14 maj 2013

Leende får

För bara någon månad sedan hade vi ännu snö... Jag åkte till Laxpojo Gård i Lojo för att göra ett reportage till tidningen Est-Elle och fick träffa både får, hästar och Highlandkor.
På Laxpojo Gård har man stallplatser, man odlar vall och säljer ekologiskt kött. Här SER man att djuren mår bra! Kolla här va? Jag har minsann inte sett får le förut med det gjorde de här!


Tjuren hade jag en enorm respekt för nog. Hade verkligen aningen svårt att stiga in genom grinden och försöka fundera på ljussättning och kamerainställningar i det här läget...men allt gick bra.



Ett fantastiskt fint ställe som jag gärna skulle se också på sommaren. Den där alle´n som leder upp till gården måste ju vara jättevacker då..




Meillä oli lunta vain jokunen kuukausi sitten... Lähdin Laakspohjan kartanolle Lohjalle tekemään Est-Elle lehdelle juttua ja sain tavata lampaita, hevosia ja Highlandkarjaa. Täällä saa vuokrata hevostallipaikkoja ja luonnosta pidetään hyvää huolta sillä täällä myydään myös ekologista lihaa. Eläimistäkin näkee että ne voivat hyvin. Koskaan ennen en ole nähnyt hymyileviä lampaita..
Olisikin kiva käydä tuolla kesällä sillä varmasti on todella kaunista! Tuota sonnia kyllä pelkäsin. Oli hiukan vaikeaa keskittyä valotukseen ja muuhun juuri sillä hetkellä mutta hyvin meni, olen vielä hengissä!

10 kommentarer:

  1. Söpöjä! Tässä meidän lähellä on yksi paikka jossa on noita Highland lehmiä, F oli tyttöjen kanssa ihastelemassa niitä tässä yhtenä päivänä :) Siellä oli yksi pieni ja pörröinen Elmeri joka oli kuulemma kaikista paras!

    SvaraRadera
  2. så fina bilder.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk plats du besökte! Så vackra bilder!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  5. Heippa taas, en tiedä harrastatko tällaisia ollenkaan, mutta tykkään sun blogista niin paljon, että mainitsin sinunkin blogin omassani tänään kun jaoin eteenpäin saamani tunnustuksen! Hauskaa päivää :)

    SvaraRadera
  6. Vilka vackra och välmående djur! Ett bra ställe det där...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  7. Ja den tjuren skulle jag nog hålla mig på behörigt avstånd från ... men fåren hade jag gärna hälsat på. Jättefina foton !

    SvaraRadera
  8. Vackra foton som jag redan bekantat mig med i tidningen EstElle. Leende får är inte så illa att få på bild.

    Kram: Odin

    SvaraRadera
  9. Vackra foton som jag redan bekantat mig med i tidningen EstElle. Leende får är inte så illa att få på bild.

    Kram: Odin

    SvaraRadera
  10. Vilken ljuvlig bild på underbart välmående djur! Du är verkligen en skicklig fotograf.

    SvaraRadera