22 mars 2010

Språkbad- Kielikylpyä... Nyt tekstiä myös suomeksi!

Jag har funderat en del på min blogg och tänkt att jag ska tillföra några rader på finska i slutet av varje inlägg. Jag har så många finska läsare också, som säger att de får kämpa med språket. Ni som läser svenska kan helt hoppa över de sista stycket med kursivstil. I övrigt förändras inget!
Sonens flickvän har upptäckt det roliga i att göra smycken. Jag blev en lycklig ägare till ett! Jag älskar bling- bling :) och visst blir man lite sugen på att testa själv.. Kanske jag borde besöka pysselaffären?I övrigt inget nytt. Jag går och ruvar på några pysselideer men de får vänta till helgen då jag har tid. Idag besökte jag loppisen men kom hem tomhänt! Det var ovanligt det!
Kamomilla

Ja sama suomeksi, lyhennettynä toki mutta kuitenkin...
Olen uuden korun onnellinen omistaja! Esikoisen tyttöystävä on löytänyt mukavan harrastuksen itselleen. Nyt kyllä minäkin haluaisin testata...Pitäisi varmaan käydä askarteluliikkeessä?
Kamomilla

24 kommentarer:

  1. Ja det var riktigt fint! Har tänk på det själv men nej jag är nog inte så duktig på sånt där..Får njuta av andras konstverk i stället..Har inte varit på min Tisdags loppis på 2 veckor,har inte haft nån lust helt enkelt och funderade snabbt på vad det kan vara för fel på mig;)
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Kaunis koru.Minäkin aina haaveilen,että rupean tekemään koruja,mut aika menee kaikkeen muuhun.
    Mukavaa,kun kommentoit myös suomeksi.Tuo käännös"kone"heittää aikamoisia käännöksiä.

    Aurinkoa viikkoosi:)

    SvaraRadera
  3. Det måste vara väldigt roligt att göra sina egna smycken.
    Så fint det blev i ert kök med svarta stolar!
    Ha det bra.Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Göra smycken är jättekul, jag har hållt på med det ett tag. Gick tilloch med kurs i silversmide. Har massor med material men ingen inspiration, suck. Kram

    SvaraRadera
  5. Kaunis koru totta tosiaan! Jag fortsätter läsa både på svenska och finska ;-)

    SvaraRadera
  6. Vilket ljuvligt halsband, kan tro att du har många läsare i ditt hemland, hoppas dagen varit bra, kram

    SvaraRadera
  7. Så fint!! Är också sugen på att testa, men tidsbrist hindrar mig än så länge.. =)
    Ha det gott!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  8. Så fint! Det måste vara roligt att pyssla med smycken.

    Vad fiiiint ni har det i köket! :)
    KRAM

    SvaraRadera
  9. Vilket vackert smycke! Jag förstår om du blir pysselsugen!

    Ja, det är ju förståeligt om du vill skriva på finska också!

    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  10. Ihanan keväisen värinen koru! Vaikka kaikkea tekstistäsi en ole ymmärtänyt niin pääasiat ainakin ja onhan se hyvää harjoitusta välillä lukea ruotsiakin:)

    SvaraRadera
  11. det här med hemgjorda smycken tycks sprida sig som ringar på vattnet, men jag förstår nog varför, för det är ju så himla fint, och dessutom kul att ha något unikt! jag förstår också att det kliar i dina pysselfingrar, vännen ;) kram

    SvaraRadera
  12. Hejsan Kamomilla!

    Vilket fint smycke du fått i dina ägor....
    Och så bra för dina finska läsare att få ta del av vad du gör i ord och bild......

    Ha det så gott!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  13. Sött smycke du fick:) Har hon blivit inspirerad av dej kanske:)

    SvaraRadera
  14. Aurinko paistaa, ajatuksiinkin! Oikein suurella mielihyvällä minäkin otan vastaan uutisen, että suomeksikin välillä ajatuksiasi puet. Kielikone ei ole laisinkaan samalla aaltopituudella kanssasi, ja pudottaa usein pois´ maut ja tuoksut ´ tapahtumistasi
    ja latistaa tunnelmaa.- Ei toki valittamista, mutta hyvä näin! Kiitos ajatuksesta, - pysytään kanavalla!
    Antoisaa päivää toivottaa Simmu

    SvaraRadera
  15. Kaunis!!! :) Mieheni sisko harrastaa tuota myös ja häneltä olen ostanut/saanut useita kauniita koruja!!! ..ja ovat yksilöllisiä!

    Blogissani olisi sinulle jotain pientä! ;)

    SvaraRadera
  16. ai niin ja ymmärrän kyllä hyvin ruotsia, mutta olen laiska itse kommentoimaan sillä kielellä.. :)

    SvaraRadera
  17. Vaikka ruotsista ne pääkohdat ymmärtääkin, jää aika paljon vivahteita käsittämättä. Joten olen iloinen, että aiot kirjoitella myös suomeksi! :)
    Kaunis koru!

    SvaraRadera
  18. Tänkte att jag skulle lära mig nåt på finska nu då....men det var klurigare än jag trodde! ;o)
    Sött smycke med fina färger!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  19. Det var verkligen ett jättesnyggt halsband. Så härlig grön färg. Jag gillar grönt har jag märkt, haha.

    Ert kök var verkligen något att vila ögonen på. Så otroligt snyggt. Och med de svarta möblerna till blev det ändå bättre.

    Hoppas du får en bra kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  20. Fint smycke! Vilken härlig gåva.
    Hos oss är det bara 6-åringen som gör smycken själv än så länge, men jag skulle också vilja prova på!

    Trevlig helg!

    Nicole

    SvaraRadera
  21. Kiva kun on tekstiä myös suomeksi. Todella kauniin korun on tehnyt!

    Paula

    SvaraRadera