ha en fortsatt skön lördag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Fantastisk taske du fandt der! Tillykke med den.

    Og du har HELT ret - Madonna skal ikke males - hun er perfekt...hvide Madonnaer er der rigeligt af, hun her er helt speciel.

    Tak for fine billeder :-)

    Kh Katinka, Danmark

    SvaraRadera
  6. Hei vain. Kaikkea kivaa sinulla taas täällä! Ihana tuo teidän eteinen ja talja houkuttaa istumaan arkulle. Kiva löytö löytö vain eurolla.

    SvaraRadera
  7. Inget att be om ursäkt för! Man behöver det där bruna och murriga för att uppskatta det ljusa och pastelliga.
    Ha en fortsatt fin helg. Kram!

    SvaraRadera
  8. Vilka fina fynd du visar här och i förra inlägget. Skulle aldrig trott att man kan hitta spå fina tunikor på KappAhl... Värt ett besök, defenitivt!

    SvaraRadera
  9. ååhh, gläds med dig! Väskan och börsen är UNDERBAR!!
    Kanonfynd!

    SvaraRadera
  10. fantastiska fynd! jag gillar inte brunt men hos dej är det jättesnyggt:-) kanske man skulle ta och ändra inställning till brunt ...

    SvaraRadera
  11. VAD HAR DU FÖR EN HOVLEVERANTÖR TILL "LOPPISSTÄLLE" VA????
    Ser du min stigande gröna färg på hela kroppen!!!!
    Oj, din burk, nu får jag ta mig ner till köket efter något gott!

    En stor kram till den oslagbara loppisdrottningen!!!

    ps. Jag köpte 10st sittdynor på Jysk. Tack så jätte mycket för tippset...Och tack för orden i ditt senaste innlägg...jag är nu röd.

    SvaraRadera
  12. Massa fina fynd..Jag är så dålig på euron så jag har ingen aning om vad det kostar men kan förstå att det var billigt nånstans;)
    Vackra väskor..Vovven bara älskar jag è så söt!! Kika in till mig och hjälp mig med lite tips om en möbel..Tycker du alltid gör så fint så kanske du kan komma med nån bra idé..Kram Susanne

    SvaraRadera
  13. Voi ei miten hyvät löydöt, ja mihin hintaan, tuo sama konjakinvärinen nahka on kyllä nyt niin omaankin mieleen, siis vieläkin silmät pyörivät noista hinnoista! Todella mukavaa viikonloppua ja rentoa oloa sinullekin.

    SvaraRadera
  14. Hej min kära vän!!! Så mycket fint du har hos dig. Jag tycker det är väldigt vackert med brunt just när det är snöigt ute och jag antar att ni har gott om den varan även på andra sidan Östersjön, så än är det väl inte helt fel med brunt! :-) SÅååååå fin väska och plånbok, vilken tur du haft som hittat dessa. Min man har en liknande portfölj i skinn och den var svindyr i nypris kan jag meddela (han fick den när han fyllde jämt för några år sedan).

    Märkligt med hundar och fårskinn. Speja är likadan, hon lägger sig liksom nästan demonstrativt på ett skinn så fort vi breder ut ett på golvet. Nu har hon fått ett eget (lite slitet) skinn att ligga på och hon sörjer sååååå om man flyttar det så hon inte kommer åt det. Hundar är för roliga!

    Här har också hela veckan varit fina dagar med sol, men riktigt kallt om nätterna, vi snackar nästan femton minus. "jättefina vinterdagar" säger mina arbetskollegor men jag vill ju har "jättefina vårdagar" så jag längtar till att även plusgraderna infinner sig och det inte bara droppar lite i solen. Är väl otålig men våren är ju hemskt sen i år. I dag var jag ute och försökte knipsa lite körsbärsgrenar och ta in, det tog mig en halvtimme, för snön gick ända upp på låren!!!! Helt otroligt. Jag kan inte minnas någon vinter vi haft så mycket snö som varit så kall och så lång dessutom. Rent statistiskt borde därför nästa vinter inte bli så svår som denna ;-)

    Nu ska jag natta två pojkar snart, J har en kompis som sover över.

    kram till er och ha det så bra!

