28 juni 2013

Sköna stunder mitt i stressen

Även om jag bor i skärgården, på en ö, dit man måste ta sig med färja, så har jag inte kommit ut på havet så mycket i år. I måndags, på min arbetsresa, som förövrigt nog var årets bästa,  fick jag njuta av detta:

Doften av hav




Vackra vyer

Frukost på bryggan  (super!!!)


... och allt i bästa sällskapet! Tack till värdinnan och värden!!






Vaikka asunkin saaristossa, lauttamatkan takana, en ole sen kummemmin ollut merellä tänä vuonna.    
Maanataina, työmatkallani sain kuitenkin kokea meren tuoksun, ihania maisemia ja aamupalaa laiturilla. Aivan ihanaa!! Paras työreissu tänä vuonna, ihan ehdottomasti! Superkiitokset ihanille ystäville, isäntäpariskunnalle!

10 kommentarer:

  1. Jag är så fruktansvärt imponerad på kvinnor som hanterar båtar. Idag var det en av gympadeltagarna som styrde in sin båt mot bryggan där vi skulle gympa, lade till, gympade passet och styrde ut till havs igen. Respekt, säger landkrabban som vill lära sig...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Hej
    Vad använder du för objektiv och brännvidd i denna bilden?

    SvaraRadera
  3. Hej där! Fina bilder som alltid!! Visst är skärgården härlig:)

    Ha en skön kväll
    Kram Ellinor

    SvaraRadera
  4. HÄrligt med båttur.
    Kram
    HAnna

    SvaraRadera
  5. Tosi kauniilta näyttää, ihana kesä!

    SvaraRadera
  6. Härliga sommarbilder!

    Kram: Odin

    SvaraRadera
  7. Vi har ju inte heller allt för långt till havet, men hur mycket jag än älskar havet så blir det sällan havsdoft och havsbris. Alldeles underbara bilder!

    SvaraRadera
  8. Färska hälsningar från skärgården du visar på bilderna!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder! Tänk vad vår skärgård är fin.

    SvaraRadera
  10. Som skärgårdsbo förstår jag precis vad du skriver om :) Vi har inte heller hunnit ut på sjön ännu, men snart! Härliga bilder

    SvaraRadera