19 maj 2013

Svarta tunnor

Mannen målade regnvattenstunnorna vid lusthuset och oj en sån skillnad det blev! (de var klarblå förut) Staketstolparna ska också få lite färg i något skede.
Fråga i färgaffären efter färg som fäster på plast, så får du goda råd! En MATT färg blir snyggast.




Mies maalasi huvimajan sadevesitynnyrit ja kyllä on eroa entiseen! (olivat kirkkaansinisiä ennen ) Aidan tolpatkin saavat jossain vaiheessa värikäsittelyn. Kysele maalikaupasta neuvoja oikean maalin valintaan! Mattaväri sopii parhaiten.

24 kommentarer:

  1. Jestas kun on ihana huvimaja!!!

    -A-

    SvaraRadera
  2. Jäklar, det blev ju riktigt snyggt! Vad använde han för färg? Det där måste vi också göra!

    SvaraRadera
  3. Oj så snyggt! Var det blåa plasttunnar, vilken färg har han använt? Kanske finns hopp för mina gröna också :-).
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. voi miten hienot tuli, muistatko mikä maali olis ollut kyseessä?

    SvaraRadera
  5. Åh, så fint det blev! Vilket bra tips! Har ju själv en klarblå och den lyser ju så starkt och passar ju egentligen inte in med övriga färger i trädgården!

    Vilket underbart uterum ni har!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Thank you for this idea! I am wanting to put rain barrels in my garden, but the blue is just so ugly. Painting them black is so smart!
    Thanks
    Lise-Lotte
    partygreen.ca

    SvaraRadera
  7. Thank you for this idea! I am wanting to put rain barrels in my garden, but the blue is just so ugly. Painting them black is so smart!
    Thanks
    Lise-Lotte
    partygreen.ca

    SvaraRadera
  8. Ojdå det blev ju kanonsnyggt !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  9. Snyggt som tusan!
    Och inte bara tunnorna utan helheten.

    Jag har samma klarblå tunnor som lyser helt fel. Nu har jag någonslags rismatta från HongKong som jag spännt runt tunnan, men den håller typ en sommar. Så nu skall tunnan målas :)
    Stor tack för tipset!!!

    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera
  10. Åh, vad jag tycker att er lilla extrastuga är fin! Och så bra det blev med de svarta tunnorna.
    Förstår att ni har haft en tung period de senaste veckorna; hoppas sommaren kommer till er med ny kraft.
    Må så gott och kram från Sverige!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  11. Supersnyggt!!
    Önskar er en mysig kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Hejsan!
    Instämmer med de övriga. Jätte snyggt. Jag undrar också vilken färg ni har använt?
    Kram Ullan

    SvaraRadera
  13. Tulipa tynnyreistä komeat. Nyt minäkin voisin kelpuuttaa tuollaiset kotiin, kun tiedän miten hienot niistä saa :) muutenkin tosi kauniin näköistä.

    SvaraRadera
  14. Vilken skillnad! Vi har också såna blå... tack för tipset! Det blir jättefint där runt ert "sommar-residens"...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  15. Oi kun tuli tynnyreistä superhienot!! Kiitos ideasta, voi olla, että meilläkin huvilalla saa sininen tynnyri maalia pintaan tämän nähtyäni... :)

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Jag har också länge tänkt måla våra blåa tunnor men aldrig kommit till skott då jag utgått från att det krävs en primer för att färgen ska hålla. PÅ Starkki kunde dom bara föreslå en pansartakfärg, som dock inte fäster på ALLA plaster. Vilken typ av plast det är på tunnorna vet jag nu inte då de är på ön. Vore supertacksam om du kunde berätta mer om vilken färg ni använda och eventuellt också vad som står på beteckningen på era tunnor, om stämpeln ännu syns?

    Kram Anna

    SvaraRadera
  17. Smart! Och väldigt snyggt.

    SvaraRadera
  18. Tack för tipset! Det blev jätte snyggt! Jag tycker om blått, men det är nog snyggare med svarta vattentunnor. Så nu blir det en pratstund med min man:-)

    Kram på dej!

    SvaraRadera
  19. Supersnyggt! jag har precis varit i källaren och inventerat målfärg och konstaterat att vår tunna skall nog bli svart den också - jättefint!

    SvaraRadera
  20. Vilken fin-fint lusthus. Där förstår jag att man får lust till vad som helst.
    Linnéa

    SvaraRadera
  21. Snyggt! Den idén snor jag. Hade tänkt bygga in våra tunnor men det där är ju snabbare och lika snyggt.

    Älskar bilden av de leende fåren :-)

    SvaraRadera
  22. Vilket fint lusthus! tror bestämt det är det snyggaste jag sett...Brukar alltid bara vara runda :) Blev jätte bra med de svarta tunnorna också..

    SvaraRadera
  23. Mun sininen saavi oli hajonnut talven aikana.. Voi mua. :) Muuten olisin kyllä tehnyt samanlaisen käsittelyn.. Teidän kasvihuone,- perkola- ja viljelyalue on kyllä niin hieno. :)

    SvaraRadera