    SvaraRadera
  15. Voav, vilken ursnygg väska, den är ju helt tidlös också! Du är otrolig på att fynda!
    Tack snälla goa du för det beröm du ger mig! Jag blir särskilt glad för jag tycker att du har sån god smak. ;o)
    Ditt förra inlägg om kläder stämmer precis in på mig också, jag är inget för mode men vantrivs förskräckligt när jag inte har nåt att sätta på mig som är jag.
    Den där skrattmåsen ska vi nog ordna.....;o)
    Vi hörs om den!
    Ha en go kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Allt det där bruna du visar är väldigt snyggt i mina ögon! ♥

    SvaraRadera
  17. Vilka fina fynd du har gjort och så billigt. Du har tur. Ha det bra.

    SvaraRadera
  18. Purkki näyttää tutulta ;)
    Kuulinkin että se olisi sulle...
    Hyvää viikonloppua!

    SvaraRadera
  19. Åhh va fina fynd du gjort! Gillar verkligen läder som är sådär slitet brunt! =)
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  20. oj,,ja det var väldigt billigt..Tack för svaret om skrivbordet..Har tittat runt lite och jag o min sambo tror att du har rätt..Blir ju lite betänksam om jag verkligen skall måla det nu..men jag skulle ändå vilja fixa till det för det har massa skavanker..Har du nått bra tips på hur? Tror att det varit mörkare ,,som man kan se på ovan sidan där det har legat en mapp i skinn i många år..om det gick att återfå den färgen skulle jag bli nöjd..Tack igen för svaret,,Kram Susanne

    SvaraRadera
  21. God morgon!
    Utan vidare får du länka till mig! Det är ju toppen, för då hittar ju också jag nya bloggar att läsa!

    Dynornas pris kan jag inte fatta, då man annars hamnar att betala över 10€ för dylika.

    Nu rusar jag vidare...

    Sköna söndag för dig!!!!
    KRAAM!

    SvaraRadera
  22. Vad var det jag sa helt plötsligt händer det... å så snygg sen!
    Jätte snygg att ha i sommar till fräsha vita byxor och nån snygg tunika =)
    Nämen vilken snygg lampa *fniss* det var verkligen en häftig ide´!
    Ha en härlig söndag kära vän!!
    Kram Marith

    SvaraRadera
  23. It's good to be the king, haha...han har det nog bra den goda Svante! Fin väska och ännu finare pris! Ha en skön fortsättning på söndagen! :O)

    SvaraRadera
  24. Vilken tur att du hittade din väska! Jag har också en sån där gammal stor kista som nu står i vårt uthus för jag har inte hittat nån plats för den.(den har fungerat som resekoffert)Det är synd för jag skulle gärna ha den inne.
    Ha en skön söndag!kram Kicki

    SvaraRadera
  25. Vilken fantastisk väska du hittade till din plånbok. Svante vet nog att han e king:)

    SvaraRadera
  26. Det ser väldigt fint ut i eran tambur.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  27. Roligt att kakorna smakade, tur att de blev kvar några åt dig oxå ;)
    -Annitta-

    SvaraRadera
  28. Wow vilka fynd! Väskan är ju jättefin! Kan bara konstatera att jag borde bli bättre på att gå på loppis! Madonnan var ju fin den med!

    Tycker att d är bara härligt att du bloggar om brunt oxå, för det är ju som en "färgklick" i annars ljusa omgivningar. Så då passar det ju jättebra oxå så här på våren! :)

    Kronan bredvid Svante är ju bara för fin! Förstår att du gillar kronor när de är så där fina!

    Ha en fin vecka! Kram

    SvaraRadera
  29. Alltid så hyggelig og titte innom bloggen din - inspirasjon, nye idéer og fine bilder.

    God dag!

    Mvh
    Masy

    SvaraRadera
  30. HÄRLIG väska!!!!! Jag vill också ha en sådan! :)

    SvaraRadera