18 april 2010

ABC...123...

Ett en euros loppisfynd blev en skojig lek... Går dessutom att variera hur som helst fastän det fattas enhel del bokstäver och siffror.
De är vackert slitna och kan placeras lite varstans eftersom allt annat också är lite slitet. :)
Sköna söndag! Jag älskar söndagar. Slö brunch och bara vara...
Kamomilla

A-B-C.. kissa kävelee...Euron kirppislöydöllä on hauska keksiä sana- ja laskuleikkejä. :)
Sunnuntaiaamut ovat sitten ihania! Rauhallinen aamiainen ja mukavaa laiskottelua. Lempparipäivä!
Kamomilla

25 kommentarer:

  1. Jättesöta OCH användbara, vilken kul grej!
    Här är också en riktig bara-vara-söndag. Målar en del, tar avbrott o kollar en blogg o tar lite kaffe, plockar runt... det är hääärligt!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  2. Kul grej! Man kan tro folk sover hela söndagen för det är så tyst och lugnt.
    Kram Catharina

    SvaraRadera
  3. Sköna söndag... Härligt att bara slappa, dessutom lyser solen!
    Fina fynd!

    SvaraRadera
  4. Voi miten hurmaavia nämö ovat:D Yllätyin muuten, kun et ollutkaan maalannut niitä (kun näin ensimmäisen kuvan, arvelin, että olisit maalannut ne mustiksi ja valkoisiksi ja sommitellut niistä shakkipelialustan tai vastaavan). Mutta näinhän nämä ovat vielä paremmat!
    Sinulla on aina niin mahtavia ideoita:DDD
    Aurinkoista sunnuntaita! ö. Ann-Christine

    SvaraRadera
  5. Niistähän tuli mainio sisustuselementti, kiva idea! Ja saa vaihdella tekstiä/numeroita aina mielen mukaan,

    SvaraRadera
  6. Jag håller med om att det är skönt med söndag :)
    Användbara klossar du fick tag på!

    SvaraRadera
  7. Oj, så fina och så användbara, men det är ju det mesta för dej - du hittar då alltid på något kul!

    Jättefint tillsammans med det övriga!
    Ha en fortsatt skön söndag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Men så kul! Nu ska jag spana efter byggklossar med bokstäver och siffror... Vill också ha!
    Kram/Marie

    SvaraRadera
  9. Härligt att få till sommar med dom:) Sprayfärg e så bra att ha:)

    SvaraRadera
  10. Det var ett skojigt fynd! jag har faktisk letat efter byggklossar på loppis men bara hittat tråkiga av plast... Din mini-anslagstavla i förra inlägget är också jättesnygg! Ha en bra kommande vecka!

    SvaraRadera
  11. Vilket härligt fynd...:( verkar som du haft en skön och lat söndag, kram

    SvaraRadera
  12. Ihana ja hauska löytö !!! Kuvasi ovat taas niin upeat...

    SvaraRadera
  13. coolt.
    jag gillar.

    SvaraRadera
  14. Du är så härligt aktiv, både med att pyssla och sen här på bloggen :) Så aktiv så jag inte hinner in och kommentera så ofta. Men härligt att se vad du åstadkommer, alltid något fint! Sköt om dig! Kramar från mig och Nuppe (som nog var lite fundersam idag när han insåg att han inte träffar dig imorgon heller)

    SvaraRadera
  15. Oj! Jag hade ju exakt sådan klossar när jag ar liten! *Nostalgitripp* De passar ju perfekt som inredningsdetaljer för vuxet folk.

    SvaraRadera
  16. Vilken vacker lampett som skymtar i bakrunden. Den har väll aldrig visats förr? Kram

    SvaraRadera
  17. Jättefina fynd! Hade jag gärna haft med mig hem från en loppisrunda!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  18. Jag hade exakt likadana klossar som barn. Nu använder sonen dem. :)

    SvaraRadera
  19. Wautsi-waude! Allt kommer du på, allt ser du!
    Jag borde ha en likadan hemma här, efter barnen, men har ingen aning var jag skulle börja leta?

    Kramis
    -Pia-

    SvaraRadera
  20. Så fina, då man ser att dom varit i användning.
    Javisst är söndag en härlig slappandag!
    T.Gredelin

    SvaraRadera
  21. Hej!!!
    Åh vilka underbara klossar!!!
    Du har då alltid fyndradarn på... *fniss*
    Ha en toppendag!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  22. Liknande klossar finns säkert här på vinden bland mina barns gamla leksaker. Åtminstone med bokstäver borde det finnas, däremot vet jag faktist inte om det finns med siffror. Vet bara att vi har massor med träklossar för det var något som mina barn och även dagbarnen jag hade förr tyckte om att leka med. De andvändes flitigt till bl.a. garagebyggen.

    Här har det varit en lugn och skön helg och jag har kopplat av med virkningen och sköna promenader.

    Allt gott till dej min vän! kram

    SvaraRadera