26 mars 2010

Ett hem åt hästen

Jag åkte på en två veckors sjukledighet nu. Hjälp ändå, jag kommer att klättra längs väggarna av tristess! Jag ska ta det lugnt men inte sitta eller ligga för mycket så jag gissar att det blir till att småplocka här och där. Flytta på prydnadsföremål tills allt har åkt ett varv runt i hemmet...

Igår fick jag ta till stämpellådan igen när det kliade i pysselfingrarna. Vilken tur att jag har de där härliga stämplarna! Lådan hade jag från förut, den har jag haft strandstenar i.
Nu blev det ett ABC för inte kom jag på nåt annat heller. Och min dalahäst som länge stått i köksfönstret fick komma fram i rampljuset!Och sen åkte hela härligheten upp på tambursväggen. Där har tidigare hängt ett fönster men det tog jag ner förra veckan. Jag längtade efter omväxling.

Och det fick jag! Jag är riktigt nöjd! och så har jag en ide´om vad jag kan hänga under den för det ser lite tomt ut. Men det kommer i ett annat inlägg!

Trevlig helg kära vänner. Tack för att ni kikar in! Kamomilla

Kahden viikon sairaslomalla tässä nyt sitten ollaan. Pitää ottaa rauhallisesti mutta miten helppoa se on? Todennäköisesti siirtelen pikkutavaroita edestakaisin kun en oikeastaan muutakaan saa tehdä... Leimasinlaatikko on pelastukseni tylsinä hetkinä onneksi- ja nyt hepalla on oma lokero. Eteisen seinälle se lennähti ja minä olen oikein tyytyväinen. Mukavaa viikonloppua, ja kiitos kun kävit lukemassa! -Kamomilla-

25 kommentarer:

  1. Mukavaa viikonloppua myös sinne!

    Harmillisia nuo selkä ongelmat. Toivotaan, että paranee nyt ja saat otettua iisisti! Hevonen on kaunis, kuin mikä :)

    Paula

    SvaraRadera
  2. Oj, oj - så du blev sjukskriven?! Säkert välbehövligt då!
    Men vilken fin liten låda och dalahästen passar ju perfekt!

    Ja, ja, du hittar säkert på något, men ta du det lilla lugna så att du blir frisk också!

    Kryapådejkramar
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Hej Kamilla!
    Uj då, att vara sjuk! Din arbetsväg är ju inte heller den bästa tänkbara för en som har ont i ryggen! Fy fabian vilket före du visar på bild!!!!

    Gissa kliade det i fingrarna att nappa åt sig t.ex ÖVERGINVA smidda staket!!! Men, jag tänkte, att det kunde ha blivit ett mindre kaos vid säkerhetskontrollen, så jag lät bli.

    Så söt spilta (heter det så) din häst fick!!

    Sköt nu om dig, Kamilla!!!!

    Kraam!!!

    SvaraRadera
  4. Snyggt hem till din häst!
    Krya på dig, och hoppas att din helg ändå blir bra.

    SvaraRadera
  5. Oj då! Men det är nog bäst att foga sig och vara sjukledig när det behövs. Jag är sån som inte sjukskriver mig i första taget, men börjar lära mig...
    Bra att du kan pyssla under tiden åtminstone :)

    Sköt om dig nu Kamomilla!
    kram, Ann-Christine

    SvaraRadera
  6. Äsh då för ryggen, hoppas den inte krånglar så mycket nu sen. Men det kan ju vara trevligt att få gå hemma lite o pyssla oxo, eller hur? :)
    (säger jag som har varit hem sedan tisdagen och inte fått nåt pyssel gjort med flunssan och anginan jag gick och drog på mej...)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Ajdå, jag hoppas att två veckor räcker för att rehabilitera krämpan... känner till hur jobbigt det är att vara halvfrisk/halvsjuk och inte kunna uträtta riktigt nånting. Håller tummarna för dig och tack för en fin blogg!
    H: Mia

    SvaraRadera
  8. Super fint hem du gjort till hästen ;)
    Ska bli spännande och se vad du hänger under ;)

    Mvh Marina

    SvaraRadera
  9. godmorgon, Härlig dalahäst.. ser sällan de svarta. önskar dig och de dina en riktigt skön helg. Kram Jeanette

    SvaraRadera
  10. Vad synd att du blivit sjukskriven! Här är någon som saknar dig redan! Och som sänder dig en koseklem så du ska bli frisk fort!

    Vilken kiva idé med dalahästen i den fina lådan!

    Krya på dig nu och försök ta det lugnt under sjukledigheten.

    Krya på dig kramar, Juanita

    SvaraRadera
  11. Tittar in och lämnar en hälsning.
    ha en fin helg!

    SvaraRadera
  12. Hoppas du blir bättre under sjukskrivningen!

    Lådan med hästen blev ju super!!!
    Ha en fin lördag!
    KRAM

    SvaraRadera
  13. Mukava, kun kirjoitat suomeksi. Pikaista paranemista ja hyvää viikonloppua sinulle!
    Tuula

    SvaraRadera
  14. Vad trist att du inte är kryer..men kreativ det kan du ju vara ändå...:0) blev helläckert med lådan och hästen, önskar god bättring och trevlig helg, KRAM

    SvaraRadera
  15. Minäkin ilahduin, kun huomasin, että olet laittanut tekstin på finska också.
    Mukavaa viikonvaihdetta teille!

    SvaraRadera
  16. Ta hand om dig och ta det varligt...
    Jag som gnäller för lite magsjuka.
    Det värsta brukar vara att man har aldrig så mycket ideer som när man inte får eller klarar allt... konstigt?!
    Härlig färg på hästen.
    Kram Marith

    SvaraRadera
  17. Voi kuinka ikävää! Toivottavasti pian helpottaa!

    Ihana talli hepalle!

    SvaraRadera
  18. Hej!

    Kikar in för att önska en kön helg!

    Vilken söt häst i din fina låda...
    Krya på dig.....
    MiaMaria

    SvaraRadera
  19. Hoppas att du kryar på dig! Vila också mellan varven! Jag kan berätta att jag just njutit av en god chèvre omelett.......så prova den du också, jag hade bara lite sallad naturell till! Underbart gott! Nu ska jag göra lite nytta..... Kram fr C

    SvaraRadera
  20. Va tråkigt med sjukskrivning...
    Jag drabbades av ryggskott för nån vecka sen, det gör sig påmind ibland ännu...
    Hoppas du har nåt att pyssla med så att tiden inte blir allt för lång!

    SvaraRadera
  21. Krya på dig!
    Ha en trevlig fortsättning på helgen!

    Kram, Lotta

    SvaraRadera
  22. Hej Vännen!
    ja nu behöver man verkligen färg!
    jag längtar så efter färg.

    Så fint du har gjort det..
    ps. jag gilar dina svarta köksstolar med..
    Kram Anna

    SvaraRadera
  23. Dalahästen fick ett fint stall:)

    SvaraRadera