8 juni 2013

Mera "Strömsödag"

Jag brukar hålla vad jag lovar så här kommer mer bilder från filminspelningen hos Ninette och Nicke. En vacker dag ska jag avslöja varför jag var där.

             Jim och kameramannen Esa. Båda imponerade med sitt lugna och medvetna sätt att arbeta
                 

                               Susanna fick agera "grenhållare"- en mycket viktig titel ;)

Efter en del utescener blev det dags för Ninette och Nicke att sitta i soffan och berätta om sig själva


                                                            instruktioner före...


                                                 ...och så på med mikrofonerna


                                                        Lite paus och planering...


  Ninettes mamma gjorde en sagolikt god fisksoppa! Tack för den och tack för att det togs i beaktande att jag inte äter kolhydrater :)


                                                         Mums alltså!!!


                                   Innan jag åkte hem blev det lite filmsnutt i köket också.    
   

          Ja, det var verkligen en händelserik dag! tack Ninette och Nicke för att jag fick vara med!!


Taisin luvata lisää kuvia tästä "Strömsö-päivästä" Ninetten ja Nicken luona, joten voilá, tässä niitä nyt sitten on! Mielenkiintoinen ja hauska päivä, täynnä kuvaamista, mikrofonien sovittelua, jutustelua, lounastelua ja sen sellaista. Ninetten äidin kalakeitto oli taivaallisen hyvää. Kuulemma parempaa kuin Strömsössä! :D Joskus vielä kerron miksi minä olin siellä vaikken heidän huusholliin kuulukaan.

5 kommentarer:

  1. Så roligt att du fick vara med..för nu får ju vi andra se lite sneaky peaky på vad som komma skall. Så fina bilder. Det är så spännande.

    SvaraRadera
  2. Varmasti mielenkiintoinen päivä. :)

    SvaraRadera
  3. Kuulostaa ja näyttää mielenkiintoiselta! :)

    SvaraRadera
  4. Å vad spännande o intressant!
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  5. Så spännande det verkar och så vackert det är där! Jag brukar sitta klistrad när de visar programmen från Strömsö!
    Det ska bli spännande att få veta vad DU gjorde där! :)
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera