1 maj 2013

Valborgsmat

Valborgsmiddagen var lugn och skön. Vi började med prociutto och päron och avrundade med soppa på svamp, bacon och ost. Sjukt gott om man frågar mig alltså. Rätt dryck till också- med hjälp från Alko. (systembolaget) Lönar sig alltid att fråga- de kan sin sak! (HÄR hittar du vinet till soppan)

 Och så bloggerskan - för en gångs skull på andra sidan kameran. Vad ska jag göra med den här, frågade herr Kamomilla med kameran i handen? Borde kanske dra en kurs för honom också?







Vappupäivällinen oli rauhallinen ja mukava. Alkupalaksi ilmakuivattua kinkkua päärynän kera ja sen jälkeen sieni-pekoni-juustokeittoa. Sairaan hyvää jos minulta kysytään! Juomat valittiin Alkon suositusten mukaan. Sienikeiton kaveriksi suositeltiin TÄTÄ . Kannattaa kysellä neuvoja, siellä osataan! 
Ja sitten bloggaaja- kerrankin kameran edessä. Mitä mä tällä teen?-kysyi herra Kamomilla kamera kädessään. Noh, pitäiskö sillekin pitää valokuvauskurssi?

5 kommentarer:

  1. MUMS!! Det var ingen dålig meny. Och bloggerskan lika söt som alltid.

    SvaraRadera
  2. Hymyilevät terveiset! Upeat kuvat, on minulla paljon oppimista. Ja mitkä herkut! terveisin, Hanna :)

    SvaraRadera
  3. Mmm, vad det ser gott ut!
    Fint foto på dig också.

    SvaraRadera
  4. Härligt! ser ut att ha varit både skoj och gott!

    SvaraRadera
  5. Å va mycket mumsigt!
    Och såklart du för köra en light-version för honom... kanske framåt kvällningen efter att flaskan är urdrucken. Det brukar bli så seriöst allting då...hihi.
    Du är så fin i din studentmössa. Sån har inte jag :-(((
    så blir det när man tar kurserna då o då i vuxen ålder...
    Kanske kan hitta en begagnad på loppis till nästa Valborg, hihi? Imorgon är det slutvägning och jag får besked om kolesterolet har rättat till sig. Måste det ha gjort, annars vet jag inte vad mer jag ska göra...?
    kram elsamarianne

    SvaraRadera