31 maj 2013

Att fota en jubilar

Förra veckan besökte jag väninnan Ninette, hon med bloggen Tedags hos tant Ninette (klick) och där var det fullt kalas på gång, då hennes man fyllde år. Ninette har ett underbart hem och en fantastisk trädgård. Kika gärna in i hennes blogg, så får du se!!
En del av dagen spenderade jag faktiskt ute, fotograferandes födelsedagsbarnet och då kan jag ju visa hur det gick till. Ninette var nämligen klurig och dök upp med kameran när jag minst anande det :)






                                 Hur bilderna blev? Nå det ska jag väl visa också, givetvis! Några av dom.






                                                Ha ett underbart veckoslut allihopa därute!


Viime viikolla ystäväni Ninetten (klik) mies täytti vuosia ja talossa oli tietysti juhlatunnelma huipussaan aamusta iltaan. Valokuvasin päivänsankaria ja Ninette hiipi salaa ottamaan kuvia. 
Ja miltä näyttää lopputulos? No tässä muutama maistiainen.
Mukavaa viikonloppua kaikille lukijoilleni!


7 kommentarer:

  1. Jättefina bilder, as ever!
    Ha en mysig helg med familjens nykomlingar!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder!

    Så rätt du har när du säger såhär:

    "Jag älskar det där att fotografera unga som är så vackra (utan att förstå det själv) och har hela livet framför sig."

    När jag ser på bilder från min ungdom så förstår jag inte att jag tyckte att jag var så ful.... :o)

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga Bilder! Och jag är så förtjust i ditt sätt att efterbehandla dem på olika sätt.
    Vilket väder ni fick, vilken tur!
    Och traskronan! Har en vit traskrona som jag gjorde förra sommaren och som ännu inte kommit till nåt bra ställe. Nu blev jag inspirerad (trots att vi bara har förkrympta tallar i närheten...)
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. shittpommfritt vad du tar bra bilder! Jag har ju då sett dom redan ett antal gånger om man lite underdriver, men alltså - jag blir lika impad varje gång! vi ser ut som värsta fotomodellerna ju! :)

    SvaraRadera
  5. Vilken stilig karl alltså :-) och inte är den där bruden så bad hon heller! Tack för överraskningen! /Nicke

    SvaraRadera
  6. Vilken stilig karl alltså :-) och inte är den där bruden så bad hon heller! Tack för överraskningen! /Nicke

    SvaraRadera
  7. Halloj!
    Kikar in och önskar dig en härlig helg.
    kram kram Arja

    SvaraRadera